Voisitko elää täysin päihteetöntä elämää?
Kommentit (60)
Kahvista ja sokerista en ole päässyt eroon useista yrityksistä huolimatta, ei vaan pysty, aivan kamalat viekkarit. Viina ja tupakka oli helppo jättää, kerrasta poikki vaan.
Ilman alkoholia oikein hyvin, mutta kahvista ja sokerista voisi olla hyvin vaikea luopua täysin.
En kyllä alkaisi vapaaehtoisesti elää päihteettömästi. En näe siinä mitään hyötyä. Jos sairauden hoito tms. sitä vaatisi, asia kyllä onnistuisi hyvin.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:30"]
itse en ymmärrä sitä että pitää juoda itsensä örvellys kuntoon..
[/quote]
En minäkään ymmärrä. En silti luopuisi päihteiden käytöstä.
Pystyisin, ainoa alkoholi, mistä tykkään on viski ja juon sitä melko harvoin. Harmittaisi jättää se pois, mutta ei olisi hirveän hankalaa.
Kahvia ja sokeria en kyllä laske päihteiksi! Miksi moni on ilmoittanut ne vastauksessaan? Eikö päihteitä ole alkoholi ja huumeet. Riippuvuutta aiheuttavat aineet on eri asia kuin päihteet.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:47"]
Ihan hyvin voisin olla, eli kykenisin kyllä olemaan, mutten todellakaan halua. Hyvä kahvi, hyvä viini ja hyvä olut tekevät elämästä paljon paremman makuista ja iloisempaa, ja ne tekevät hyvää kohtuudella käytettynä ihan kaikin tavoin ainakin minulle, koska rentouttavat, saavat ajattelun joskus vähemmän jähmeäksi, enemmän keskustelua aikaiseksi jne. Kohtuus on kuitenkin ihan kaikessa a ja o, ja jos ei ihminen siihen pysty, niin sitten onkin varmasti parempi olla täysin ilman. Paitsi kahvilla nyt ei niin kovin paljon saisi vahinkoa aikaiseksi suurilla määrilläkään, noilla muilla kyllä, jos lähtisi lapasesta.
[/quote]
Olen täsmälleen samaa mieltä.
Minusta päihteiden hyvistä puolista ei puhuta läheskään tarpeeksi. Alkoholikeskusteluissakin korostuvat aina haitat. Tämä on hyvin suomalainen ilmiö.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:39"]Mikäli kaikki asiat olisi henkilökohtaisessa elämässä hyvin, eikä ihan joka päivä vituttaisi, niin kyllä pystyisin. Ei olisi tarvetta turruttaa ja yrittää unohtaa ahdistusta ja elämään liittyviä pettymyksiä.
Nykyään vaan on sellainen fiilis, vaikka kuinka yrittää tehdä parhaansa asioiden parantamiseksi, niin seinä nousee vastaan. Nämä jatkuvat pettymykset syö ihmistä. Jaksaminen on rajallista. Korkkia napsauttamalla saa ainakin hetken helpotuksen ja unohtaa kaiken paskan.
[/quote]
Alkoholi aiheuttaa noita negoja tuntemuksia, vaikka sitä tuossa vaiheessa kuvitteleekin toisin. Jos lopetat, ahdistuksesi saattaa olla mennyttä.
Yleisesti päihteiksi lasketaan alkoholi, tupakka ja huumeet. Jos kahvi löydettäisiin vasta nyt, niin se luultavasti luokiteltaisiin päihteeksi.
Joo. Juon tosi harvoin, en tajua mikä siinä niin jännää. Teininä tuli juotuu, ei innosta enää. Tulee vaa helposti paha olo (humala ei superkiva fiilis) ja rahaa menee täysin turhaan terveyttä vahingoittavaan paskaan.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:04"]
Pystyisin, ainoa alkoholi, mistä tykkään on viski ja juon sitä melko harvoin. Harmittaisi jättää se pois, mutta ei olisi hirveän hankalaa.
Kahvia ja sokeria en kyllä laske päihteiksi! Miksi moni on ilmoittanut ne vastauksessaan? Eikö päihteitä ole alkoholi ja huumeet. Riippuvuutta aiheuttavat aineet on eri asia kuin päihteet.
[/quote]
Kyllä kahvi on päihde. Vaikuttaa hermostoon ja on riippuvuutta aiheuttava. Se, että se on laillista, ei tee siitä ei-päihdettä.
Elänkin, olen lopettanut juomisen ja polttamisen. Paitsi jos kofeiini lasketaan niin en.
Apinoita kaikki. Kahvi, koneella istuminen ja sokeri päihteitä?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:25"]
Ei pakon edessä, vaan vapaaehtoisesti.
[/quote]
Olen elänyt jo 11 vuotta. Ihan omasta vapaasta tahdosta.
"Päihteet ovat valmisteita tai aineita, jotka aiheuttavat väliaikaisia muutoksia ihmisen havainnointiin, mielialaan, tietoisuuteen tai käytökseen. Päihteet aiheuttavat sosiaalisia ongelmia, sairauksia ja riippuvuutta."
http://toimipaikka.a-klinikka.fi/vinkki/materiaalipankki/paihteet
Eli kahvi on päihde.
No minä elän jo; en polta tai käytä huumeita, alkoholi on kielletty lääkitykseni vuoksi, kahvi ei maistu ollenkaan.
Kahvi on kaikista miedoin päihde.
Elän jo, ja ihan vapaaehtoisesti.
Kahvia en juo, tupakoi en koskaan selvinpäin! Mutta mikä fiilis vetää kännit ja polttaa tupakkaa! Joskus juon että en tupakoi, mutta harvemmin. Nousuhumala on mulle Jumala, laskuhumala ikävä...jos juonut liikaa...terkuin se juoppo naikkonen (:
Tietenkin. Ei terve ihminen päihteitä tarvii. Laskitko tähän myös suklaan tuoman endorfiinin, kofeiinin ja sokerin? Jos niin sit en ole varma kun en ole kokeillut.
Kahvia juon ja olen riippuvainen. Muita päihteitä en käytä. Ilman kahvia voisin varmaan pakon edessä olla, mutta ajatus on hyvin epämiellyttävä.