Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Papin puhe hautajaisissa!

Vierailija
09.09.2006 |

Olimme edellisenä sunnuntaina 10 kuukauden ikäisen kummityttömme hautajaisissa, jossa pappi piti mielestämme erikoisen muistopuheen! Tämä pappi kastoi tytön ja siksi vanhemmat päättivät ottaa saman papin hautajaisiin. Pappi sanoi että tämän pienen tytön syntien takia Jeesus on ristillä kuollut, jonka luokse xx nyt pääsee.



Tuo särähti erittäin pahasti korvaan että tytön syntien takia! Toki tiedän että Jeesus on kuollut meidän syntiemme takia mutta että sanoa noin 10 kuukauden ikäisen hautajaisissa. Mitä mieltä muut ovat?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki ovat syntisiä, jopa 10kk vauvat. Sairasta. Eroa kirkosta.

Vierailija
2/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhempien suru suunnaton ja tuo nyt ei ainakaan lohduta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirkon mukaan mm. lapsi kastetaan sen takia, että pääsis sitten taivaaseen ja osaksi seurakuntaa. Itse en noista kirko opeista niin perusta koska raamatussa ei puhuta lapsikasteesta mitään.

Vierailija
4/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei sovi puhu kenenkään synneistä ja varsinkin pienen lapsen vaikka tiedämme et ihminen on syntinen. Muistan pappani hautajaisissa kuinka paha mieli tuli kun pappi puhui miten pappaa ei näkynyt kirkossa.

Vierailija
5/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt taas muistan miksi.

Vierailija
6/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nyt tällainen puhe! Voitte uskoa että papille ei kukaan puhunut hautajaisten jälkeen! Mutta onneksi muistotilaisuus oli kaunis ja siellä laulettiin ihania lauluja! Ikävä on suunnaton :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, että jossain vaiheessa kuuluukin sanoa, että vainajan synnit on Jeesus antanut ristillä anteeksi. Näinhän se on. Lohdullinen ajatus minusta.

Vierailija
8/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

millaisia opinkappaleita uskonnossanne on. Suomessa on uskonvapaus. Saa vapaasti jättää moisen kirkon, jos oma usko ei mee sen kanssa yksiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos samanlaista tekstiä suoltaisitte jossain kiihkomuslimimaassa, niin ei kunnian kukko laulaisi. Eikö olekin ihana asia tämä demokratia ja uskonnonvapaus?

Vierailija
10/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki pienet lapset pääsee Paratiisiin leikkimään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

19

Vierailija
12/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut Outokummussa.



ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta pappi siis nimenomaan tarkoitti, että tämän pienen tytönKIN vuoksi Jeesus on kuollut ja on lasta vastaanottamassa eli lapsen on turvallista mennä taivaaseen...!



Ehkä te ajattelitte jotenkin niinpäin, että lapsi on kuollut syntiensä takia??

Vierailija
14/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole väliä oletko vauva tai vaari.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Ei ole väliä oletko vauva tai vaari.

Vaan siitä, ettei pappi puheessaan sanonut ÄÄNEEN sitä, että lapsi kuoli syntiensä takia. Mutta uskoisin, että ap:kin sai sen käsityksen puheesta. Vaikka luulisin papin tarkoittaneen juuri päinvastaista... (Jeesus kuoli lapsen syntien takia, jotta lapsi pelastuisi)

Noh, anyway, en käy jankkaamaan sen enempää. Toivottavasti et sinäkään ;)

Vierailija
16/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsemurhan tehneen veljeni hautajaisissa pappi eritoten vältti puhumasta veljestäni *mihinkään* negatiiviseen sävyyn, tai edes vihjaamasta tuolla lailla, sillä olimme aivan murtuneita.



mutta hän olikin ajattelevainen pappi, heitä on kovin monenlaisia (helvetilläkin on kuulemma tunnelmoitu joissakin itsemurhan tehneiden hautajaisissa)



olen pahoillani, että teille osui noin ajattelematon pappi. osaanottoni.

Vierailija
17/17 |
09.09.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se alussa oli, olimme kuolemattomia. Teimme syntiä ja kuolema oli palkka tuosta synnistä. No kuolemme edelleen, vaikka Jeesus hyvitti synnin, vai hyvittikö sittenkään?



Jumalan luulisi olevan suvereeni ja saisimme elellä maanpäällä ikuiseti. Taisi Jumala huomata, ettei se taida onnistua käytännössä ja sääti biologian niin, että kuihdumme ja uudet tulee tilalle pällistelemään maapallon ainutkertaisuutta.



Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän neljä