Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voisitko elää täysin päihteetöntä elämää?

Vierailija
01.02.2015 |

Ei pakon edessä, vaan vapaaehtoisesti.

Kommentit (60)

Vierailija
41/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä juon silloin tällöin teetä ja sokeriakin on toki kaikkialla, mutta jos siis puhutaan ns karkeista/herkuista/tuotteista johon lisätty paljon sokeria. Mut voisin joo noista luopua.

Vierailija
42/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ollut humalassa. En ole koskaan käyttänyt huumeita tai alkoholia. Tupakkaa poltin vuoden ja sitäkin ilmeisesti väärin, kun en addiktoitunut yhtään. Lähinnä jotain teinarin yritystä näyttää tyylikkäältä kai...

Kofeiinitabletteja käytän ja kofeiini lasketaan huumeeksi ja päihteeksi. 

Kahvia en juo, teetä en juo, en käytä sokeria. Käytän rauhoittavia luontaistuotteita. MUTTA, jos tulisi mahdollisuus saada joitain opiskelijoille tarkoitettuja älylääkkeitä, jotka tehostavat opiskelua, kokeilisin ainakin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan voisin, mutten halua.

Vierailija
44/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hemmetin narkit. Kaikki "pystyis elämään ilman päihteitä"...PAITSI kahvia, alkoholia, kannabista, sokeria, suklaata, teetä eikä tietokonetta varsinkaan vois jättää pois. Hahhah!

Vierailija
45/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan vapaaehtosesti elän. Nuorempana oli kausi kun alkoholia kokeilin. Nyt en oo vuosikausiin sitä käyttänyt. Ei kiinnosta, enkä tarvitse. Jokainen tehköön asian suhteen kuin parhaaks näkee. 

Vierailija
46/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Suklaa on mun ainoa "päihde", toivon että sekin kielletään, niinkuin muutkin huumeet, alkaisi meikäläinen vaikka laihtua.

Vierailija
47/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi elää ilman piriä. Eli vastaukseni ap:n kysymykseen on jyrkkä EI.

Vierailija
48/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuivan kuuloinen ajatus.

Vierailija
49/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 päivää menossa täysin päihteettä (nikotiini, alkoholi), kahvia en luokittele päihteeksi. 

Vierailija
50/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja elänkin, ihan vapaaehtoisesti.

Alkoholia viimeksi kymmenisen vuotta sitten jossain juhlissa, kiinnostus siihen vain loppui.

Vierailija
51/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

päihteetöm elämä on tuhat kertaa kivempaa ja mukavampaa kuin "päihteellinen". tiedän tämän koska olen kokenut molemmat. valitsin päihteettömyyden nelkä vuotta sitten vaikka en sitä ennenkään milään rapajuoppo ollut.eli oikein hyvin pystyn elämään päihteetöntä elämää :-) tosiaan en alkaisi tuputtamaan imaa elämäntapaani kenellekään, kukin tyylillään mutta tämä sopii minulle.

Eikö edes sokerista,kahvista,teestä ym.luopuminen tehnyt tiukkaa?

Vierailija
52/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes halua, joskus pitää kännit ottaa ja tupakasta en ole päässyt eroon vaikka haluaisin. Se on mulle pahin riippuvaisuus.

Vierailija
53/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, ja elänkin.

En ole koskaan polttanut tai käyttänyt alkoholia, ja olen siitä ylpeä.

Näytän sen ansiosta myös nuoremmalta ja rypyttömältä ikäisiini verrattuna.

Vierailija
54/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli kaikki asiat olisi henkilökohtaisessa elämässä hyvin, eikä ihan joka päivä vituttaisi, niin kyllä pystyisin. Ei olisi tarvetta turruttaa ja yrittää unohtaa ahdistusta ja elämään liittyviä pettymyksiä.

Nykyään vaan on sellainen fiilis, vaikka kuinka yrittää tehdä parhaansa asioiden parantamiseksi, niin seinä nousee vastaan. Nämä jatkuvat pettymykset syö ihmistä. Jaksaminen on rajallista. Korkkia napsauttamalla saa ainakin hetken helpotuksen ja unohtaa kaiken paskan.

Jos juomisen merkitys on tunteiden turruttaminen, niin useimmiten alkoholiin on jo niin tottunut, että se itsessäänkin tuottaa niitä negatiivisia tunteita; ahdistusta, masennusta, epätasapainoista olotilaa. Joten, nuo ongelmat ja tuntemuksesi voisivat tasaantua ja laantua ja etenkin tulla haluttavimmiksi, jos pääsi olisi selvä.

Ainakin kannattaisi kokeilla vaikka puoli vuotta, jos sitten olenkin väärässä, niin juomiseen on aina todella helppo palata. Samoin tuollaisella kokeilujaksolla näkisi itsekin, miten on jäänyt "koukkuun" alkoholiin tai tapaansa turruttaa tunteita sillä. Se olisi vähän sellainen tutkimusretki omaan mieleen samalla, suosittelen!

Vierailija
55/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi ongelmaa, elän päihteettömästi jo muutenkin. Alkoholi ja huumeet eivät vain ole mun juttu.

Vierailija
56/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teenhän sitä nytkin.

.

Kuudes vuosi ilman alkoholia ja tupakoinninkin lopetin samoihin aikoihin. Kahvia, jota menee hyvinkin maltillisesti - ei ilmeisesti lasketa päihteeksi...?

Vierailija
57/60 |
14.09.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä! !

Suosittelen lämpimästi!

Vierailija
58/60 |
21.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 18:04"]

Pystyisin, ainoa alkoholi, mistä tykkään on viski ja juon sitä melko harvoin. Harmittaisi jättää se pois, mutta ei olisi hirveän hankalaa.

Kahvia ja sokeria en kyllä laske päihteiksi! Miksi moni on ilmoittanut ne vastauksessaan? Eikö päihteitä ole alkoholi ja huumeet. Riippuvuutta aiheuttavat aineet on eri asia kuin päihteet.

Kyllä kahvi on päihde. Vaikuttaa hermostoon ja on riippuvuutta aiheuttava. Se, että se on laillista, ei tee siitä ei-päihdettä.

Kofeiini. Sitä on monessa muussakin tuotteessa kuin kahvissa.

Vierailija
59/60 |
12.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa kyllä, mutta sitten ei kyllä kiinnostaisi käydä töissä, koska ei ole viikonloppuisin mitään tekrmistä.. työhön kuuluu minulle ainakin "pään nollaus" viikonloppuisin

Vierailija
60/60 |
13.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta elää ilman nautintoja. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä