Sinä joka tökit ostoskärryillä jonossa edessäsi olevan selkää
Ei auta jonon etenemistä yhtään, että yrität väkisin puskea ostoksiasi selkärankani läpi.
Kommentit (39)
Seniilejä vanhuksia tai muuten päästään sekaisin olevia..
Minä olisin tänään maksanut ostokseni kortilla ja nopeasti, mutta päätinkin ilahduttaakseni kärrytökkijää maksaa ostokseni niillä pienimmillä hiluilla, joita lompakostani löysin. Pieni se on pienikin kiusa.
Vierailija kirjoitti:
Otetaan vielä huomioon se, että siellä on mömmöissään keskellä päivää mielenterveyspotilaita.
Eilen juuri olin pienessä lähikaupassani. Olin menossa kassalle. Edessä oli iäkäs rouva, ostoskärry poikittain kassajonon tukkeena. Kysyin, oletteko menossa kassalle? "En". Eikä elettäkään väistyä sivuun.
Niin....ja miten se juttu jatkuu?
Kauanko olit siinä jonossa?
Juuri tuon takia arveluttaa käydä kaupassa silloin kun selkä on jäykkänä ja kipeänä, jos joku kolhaisee kärryllä selkään, putoaisin varmaan lattiaan sillä sekunnilla ja ambulanssi saisi sitten hakea pois...
Minua oli takana ollut nainen tönäissyt kärryillä kolme kertaa.
Neljäs kerta lähestyi ja kappas, tönäisy ei tullutkaan perille asti.
Kysyin, että mikä on ongelmana, kun pitää töniä? Että muutaman kerran voi vahinko käydä, vaan neljäs kerta on liikaa.
Nainen väänsi naamaansa ja huusi, että: "Mitä seisot siinä!", paheksuin näkemystä ja nainen huusi että "Soita vartija, täällä on hullu!".
Menin pakkaamaan ostoksia ja kassan kutsuma vartija saapuu paikalle.
Kassa sanoi vartijalle, että se nainen tönii kärryillä ja huutaa loukkauksia.
Oli siinä tönijällä aika vinkeä lme.
ei kaikki tahallaan töki, ovat vaan keskittyneet johonkin muuhun.
Pökkään aina pepulla takaisin kärryyn niin aisa osuu kärrynhaltijaa mahaan. Sitä saa mitä tilaa.
Jaahas, en tiedä minkälaisissa kaupoissa te käytte, mutta ei minua ole kukaan koskaan töninyt kärryillä.
Nämä ovat ostoskärrellä toisia töniväthän ovat narsisteja jotka eivät ole tottuneet että he kohtaavat vastarintaa heidän oikuilleen.
Tee näin. Älä hermostu mitenkään ja toimi heti kun töniminen alkaa. Kysy kohteliaasti voidaanko vaihtaa paikkoja jonossa jolloin narsisti pääsee edes yhden ostajan verran edelle. Jes. Paikat jonossa sitten vaihtuu sovulla. Pääset hänen taakse.
Sitten:
Höykytä omalla kärryllä niin paljon kuin sielu sietää takaisin.
Vierailija kirjoitti:
ei kaikki tahallaan töki, ovat vaan keskittyneet johonkin muuhun.
Päästätkö autonkin valumaan edelläolevan perään jos keskityt vaikka punaisissa valoissa kaivamaan nenääsi tai säätämään radiota? Ei ole missään nimessä hyväksyttävää! Ostoskärry, kuten autokaan, ei saa osua muihin missään nimessä!
Laita ostoskärry itsesi ja pökkijän väliin. Siinähän sitten kalistelee.
Minä en nykyään työnnä ostoskärryä, kun menen kassalle. Jätän ostoskärryt taakseni, sillä saa hyvän turvavälin eikä kukaan ole hypännyt kärryihin. Äkkiä tuohon oppii.
Sitä kärryä voi kengänpohjalla tuupata kauemmas
Vierailija kirjoitti:
Jos ei yhdestä mulkaisusta ymmärrä niin laita se oma ostoskorisi itsesi taakse siihen väliin, eipä töki enää.
Minä laitan oman kärryni selän taakse.
Näistä tönijöistä. Ovatko he sitten niitä, jotka puolisonsa kanssa kaupassa ollessaan, jäävät peränpitäjiksi sinne kärryn kahvaan sen sijaan, että menisivät hihnan päähän pakkaamaan ostoksia laukkuihin...
Näin seisotetaan siellä peränpitäjän selän takana toisia ihmisiä, jotka tokikaan eivät hermostu vaikka äijä se vaan tönöttää eikä tee eletääkään jouduttaakseen kassajonon etenemisen sujuvuutta. Sillä yleensä näillä pariskunnilla on sitten puolen kuun ruokaostokset siinä kärryssä...
Hei, vakiokundi! Se ei oo mun vika, jos sinä et ymmärrä, että syö vaan lääkkees yksinäs. Montas minun kirjoittamaan viestiä olet bongannut tänään? Sä se jaksat!
Vierailija kirjoitti:
Laita ostoskärry itsesi ja pökkijän väliin. Siinähän sitten kalistelee.
Jaa, mut jos ei käytä kärryjä vaan koria. Joillakuilla on niin pienet ostokset, ettei kärryä tarvitse. Näin ollen kärry olisi vain ihan turha siellä ruuhkaisilla kaupan käytävillä, jossa sielläkin joskus rupeaa ärsyttämään nämä kärryjen kanssa sekoilevat... Mut vaikka ärsyttää, niin ei siltikään mennä tökkimään tai huutamaan tai muuta vastaavaa... Ne on ne samat siellä käytävillä kun hölmöilevät eivätkö huomioi muita kun sitten siellä jonossa tökkivät ja pitävät perää kumppaninsa seistessä kassaneidin edessä...
Minä kerran vastaavassa tilanteessa käännyin ja käänsin myös rauhallisesti sanaakaan sanomatta ostoskärryni kohti tökkijää. Otin vauhtia ja rusautin oikein kunnolla päin hänen kärryään. Kärry luonnollisesti myös tönäisi kärryn takana seisovaa mieshenkilöä, joka oli tökkinyt minua selkärankaan. Ilme oli näkemisen arvoinen.
Luin ehkä av:lta kauan sitten ohjeen, miten tönimistä voi yrittää ehkäistä: omaa kärryä voi pitää perässään. Huvittavaa, että jopa koronarajoitusten aikaan on käynyt niin, että ollessani kassalla takanani ollut yritti siirtää niitä kärryjäni, joita pidin perässäni.
Ehkei ne tee sitä tahallisesti, ne vaan ei tajua pitää turvaväliä.
Mulle kävi kanssa kerran noin. Vanha ukko ostoskärrynsä kanssa tökki koko ajan. Kun käännyin ja sanoin asiasta, niin se ukko vaan jatkoi sitä tökkimistä. Sitten siihen asiaan sekaantui jo kassatoimihenkilökin, rupesi kyselemään että pitääkö kutsua vartija paikalle!
Sitä ukkoa varmaan vxtutti, kun joutui odottamaan sitä, että pääsi latomaan ostoksiaan hihnalle. Ja se, että kun sille sanoi, että voitko lopettaa, niin se vaan jatkoi... Todellakin vikaa päässä. Normaali olisi nimittäin sanonut, että ai anteeksi, se oli vahinko. Mut toi, se vaan jatkoi tuuppimista. Hullu mikä hullu!
Kaikenlaisia hulluja tökkijöitä sitä onkin!