Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä avioeron partaalla oleva helsinkiläinen voisi helpohkosti saada asunnon?

Vierailija
01.02.2015 |

Tilanne on tämä: olen hoitovapaalla ja perheessä on kaksi pientä lasta. Ainoa tuloni on kodinhoidontuki, mutta olen menossa töihin syksymmällä. Mies on väkivaltainen minua kohtaan tilanteissa, joissa lapset eivät ole näkemässä sekä manipuloi ja nöyryyttää minua esim. sukulaistensa nähden. Haluan erota, mutta en tiedä, mihin mennä. Kaupungilta on kuulemma mahdotonta saada asuntoa ja yksityiset haluavat varmistua, että tuloni ovat riittävän suuret ja vuokravakuus on pahimmillaan monta tuhatta euroa. Työpaikka on Helsingissä, joten en haluaisi vaihtaa paikkakuntaa asunnon takia (liputkin tulisivat maksamaan melko paljon ja päivähoitoon viemisen kanssa tulisi tiukkaa aamuisin, jotta ehdin töihin). Mitä voisi tällaisessa tilanteessa tehdä?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ole kynnysmatto! Puolet omaisuudesta on sinun ja ota ITSE yhteyttä lastensuojeluun. Kerro tuo mitä kerroit meille, kysy kuinka toimia. Kerro, että kykenet hyvin huolehtimaan lapsista, mutta väkivaltaisen miehen et tahdo olevan sinun etkä lapsiesi lähellä. Pyydä apua asunnon saamiseen, kerro talousongelmista. Toinen vaihtoehto on se ensi- ja turvakoti. Ne jopa PIILOTTAA sut mieheltä jos tarve vaatii. Ja tietysti otat erossa joka öennin joka sinulle kuuluu! Rikosilmoituksen joudut varmaankin tekemään. Ja se on hyvä. Onneksi todisteet löytyvät sairaalasta. Veikkaan, että ovat jo epäilleet jotain, kun kaltaisesi nainen joutuu hakeutumaan niin usein hoitoon selkeiden väkivaltavaurioiden takia.

Vierailija
22/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vittu miten paska mies! Siis SINÄ hoidat yhteiset lapset etjkä siksi saa tuloja, mies vaatii kulujen puolittamista vaikka hänellä on isot tulot ja omaisuutta ja vielä HAKKAA??? Ja sinä olet luvannut, ettet eron sattuessa ota itsellesi kuuluvaa osuutta omaisuudestanne? MITEN SE KEHTAA?? Tuollaiset mulkut on saatava vastuuseen teoistaan ihan yleisen oikeustajun ja hänen mahdollisten tulevien naisuhriensa vuoksi!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap itse sain vastaavassa tilanteessa melkein samantien kaupungilta asunnon, lopulta lähdin yksityiseen vuokra-asuntoon. Älä pelkää mitään lastensuojeluilmoituksia, vaan tee miehestäsi rikosilmoitus! Jos et kerro kenellekään mitään, hän voi saada pahimmassa tapauksessa lasten huoltajuuden. Soita rikosuhripäivystykseen. Miehesi kuulostaa vielä pahemmalta kuin oma exäni. Jos teillä ei ole avioehtoa, hän joutuu maksamaan ositusta sinulle. Älä kommunikoi hänen kanssaan enää mitään muuta kuin lapsiin liittyvää.

Vierailija
24/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:28"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:25"]

Kannattaa ilman muuta ottaa oma osuus yhteisestä avio-omaisuudesta. Se on jo lastenkin etu. Jos saat 100000€ starttirahaa, voit jopa harkita jotain edullista omistusasuntoa lainan kanssa. Tämä voisi tulla halvemmaksikin kuin vuokra-asunto. Tai aso-asuntokin voisi olla vaihtoehto, siihen pääsisit pienemmällä rahalla kiinni ja voisit saada asumiskuluihin asuntotukea, jos tulosi ovat pienet. Kannattaa katsoa Kelan laskureilla nämä vaihtoehdot läpi. Omaankin asuntoon voi saada tukea, mutta vain osaan koroista ja yhtiövastikkeeseen, ei lainanlyhennyksiin.

[/quote]

Tuo on loistava ja kaunis ajatus, mutta mieheni lupasi pahoinpidellä mut sairaalakuntoon, jos ikinä tulisin vaatimaan häneltä senttiäkään avioeron myötä. :/ Jos hän sattuu armeliaalle tuulelle, niin voinee hän jotain antaa (tosin takeita siitä ei ole), ja autostahan mulle kuuluu puolet, sillä olen maksanut siitä puolet. T. Ap

[/quote]Et voi olla tosissasi. Kerrot poliisille. Tuohan on laiton uhkaus.

Vierailija
25/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota... miten päädyit moisen psykopaatin kanssa naimisiin ja lapsiakin tekemään?

Vierailija
26/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se lastensuojelu ole rangaistus! Se on palvelu. Olisit asiakas ja he auttaisivat sinua ja lapsiasi pääsemään jaloilleen. Olet unelma-asiakas: pidät hyvän huolen lapsistasi, pyrit kohti parempaa... en oikein tajua mitä luulet niiden tekevän?

Vierailija
27/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotan Poria. Täällä on paljon asuntoja pilkkahinnalla Helsinkiin verrattuna. Lisäksi tilanteestasi johtuen olet varmaankin melko allapäin, ja tämä onnellisten kaupunki varmaankin saisi sinut piristymään.

Vierailija
28/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotavasti ap vain pilailet. Jokaisesta pahoinpitelystä menet lääkäriin, nauhoitat miehesi puheet. Menet turvakotiin kun joudut pahoinpitelyn uhriksi. jos sinulla EI ole mitään todisteita miehen käytöksestä, niin olet todella heikoilla, voit jopa itse saada syytteen. Puolet omaisuudesta on sinun, jo ihan lasten takia, hanki asianajaja.

Ja lopeta kynnysmattoilu, sillä et saavuta mitään. Ota neuvot talteen tästä ketjusta ja toimi!

Vierailija
29/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:09"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:43"]

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 16:41"]

Tuota... miten päädyit moisen psykopaatin kanssa naimisiin ja lapsiakin tekemään?

[/quote]

Älä viitsi, ne alkaa riehumaan vasta kun nainen on saatu sidottua itseensä ja nainen mahdollisimman heikoilla henkisesti, taloudellisesti jne. 

[/quote]

Tämä on totta myös totta minun kohdallani. Aivan aluksi hän vaikutti mitä ihanimmalta ja mukavimmalta. Tosin aika pian alkoi mitätöinti ja ikävät "lipsauttelut" ulkonäöstä ja iästä - joskus aivan katteettomastikin. Varsinaiset pahoinpitelyt alkoivat vasta naimisiinmenon jälkeen ja vähitellen hän on edesauttanut sitä, että itsetuntoni on mennyt aikalailla nolliin ja ehdin jo melkein lakata pitämästä yhteyttä omiin sukulaisiini tai kavereihini (esim. jos soitin vanhemmilleni, niin mies tuli kuuntelemaan viereen ja joskus huutelemaan jotain noloa tai pyytämään minua siivoomaan tai tekemään ruokaa juuri samaan aikaan, vaikka ko. jutut ois ollut tarkoitus tehdä myöhemmin). Kun olen joskus (siis noin kerran kahdessa kuukaudessa) chattaillut parhaan kaverini kanssa, mies on silloinkin tullut viereen kuikuilemaan tai naureskelemaan. Koko homma on vähitellen pahentunut melkein varkain ja nykyään tosiaan olen ihan konkreettisesti nyrkin ja hellan välissä (tiedän, että käy pahasti, jos en usko häntä), nukun toisessa huoneessa ja pulitan kiltisti vähistä rahoistani puolet menoista (=kaikki tuloni kokonaan ja toistaiseksi säästöistä loput).

En edes ole itse ainoa, jota hän pomottaa, vaan samaa ovat kokeneet hänen työkaverinsa sekä paras ystävänsä, jota hän käyttää taloudellisesti hyväksi eräässä erikoisessa järjestelyssä/bisneksessä. Myös vanhempiaan hän pompottelee ihan 6-0 ja käyttäytyy ajoittain erittäinkin törkeästi. Hän on töissään esimiesasemassa ja hän häikäilemättä juoruilee alaisistaan sekä muista työntekijöistä ikäviä asioita sekä saattaa "hankalammat" henkilöt ikävään valoon sekä palkkaa omia läheisiä tuttujaan ja suosikkejaan. Jos joku uskaltaa sanoa vastaan, on hänellä sosiaalinen savustus tai potkut lähellä. Aivan kuin hänellä tosiaan ei olisi mitään omaatuntoa; hänelle kaikki on sallittua, jos se vain on mahdollista ja jos se vain häntä sillä hetkellä huvittaa. :/

T. Ap

[/quote]Jonkin sortin narsisti/sosiopaatti. Nyt oikeasti pelastat itsesi. Älä pelkää lastensuojelua: mikä voisi olla pahempaa kuin tuo?

[/quote]

On se totta, mutta miksi ihmeessä lastensuojelu tulisi kuvaan tilanteessa, jossa olen juuri löytänyt ratkaisun ja olen itse tekemässä jotain sen hyväksi? Mielestäni sellaisessa tilanteessa tarvitaan lastensuojelua, jos tilanne vain jatkuu ja kukaan ei tee mitään. Aivan kuin jotain alettaisiin pelastaa vasta sen jälkeen, kun hän on jo itse pelastautunut tilanteesta. Käytännössä pahoinpitelyiden ja epäreilun käytöksen uhrina saisin rangaistukseksi lastensuojeluviranomaisten tehotarkkailun, kun se ongelma tässä on ollut _mies ja miehen käytös_ - mies pääsisi kuin koira veräjästä. Miksi kukaan ei ala tehotarkkailla tai jututtaa miestäni? Ja tässä ei sinänsä lapset ole nähneet/kuulleet mitään, sillä mies toimii silloin, kun ei ole muita paikalla. Mutta ero tässä on onneksi tulossa; täytyy vain yrittää löytää se asunto pian. Voinen toki muuttaa hätätapauksessa vanhempieni luokse lasten kanssa vähäksi aikaa, mutta heidän asuntonsa ei ole riittävän suuri kolmelle muulle ihmiselle, joten se olisi lyhytaikainen ratkaisu. Mies sanoi sinänsä, että voin asua tässä, kunnes löytyy asunto, mutta täytyy toivoa, että nyt kevään aikana löytyisi jotain.

T. Ap
[/quote]
Ei nw sinua kyttääkään vaan juuri sitä miestä
Meistä on tehty ls ilmo miehen juomisen takia ja itse olen ollut aina kaikessa rehellinen ja yhteistyöhaluinen niin sossut soittelevat muutaman kk välein ja kysyvät miten menee, ja tällä nimenomaan tarkoittavat miestä. En ole enää tämän miehen kanssa yhdessä eikä aduta saman katon alla. Sossut ovat todella vain puolustaneet minua. Ja asuntoasiaan. Olen ollut tilanteessa samaisen miehen kanssa etten uskaltanut asua kotona joten soitin sossuun jotka ottivat yhteyttä kunnan vuokra taloihin. Heiltä soitettiin heti takaisin ja tarjosivat kahta eri asuntoa samantien mitkä ovat kuulemma nimenomaan oltava aina näitä ns. hätätapauksia varten. Sinulla ei kertakaikiaan ole mitään pelättävää. Lastensuojelusta on tullut nykypäivänä kirosana mutta harvemminpa kuulee näitä tarinoita joille siitä on seurannut pelkkää hyvää. Nyt rohkaistu nainen!

Vierailija
30/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Älä viitsi, ne alkaa riehumaan vasta kun nainen on saatu sidottua itseensä ja nainen mahdollisimman heikoilla henkisesti, taloudellisesti jne. 

Vierailija
31/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]Niin kai sitten...

Vierailija
32/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on erotulossa niin menet kiireellisenä kärkeen kaupungin vuokra-asuntojen jonotuslistalla. Siihenhän voit vielä kirjoittaa tuon mitä kerroit jo meille: kokemasi väkivallan, ettet voi olla lasten ja oman turvallisuuden takia samassa asunnossa. Sen jälkeen osoite salaiseksi ja hankit toisen puhnron&kännyn josta muut saa kiinni ja jota miehelle ei saa antaa. Miehelle soitat pakolliset siitä numerosta jonka tietää jo. Avioerossa vaadit (huom! vaadit) tasingon. 

Vierailija
33/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Tämä on totta myös totta minun kohdallani. Aivan aluksi hän vaikutti mitä ihanimmalta ja mukavimmalta. Tosin aika pian alkoi mitätöinti ja ikävät "lipsauttelut" ulkonäöstä ja iästä - joskus aivan katteettomastikin. Varsinaiset pahoinpitelyt alkoivat vasta naimisiinmenon jälkeen ja vähitellen hän on edesauttanut sitä, että itsetuntoni on mennyt aikalailla nolliin ja ehdin jo melkein lakata pitämästä yhteyttä omiin sukulaisiini tai kavereihini (esim. jos soitin vanhemmilleni, niin mies tuli kuuntelemaan viereen ja joskus huutelemaan jotain noloa tai pyytämään minua siivoomaan tai tekemään ruokaa juuri samaan aikaan, vaikka ko. jutut ois ollut tarkoitus tehdä myöhemmin). Kun olen joskus (siis noin kerran kahdessa kuukaudessa) chattaillut parhaan kaverini kanssa, mies on silloinkin tullut viereen kuikuilemaan tai naureskelemaan. Koko homma on vähitellen pahentunut melkein varkain ja nykyään tosiaan olen ihan konkreettisesti nyrkin ja hellan välissä (tiedän, että käy pahasti, jos en usko häntä), nukun toisessa huoneessa ja pulitan kiltisti vähistä rahoistani puolet menoista (=kaikki tuloni kokonaan ja toistaiseksi säästöistä loput).

En edes ole itse ainoa, jota hän pomottaa, vaan samaa ovat kokeneet hänen työkaverinsa sekä paras ystävänsä, jota hän käyttää taloudellisesti hyväksi eräässä erikoisessa järjestelyssä/bisneksessä. Myös vanhempiaan hän pompottelee ihan 6-0 ja käyttäytyy ajoittain erittäinkin törkeästi. Hän on töissään esimiesasemassa ja hän häikäilemättä juoruilee alaisistaan sekä muista työntekijöistä ikäviä asioita sekä saattaa "hankalammat" henkilöt ikävään valoon sekä palkkaa omia läheisiä tuttujaan ja suosikkejaan. Jos joku uskaltaa sanoa vastaan, on hänellä sosiaalinen savustus tai potkut lähellä. Aivan kuin hänellä tosiaan ei olisi mitään omaatuntoa; hänelle kaikki on sallittua, jos se vain on mahdollista ja jos se vain häntä sillä hetkellä huvittaa. :/

T. Ap

Vierailija
34/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

T. Ap

[/quote]Jonkin sortin narsisti/sosiopaatti. Nyt oikeasti pelastat itsesi. Älä pelkää lastensuojelua: mikä voisi olla pahempaa kuin tuo?

Vierailija
35/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitat nimettömänä naisten linjalle nyt heti. Niille voit ensinnäkin kertoa tilanteestasi jamkysyä neuvoa. Kaikki keskustelut käydään nimettömänä. Miehesi käyttää sinuun fyysistä ja taloudellista väkivaltaa.

Vierailija
36/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 17:09"]

[/quote]

[/quote]

T. Ap

[/quote]

On se totta, mutta miksi ihmeessä lastensuojelu tulisi kuvaan tilanteessa, jossa olen juuri löytänyt ratkaisun ja olen itse tekemässä jotain sen hyväksi? Mielestäni sellaisessa tilanteessa tarvitaan lastensuojelua, jos tilanne vain jatkuu ja kukaan ei tee mitään. Aivan kuin jotain alettaisiin pelastaa vasta sen jälkeen, kun hän on jo itse pelastautunut tilanteesta. Käytännössä pahoinpitelyiden ja epäreilun käytöksen uhrina saisin rangaistukseksi lastensuojeluviranomaisten tehotarkkailun, kun se ongelma tässä on ollut _mies ja miehen käytös_ - mies pääsisi kuin koira veräjästä. Miksi kukaan ei ala tehotarkkailla tai jututtaa miestäni? Ja tässä ei sinänsä lapset ole nähneet/kuulleet mitään, sillä mies toimii silloin, kun ei ole muita paikalla. Mutta ero tässä on onneksi tulossa; täytyy vain yrittää löytää se asunto pian. Voinen toki muuttaa hätätapauksessa vanhempieni luokse lasten kanssa vähäksi aikaa, mutta heidän asuntonsa ei ole riittävän suuri kolmelle muulle ihmiselle, joten se olisi lyhytaikainen ratkaisu. Mies sanoi sinänsä, että voin asua tässä, kunnes löytyy asunto, mutta täytyy toivoa, että nyt kevään aikana löytyisi jotain.

T. Ap

Vierailija
37/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap: itsestäni on tehty sekä (aiheettomaksi todettu) lastensuojeluilmoitus sekä nyt todennäköisesti tehdään, kun tein mieheni pahoinpitelystä rikosilmoituksen. Siinäpähän tutkivat, lapsia en menetä minä, mutta mies saattaa menettää valvonattomat tapaamisoikeudet. Ihan turhaan pelkäät! Pelasta nyt hyvänen aika itsesi ja lapsesi narsistista, hän ei tule muuttumaan!

Vierailija
38/38 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menet nyt samantien Helsingin turvakotiin! Miks sun pitää yrittää painaa tää villaisella ja salailla asioita? Kerrot vaan kaikille läheisille avoimesti miten asia on, sulla ei ole mitään hävettävää. Turvakodista saat oikeasti apua. Jos sä joskus nalkutat miehelle jostain asioista, niin se ei edelleenkään oikeuta väkivallan käyttöön. Sanonpa vaan, että jos sä yrität omin voimin tän tilanteen hoitaa, niin huonosti käy. Sä tarviit apua. Sun tapa kirjoittaa jo kertoo sen, että olet todella alistunut.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi neljä