Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyttärein (nyt 2v) syntyi brunettina, nyt blondi?

Vierailija
01.02.2015 |

Tossa äsken kun laitoin nukkumaan ja silittelin hiuksia niin tuli mieleen että mihis ne tummat hiukset oikeen katos? Eikö niiden kaiken järjen mukaan pitäisi näkyä latvoissa "raitana"? Eikai valmis, eli siis jo kasvanut, hius enää vaihda väriä? Lapseni hiuksia ei ole siis kertaakaan leikattu. Mietinkin siis että käykö siinä niin että ne ruskeat (melkein mustat) vauvahiukset tippuu pikkuhiljaa pois ja samaan aikaan tilalle kasvaa vaaleaa hiusta? Vauva ei missään vaiheessa kaljuuntunut vaan päässä oli kokoajan runsaasti hiuksia... Hämmentävää :D Selittäkäähän joku viisaampi

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse synnyin punatukkaisena ja sinisilmäisenä, kaksivuotiskuvassa olen jo täysin vaaleatukkainen ja vihreäsilmäinen.

Vierailija
2/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhimmalla tytöllä oli syntyessään mustat hiukset valeilla raidoilla ja sitä tukkaa oli PALJON. Aika pian vaaleni ja nyt koululaisena on tummanvaaleat.

Keskimmäisellä oli syntyeassään musta peikkotukka,siitä muuttuivat tummanruskeaksi.

Nuorimmaisella oli myös musta peikkotukka ja nyt kolmevuotiaana on vaaleanuskea.

Itselläni on myös ollut syntyessa tukkaa paljon ja väri musta. Parivuotiaana olin jo ihan blondi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No silleen se meni myös minulla.

Vierailija
4/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 09:47"]Mä synnyin kans mustatukkaisena, mutta parivuotiaana muutuin blondiksi ja siitä sitten hiljalleen tummuin bruneteksi. Mieheni syntyi mustasukkaisena, lapsenakin (kouluiässä) tukka kuin korpilla, mutta sitten murroiässä alkoi vaalenemaan pehmeämmän ruskeaksi.
[/quote]
Katosiko mustasukkaisuus vai onko sitä ilmennyt vielä?

Vierailija
5/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne alakerran Ramin geenit alkaa pikkuhiljaa vaikuttaa.

Vierailija
6/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko tää mennä toisinkin päin? Eli syntyessä pellavapää ja myöhemmin tummatukkainen?

Vierailija
7/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 08:44"]Voiko tää mennä toisinkin päin? Eli syntyessä pellavapää ja myöhemmin tummatukkainen?
[/quote]

Kyllä voi:) olin viisi vuotiaaksi asti täysin blondi. Sitten rupesi tummenemaan ja nyt tummanruskea.

Vierailija
8/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat syntyneet tummatukkaisina, vauvavuoden aikana vaalentunut molemmilla hiukset mutta esikoinen sitten 1v tummeni maantienruskeisiin ja siinä on pysynyt. Kuopus taas vaaleni ja vaaleni ja on iholtaankin tosi vaalea :) ihan blondi.

Vierailija
9/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kävi samoin. Ei näy raitoina eikä juurikasvuna. Ne tummat irtoaa ja vaaleeta tulee tilalle.

Vierailija
10/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pienten lasten hiukset on aika höttöstä että varmaan ne haalistuu siinä tummasta vaaleaan. Eikös ne ihan ekat hiukset muutenkin tipu päästä aika äkkiä ja tilalle kasvaa uudet?

Vierailija
11/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tyttö näytti vastasyntyneenä ihan thaimaalaiselta mustan tukan kanssa mutta ihan 100% suomalainen tuo on. Nyt 1,2v ja tukka on vaalean tumma, on alkanut uudelleen tummua jo nyt, oli aika vaalea tuossa välissä. 

Vierailija
12/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:14"]

Siis mulle on itsellenikin käynyt juuri noin. Syntyessä melkein musta tukka ja vuoden ikäisenä jo täysin blondi. Se ei ole mitään harvinaista. Mutta mietin siis että miten se käytännössä tapahtuu? Eihän hiukset latvoista vaihda väriä? Vai kuinka?

-ap

[/quote]

Ei tummuus lähde pois yksittäisestä karvasta. Meidän vauvalla on musta tukka, mutta nyt alkaa pukata vaaleata. Vaaleus näkyy yksittäisessä karvassa siten, että tummaa on osa ja uusi kohta on vaaleaa. Yhdellä lapselleni lähti kaikki vauvakarva pois ja uusi tuli blondina parin vuoden iässä. 

Vierailija
13/28 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä synnyin kans mustatukkaisena, mutta parivuotiaana muutuin blondiksi ja siitä sitten hiljalleen tummuin bruneteksi. Mieheni syntyi mustasukkaisena, lapsenakin (kouluiässä) tukka kuin korpilla, mutta sitten murroiässä alkoi vaalenemaan pehmeämmän ruskeaksi.

Vierailija
14/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapseni syntyi mustatukkaisena ja niin ne vain vaalenivat, eivät lähteneet pois eivätkä alkaneet käyttäytyä kuin värjätyt, ts latvat tummat ja vaalea pukkaa tyvestä. Noin se vain voi mennä. Tummuivat taas lähempänä kymmentä ikävuotta, ei enää mustaksi mutta tummanruskeaksi.

Vierailija
15/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mulle on itsellenikin käynyt juuri noin. Syntyessä melkein musta tukka ja vuoden ikäisenä jo täysin blondi. Se ei ole mitään harvinaista. Mutta mietin siis että miten se käytännössä tapahtuu? Eihän hiukset latvoista vaihda väriä? Vai kuinka?

-ap

Vierailija
16/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä oli syntyessään lähestulkoon mustat hiukset. Leikki-ikäisenä oli aika pellavapää. Se hiusten väri vaihtui aika jyrkästi, muistan kun oli muuten vaaleat hiukset, mutta tummat latvat. Nyt teininä on taas ruskeatukkainen.

Vierailija
17/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli syntyessä mustat hiukset ja sitten blondit, tosin oma äiti väitti että multa irtosi ne mustat ihan tukkoina pois.

Vierailija
18/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapsella vaaleni mutta jotenkin "tasaisesti", ei ollut mustia latvoja, vähän kuin aurinko olisi haalistanut. En osannut pitää sitä outona.

Vierailija
19/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 21:18"]

Mun lapsella vaaleni mutta jotenkin "tasaisesti", ei ollut mustia latvoja, vähän kuin aurinko olisi haalistanut. En osannut pitää sitä outona.

[/quote]

No juuri silleen meilläkin kävi! En mäkään sitä outona pidä. Kävin vaan juuri pohtimaan miten se on mahdollista :)
-ap

Vierailija
20/28 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. Minusta mystisintä on ystäväni kuka syntyi musta tukkaisena, väri vaaleni blondiksi kaksivuotiaana ja neljä vuotiaana muuttui ihan tumman ruskeaksi ?? Nykyisin erittäin tumman ruskea tukka. Hämmästelen hänen lapsuuskuviaan aina.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kolme