Miksi eläkeläismummelit lähtevät liikenteeseen pahimpaan ruuhka-aikaan
Miksi lähdetään kauppaan tai pankkiin pahimpaan ruuhka-aikaan ?
Kommentit (54)
Kai he saavat mennä asioilleen koska haluavat. Et ole ap kai tullut ajatelleeksi, että eläkeläisilläkin voi olla päivä aikataulutettuna erilaisten aktiviteettien takia? Ja mitä ihmettä sinä siellä pankissa teet, eikö sinulla ole nettipankkia raha-asioiden hoitamista varten?
Eli sinä haluaisit alkaa määräämään ihmisille ulkonaliikkumisajat/-kiellot ? Ahaa. Lähdetään liikkeelle teineistä, pistetään takarajaksi klo 20:00 jolloin kaikkien teinien pitää olla kotona.
Sen kun tietäisi. Mun omat vahemmat, eläkeläisiä molemmat, menevät kauppaan aina samaan aikaan. Viis siitä, että silloin on muitakin menossa. Eivä vaan voi yhtään muuttaa omia aikataulujaan. Ilmeisesti maailma menee sekaisin siitä. Heillä ei todellakaan ole mitään muuta aikataulutettua menoa päivän aikana yleensä kuin tuo kauppaan meno :) Hirvee hätä, jos ei pääse sinne juuri tiettyyn aikaan...
Ja kaikille häntäheikeille kokonaan kielto mennä ulos kello 18 jälkeen. Vain töihin saa mennä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:36"]
Eli sinä haluaisit alkaa määräämään ihmisille ulkonaliikkumisajat/-kiellot ? Ahaa. Lähdetään liikkeelle teineistä, pistetään takarajaksi klo 20:00 jolloin kaikkien teinien pitää olla kotona.
[/quote]
Sopisi mulle.
Ne eläkeläismummot varmaan ajattelevat samoin sinusta, senkin ruuhkantekijä.
Ei ne minun tielläni olenkaan, ihan yleisesti ihmettelen heidän tapaansa olla liikenteessä silloin kun ihmisiä on muutenkin liikkeellä esim.neljän jälkeen.Luulisi olevan mukavampi mummelinkin hoitaa asioitaan aamutuimaan hiljaisempana aikana. Tai tehdä ruokaostokset torstaina eikä välttämättä perjantai iltana.
Seuraavalla kerralla kun olet lähdössä liikenteeseen, asennoidu jo valmiiksi niin, että siellä on muitakin ihmisiä kuin sinä. Vedä syvään henkeä. Katso ihmisiä silmiin ja hymyile. Rupattele jonossa vaikkapa lumitilanteesta. Huomaat, että päivä onkin ihan kiva eikä haittaa, vaikka asioilla menikin kymmenen minuuttia tavallista kauemmin.
Yleensä kaupassa käyvät aamupäivisin, eli täysin eri aikaan kuin juuri töistä päässeet.
Pankkiin saa sentään varattua ajan asiointia varten mutta kauppaan ei. Tullaan juuri pahimpaan ruokatuntiaikaan tai töiden päättymisaikaan maksamaan niillä viisisenttisillä siihen yhdelle ainoalle auki olevalle kassalle (kassat voisivat muuten heti soittaa lisää kassoja, kun huomaavat jonoa). Kuitenkin heräävät klo 5 joka aamu, joten klo 7 voisivat hyvin mennä jo tonkimaan niitä tarjouslapputuotteita. Onneksi labraankin on nykyään ajanvaraus, ei mene koko työpäivää sinne jonotellessa.
Nyt on helmikuun eka pankkipäivä. Silloin pitää käydä tsekkaamassa, että tilillä on varmasti kaikki rahat ja jos nostaa rahaa, niin menemällä aikaisin aamulla varmistaa, ettei se varmasti lopu pankista. Kauppaan pitää niin ikään mennä heti aamusta, mielellään vähän ennen kuin ovet aukeaa, ettei ruoka varmasti lopu ja saa tuoreimman ranskanleivän ja pääsee puristelemaan kaikki uudet tomaatit. Lisäksi on mukava nähdä muita ihmisiä ja vaihtaa kuulumiset kaupan kassan ja pankkitoimihenkilöiden kanssa, katsoa tuoreimmat valokuvat lapsenlapsenlapsista, tsekata RAY:n pelivalikoima, vaihtaa lisää kolikoita pelejä varten ja spekuloida Emmerdalen menneet ja tulevat tapahtumat. Bussissakin on lämpimämpi tunnelma, kun on paljon ihmisiä. Voi tsekata samaan aikaan aamulattelle kauppakeskuksen kahvilaan menevien vauvojen naamat ja siunailla, kuinka sööttejä ne on.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:42"]
Pankkiin saa sentään varattua ajan asiointia varten mutta kauppaan ei. Tullaan juuri pahimpaan ruokatuntiaikaan tai töiden päättymisaikaan maksamaan niillä viisisenttisillä siihen yhdelle ainoalle auki olevalle kassalle (kassat voisivat muuten heti soittaa lisää kassoja, kun huomaavat jonoa). Kuitenkin heräävät klo 5 joka aamu, joten klo 7 voisivat hyvin mennä jo tonkimaan niitä tarjouslapputuotteita. Onneksi labraankin on nykyään ajanvaraus, ei mene koko työpäivää sinne jonotellessa.
[/quote]
Siwassako asioit?
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:39"]
Ei ne minun tielläni olenkaan, ihan yleisesti ihmettelen heidän tapaansa olla liikenteessä silloin kun ihmisiä on muutenkin liikkeellä esim.neljän jälkeen.Luulisi olevan mukavampi mummelinkin hoitaa asioitaan aamutuimaan hiljaisempana aikana. Tai tehdä ruokaostokset torstaina eikä välttämättä perjantai iltana.
[/quote]'
Mutta silloin ei näe muita ihmisiä ja se on tärkeetä.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:45"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:42"]
[/quote]
Siwassako asioit?
[/quote]
S-marketissa
Minulla on täsmälleen päinvastainen käsitys kuin ap:lla, eläkeläiset ovat liikkeellä ennen kukonlaulua.
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:37"]
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:36"]
[/quote]
Sopisi mulle.
[/quote]Varmasti sopisi, koska ajattelet asioita suppeasti laajudella minä minä minä.
Sama lastenvaunuilijoiden kanssa. Pitääkö sinne ostarille mennä lattelle just samaan aikaan kun työssäkäyvätkin liikkuu. On ikävä kun bussi on tupaten väkeä ja sitten vielä taisteluvankkurit tulppana keskiovella. Bonuksena vielä näin talvisaikaan viiteen haalariin tumpattu vauva, joka naama sinisenpunaisena huutaa hiestä märkänä samalla kun mutsi puhuu sulkeutunut ilme naamallaan aifouniinsa.
Ai nyt vai? Yleensähän en käy aamupäivällä. Ei silloin ole ruuhkaa.