Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Positiivisin kokemuksesi asiakkaana?Missä ja milloin?

Vierailija
02.02.2015 |

Minulla niitä on monia, mutta mieleeni on jäänyt eräs myyjätär JYSKistä viime kuussa, joka kiireestään huolimatta lähti etsimään varastosta tuotetta joka oli hyllystä loppunut. Tuotetta ei ollut varastossakaan. Lopulta hän myi samaan hintaan kalliimman ja laadukkaamman tuotteen. Kysyttyään tietenkin esimieheltään ensin saako antaa alennuksen. Jäi hyvä mieli. 

Kommentit (47)

Vierailija
1/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin namia ja myyjällä ei ollut sopivaa vaihtorahaa. Sain ilmaseksi :) Filmitown

Vierailija
2/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi, voi miksi aina käy näin! Kun kysytään kauhukokemuksia myyjistä ja asiakaspalvelijoista, on ketju sivujen mitassa alta aikayksikön. Nämä postiiviset kokemukset taas tyssäävät ykkösviesteihin.

Kertooko se jotain asiakkaista vai asiakaspalvelijoista? Jääkö negatiiviset oikeesti noin paljon herkemmin vaan mieleen ja herättävät tunteita?  Mikä täällä vaivaa ja ketä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitään sen kummempaa erikoiskohtelua en saanut, mutta Lahden Trion Nisseniltä hain lasini ja saamani asiakaspalvelu oli sekä tarkastuksessa että lasia noutaessa niin mukavaa ja pirtsakkaa etten muistakaan milloin olisi viimeksi jäänyt yhtä hyvä mieli jostain ostotilanteesta :) koko ruljanssi hoitui muutenkin niin kivuttomasti kun pokatkin oli niin nopsaa valmiit.

Vierailija
4/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kassalla vanhempi mieshenkilö teititteli, kysyi "saisiko teille olla vielä jotain muuta?" Ja "olkaa hyvä". Olin silloin nippa nappa 20 -vuotias, joten olin samaan aikaan hieman hämilläni ja otettu miten ystävällinen tämä myyjä oli. :)

Vierailija
5/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Baltic Princessillä lapst saivat hkea ilmaiseksi jälkkäriä jälkkäripöydästä ja jätskibaarista =)
Ja kun 1,5-vuotiaana tiputti ruan kanssa tulleen vesimelonipalansa lattialle tarjoilija toi pöytään lautasellisen vesimelonia =)

Vierailija
6/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auralaakson ABC:llä myyjä (nuorimies) pakkasi ostokseni sillä aikaa kun maksoin kortilla =)

Vierailija
7/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instrumentariumissa aina loistava palvelu :) Ja Finnairilla saatiin joskus ilmaista skumppaa ihan vaan, koska sille lennolle varattuja ruokia ei riittänyt, ja saatiin jotain edellisiä, jotka oli ihan samaa tasoa. Turhan hyvää palvelua se. 

Vierailija
8/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaateliike Helmi, aivan loistavaa palvelua! Inhoan vaatteiden ja erityisesti liivien shoppailua, kun sopivien löytäminen itse on aina yhtä vaikeaa! Asiantunteva myyjä on joka kerta onnistunut tuomaan oikean kokoiset ja hyvin istuvat liivit.
.
Varaosaliikkeessä sain myös hirmuhyvää palvelua, vaikka oletuksena oli että naisen nauraisivat pihalle :D. Valmiiksi kärkisäädetyt tulpat olivat loppu ja myyjä sitten myi säätämättömät, jotka itse sääti. En tiedä, olisinko miehenä saanut samanlaista palvelua.

Vierailija
9/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alusvaatekaupassa ei ollut etsimääni tuotetta. Omistaja-myyjä opasti kilpailevaan liikkeeseen, josta tuote löytyi. :O

Minulla oli treffit elokuvateatterissa ja minä ostin liput. Odotin ihan viimeiseen asti salin ulkopuolella, mutta oharipelleä ei vain näkynyt eikä hän vastannut puhelimeen (päiväunet olivat sitten venähtäneet pitkiksi - no, se tapailu jäi siihen, kun ei edes pahoitellut). Tilanne jotenkin selvisi sille salin ovella lippuja tarkistavalle työntekijällekin, kun yksin siinä vielä odottelin. Olisinkohan jättänyt hänelle sen toisen lipun siltä varalta, jos treffikumppani vielä ilmestyisikin. Elokuvan jälkeen työntekijä etsi minut käsiinsä ja antoi vapaalipun elokuvateatteriin hyvitykseksi. En muista enää treffikumppanini nimeä enkä mitä elokuvaa olin katsomassa, mutta työntekijän ystävällisyys jäi mieleen!

Vierailija
10/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:31"]Alusvaatekaupassa ei ollut etsimääni tuotetta. Omistaja-myyjä opasti kilpailevaan liikkeeseen, josta tuote löytyi. :O

Minulla oli treffit elokuvateatterissa ja minä ostin liput. Odotin ihan viimeiseen asti salin ulkopuolella, mutta oharipelleä ei vain näkynyt eikä hän vastannut puhelimeen (päiväunet olivat sitten venähtäneet pitkiksi - no, se tapailu jäi siihen, kun ei edes pahoitellut). Tilanne jotenkin selvisi sille salin ovella lippuja tarkistavalle työntekijällekin, kun yksin siinä vielä odottelin. Olisinkohan jättänyt hänelle sen toisen lipun siltä varalta, jos treffikumppani vielä ilmestyisikin. Elokuvan jälkeen työntekijä etsi minut käsiinsä ja antoi vapaalipun elokuvateatteriin hyvitykseksi. En muista enää treffikumppanini nimeä enkä mitä elokuvaa olin katsomassa, mutta työntekijän ystävällisyys jäi mieleen!
[/quote]

Ihana!

Vierailija
11/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 11:31"]Alusvaatekaupassa ei ollut etsimääni tuotetta. Omistaja-myyjä opasti kilpailevaan liikkeeseen, josta tuote löytyi. :O

[/quote]
Tätä käynyt minullekin usein ketjuttomissa 'pikkukaupoissa'. Valtavan hyvä mieli jäänyt varsinkin silloin kun veljelleni metsästin häälahjaa ja tiesin tarkkaan mitä haluan, en vain tiennyt mistä kaupasta sellaisen saisin.
.
Kaasona sain täyden järjestelyvastuun ystäväni häistä (hän antoi listan, minä tein ja ostin) ja yritin etsiä sellaisia nimilappupidikkeitä pöytiin. Erään askartelukaupan myyjä näytti minulle esitteitä, joista mieleisimmät pidikkeet hän tilasi pikarahtina. Ehtivät hyvin ennen häitä, eikä veloittanut edes esitteessä ollutta ovh-hintaa :o.

Vierailija
12/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikkelin Prisma. etsin tiikerin omaa elokuvaa, joka lehden mukaan alessa. kysyin asiaa sitten myyjältä, joka tarkisti tilanteen ja totesi leffojen olevan vielä varastossa.. haki sitten yhden laatikon, avasi sen ja kehotti kaivamaan sieltä :D

samoin Mikkelin burgerpaikassa (Anttilan alakerta) nuori myyjätyttö. yleensä ovat hyvin tarkkoja siitä, että vessamaksu  maksetaan jos ei osta mitään. kuitenkin, kun kipitin sinne iltalenkillä hikisenä ja pissahätäisenä tiedustellen että "paljon se vessamaksu nyt oli?" sain vastaukseksi hymyn ja kehotuksen mennä vain

Vierailija
13/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:50"]Miksi, voi miksi aina käy näin! Kun kysytään kauhukokemuksia myyjistä ja asiakaspalvelijoista, on ketju sivujen mitassa alta aikayksikön. Nämä postiiviset kokemukset taas tyssäävät ykkösviesteihin.

Kertooko se jotain asiakkaista vai asiakaspalvelijoista? Jääkö negatiiviset oikeesti noin paljon herkemmin vaan mieleen ja herättävät tunteita?  Mikä täällä vaivaa ja ketä?

[/quote]

Hyvää palvelua ei täällä ymmärretä. Hyvin näkee näistäkin kommenteista kun hyvä palvelu tarkoittaa monille sitä että saa jotain ilmaiseksi tai halvemmalla.
Mutta onhan se 'sieltäostetaanmistähalvimmallasaadaan' -suomalaisille. Hyvä palvelu on sitä että saa ilmaiseksi tai halvemmalla.

Hyvä palveluhan oikeasti on sitä että myyjä tuntee tuotteen ja auttaa asiakasta löytämään oikean ratkaisun tarpeeseensa. Siis sitä mitä suomalaiset pitävät tungetteluna.

Vierailija
14/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:50"]

Miksi, voi miksi aina käy näin! Kun kysytään kauhukokemuksia myyjistä ja asiakaspalvelijoista, on ketju sivujen mitassa alta aikayksikön. Nämä postiiviset kokemukset taas tyssäävät ykkösviesteihin.

[/quote]

Rauhoitu, ketju ei ole ollut ihan hirveään kauan auki vielä ja nyt on maannatai aamupäivä, ei mikään huippuaika palstailuun. :D Nopeiten täällä ketjut täytätä viikonloppuisin/iltaisin, siitäkin voi olla syy. Lisäksi nyt käynyt pari todella järkyttävää rikostapausta (Porilaistyttö ja Amorellan joukkoraiskaus), joista vilkas keskutelu ollut koko viikonlopun niin muut ketjut jää vähemmälle huomiolle.

Vierailija
15/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 10:50"]

[/quote

Luulempa että hyvä asiakaspalvelu on meille itsestäänselvyys eikä herätä niin voimakkaita tunteita kuin huono asiakaspalvelu jonka asiakas kokee useimmiten loukkaavana ja ärsyttävänä, siksi siitä herkemmin kerrotaan eteenpäin. Kyllä hyvästä ja onnistuneesta palvelusta pitäisi mainita useimmin suoraan myös asiakaspalvelijalle juuri siinä tilanteessa, samoin kuin niille tuttaville ja ystäville jälkikäteen. Hyvä palaute asiakaspalvelutilanteessa on tärkeää ja mieltä nostattavaa, itsekin ravintolassa ja kahvilassa vuosia työskennelleenä. Siitä tulee niin hyvälle tuulelle ja saa pistämään parastaan seuraavallekin asiakkaalle.

Itse kyllä ollessani esim. ravintolassa asiakkaana kohtelen hyvää ja ammattitaitoista tarjoilijaa kunnioittavasti ja tippaan vielä lähtiessä, kerron että tullaan uudelleen jne. Jos taas tarjoilu on ollut hidasta ja töykeää jopa niin tippiä ei heru, kiitos ja näkemiin kyllä.

Vierailija
16/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräässä cubuksessa kävin ja myyjä tuli kysymään tarvitsenko apua. Kerroin sitten että olen etsimässä boleroa ja selitin hieman minkälaista. Myyjä sanoi ettei heillä ole hyllyssä sellaisia, mutta juuri tulleissa kesävaatteissa hän oli näkevinään sellaisen ja kävi sitten varastosta hakemassa juurikin mulle mieleisen vaatekappaleen :) kyseisessä liikkeessä saa muutenkin aina hyvää palvelua tältä samalta myyjältä.

Vierailija
17/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lufthansa. Todella ystävällinen henkilökunta, hoitivat mulle kiireessä erityisruoan vaikka olin unohtanut mainita tilattaessa. Myös kaikki juomat lennolla ilmaisia, siis limut, kahvit, viinit ja hyvät saksalaiset oluet.

Vierailija
18/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rovaniemen Coffee Housessa sain hyvää palvelua useamman takeaway-kahvin ostaessani. Iloinen ja rehellisen hyväntuulinen barista lainasi minulle kahvilan tarjotinta, vaikka olivat juuri menossa kiinni ja varmasti olisivat halunneet prikat pesuun.
Eräs nettisivustojen tukipalvelu niinikään Rollossa (nimeä en muista) on aina antanut mielettömän hyvää, nopeaa ja kattavaa palvelua ongelmatilanteissa. Asiakkaana olen pyytänyt asiaa X ja he ovat kertoneet ettei kannata tehdä X vaan Y, joka helpottaa asiaa Z huomattavasti. Juuri niin kuin pitääkin - asiakas ei yleensä ole oikeassa :D

Vierailija
19/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ranskassa jossain tavaratalossa pääsin jonon ohi vessaan, kun olin raskaana, siis vessamummo laski menemään. Siellä kohdeltiin muutenkin raskaana olevia tosi hyvin.

Vierailija
20/47 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen lento ikinä Finnairilla ja matkustin yksin. Bag drop tiskillä työntekijä soitti jonnekin ja siirsi paikkani business luokkaan ikkunapaikalle jossa suorastaan valtavat ja makuuasentoon liikkuvat penkit. :) Jäi mahtava ensimmäinen lentokokemus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä