Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voisitko elää täysin päihteetöntä elämää?

Vierailija
01.02.2015 |

Ei pakon edessä, vaan vapaaehtoisesti.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina elänyt. Lähinnä ihmetyttää miten jotkut ovat päätyneet käyttämään päihteitä, vaikka eihän se minun asiani ole.

Vierailija
2/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi elämään ilman kahvia. Tai ehkä pystyisin, mutta elämä olisi kovin ilotonta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Viina ja kahvi. Muuta en tarvitse.

Vierailija
4/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvista ja teestä olisi vaikeinta luopua.

Vierailija
5/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä varmaan pystyisin, riippuu tietysti mitä kaikki laskettais päihteeksi, tietokoneella istuminen? Noh kahvista pystyisin luopumaan, kyllä mä varmaan tietokoneestakin pystyisin luopumaan, mutta sitten pitäis kyllä tulla jotain kivaa tekemistä siihen tilalle, en todellakaan viittis alkaa pelkkiä peukaloita pyörittelee ja seiniä katselemaan joka päivä lopun elämäni ajan.

Vierailija
6/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin pystyn. Oma valintani on ollut monta vuotta..itse en ymmärrä sitä että pitää juoda itsensä örvellys kuntoon.. Mutta jokainen elää elämäänsä niin kun haluaa kunhan ei tule minulle tyrkyttää sitä "oikeaa tietä" ja näin elän itsekkin.

Vierailija
7/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokeri olisi mulla vaikein paikka. Kahvista voisin luopua helposti. Alkoholia juon n. 10 annosta/vuosi eli voisin helposti jättää nekin väliin ja tupakkaa en polta, enkä käytä huumeita.

Vierailija
8/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

päihteetöm elämä on tuhat kertaa kivempaa ja mukavampaa kuin "päihteellinen". tiedän tämän koska olen kokenut molemmat. valitsin päihteettömyyden nelkä vuotta sitten vaikka en sitä ennenkään milään rapajuoppo ollut.eli oikein hyvin pystyn elämään päihteetöntä elämää :-) tosiaan en alkaisi tuputtamaan imaa elämäntapaani kenellekään, kukin tyylillään mutta tämä sopii minulle.

Vierailija
9/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helposti.

Vierailija
10/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pystyisi, paitsi raskaana ollessa tietysti. Mutta muulloin on ihanaa silloin tällöin lähteä viihteelle, juoda kotona ensin vähän viiniä ja fiilistellä musiikkia. Ja sitten taas palata perheen pariin. Miksi täällä kuvitellaan, että vaihtoehdot ovat vain päihteetön elämä tai jatkuva rapakännäys?

Vierailija
11/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli kaikki asiat olisi henkilökohtaisessa elämässä hyvin, eikä ihan joka päivä vituttaisi, niin kyllä pystyisin. Ei olisi tarvetta turruttaa ja yrittää unohtaa ahdistusta ja elämään liittyviä pettymyksiä.

Nykyään vaan on sellainen fiilis, vaikka kuinka yrittää tehdä parhaansa asioiden parantamiseksi, niin seinä nousee vastaan. Nämä jatkuvat pettymykset syö ihmistä. Jaksaminen on rajallista. Korkkia napsauttamalla saa ainakin hetken helpotuksen ja unohtaa kaiken paskan.

Vierailija
12/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin ja olen viettänytkin terveydellisistä syistä. Ainoat paheeni ovat tosin kofeiini ja viini/olut, ja näitä kaikkia menee hyvin maltillisesti. En koe tarpeelliseksi olla kokonaan ilman ainakaan vielä.

Vierailija
13/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pystyisin elämään ilman päihteitä (kahvia tai teetä en juo) mutta rehellisyyden nimissä on sanottava että viiniä ja olutta tulisi ikävä. En koskaan juo enempää kuin yksi kaksi annosta, mutta esim. hyvän ruuan kanssa sopii viini paremmin mitä maito tai limu (no vesikin toki menee, mutta on viini parempaa) ja kuumana helteisenä päivänä jääkylmä vehnäolut maistuu niiiiin hyvältä :)

Vierailija
14/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin ihan hyvin! Ei kai kahvia sentään päihteeksi lasketa? Jos, niin siitä on kyllä vaikea luopua, sillä jo aika merkittävä vähentäminenkin aiheutti parin kuukauden ajan vieroitusoireita kuten esim. pientä jomottavaa päänsärkyä. Alkoholista olen luopunut jo yli 16 vuotta sitten ja tupakastakin kohta kuusi vuotta sitten. Niistä luopuminen ei aiheuttanut minkäänlaisia vieroitusoireita, vaikka tupakan kohdalla sitä aluksi pelkäsinkin.

Vierailija
15/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en halua olla niin ehdoton, että en yhtä viinilasia tai tupakkaa saa ottaa, jos joskus on sellainen fiilis. Vaikka en poltakaan.

Vierailija
16/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko ajan elänkin, paitsi en laske päihteeksi kahvia, teetä, tietokonetta ja sokeria ym. kuten jotkut näköjään tekevät. No kahvi toisaalta ehkä on, kun siitä tulee vierotusoireita. En juokaan sitä enää joka päivä. Mutta niin, olen siis ns. tylsä ihminen.

Vierailija
17/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, mikä lasketaan päihteeksi. Monella muullakin, kuin yleisimmin päihteiksi ymmärretyillä tupakka/alkoholi/huumeet -linjalla on päihdyttävä vaikutus. Itse en käytä mitään edellä mainituista, joten pystyisin. Kahvia opettelin juomaan aikuisiällä, mutten kaipaa sitä arkeeni mitenkään, vaikka satunnaisesti juonkin. Sokeri eri muodoissaan voisi tuottaa hankaluuksia. Samoin jos en voisi käyttää esim. tietokonetta. Heh, myös liikunta voi olla omanlaistaan päihdettä, mitä ilman en voisi olla. Mutta sitä ei varmaan tässä tarkoitettu.

Vierailija
18/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voisin olla, eli kykenisin kyllä olemaan, mutten todellakaan halua. Hyvä kahvi, hyvä viini ja hyvä olut tekevät elämästä paljon paremman makuista ja iloisempaa, ja ne tekevät hyvää kohtuudella käytettynä ihan kaikin tavoin ainakin minulle, koska rentouttavat, saavat ajattelun joskus vähemmän jähmeäksi, enemmän keskustelua aikaiseksi jne. Kohtuus on kuitenkin ihan kaikessa a ja o, ja jos ei ihminen siihen pysty, niin sitten onkin varmasti parempi olla täysin ilman. Paitsi kahvilla nyt ei niin kovin paljon saisi vahinkoa aikaiseksi suurilla määrilläkään, noilla muilla kyllä, jos lähtisi lapasesta.

Vierailija
19/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Kahvia juon päivittäin.

Vierailija
20/60 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että monelle kannabiksen lopettaminen olisi vaikeinta elämässä.