Pettäminen tulisi kriminalisoida
Aviopuolisot tekisivät naimisiin menon yhteydessä kirjallisen sopimuksen pettämisen rajasta ja sen seurauksista.
Loppuisi vieraissa käymiset naurettavilla tekosyillä kuten "puoliso pihtaa", "puoliso ei ole haluttava". Näin ollen avioparit oppisivat keskustelemaan asioista ja kuuntelemaan toista. Säästyisimme paljon pahalta mieleltä, kun ennen toisen sänkyyn hyppäämistä joko selvitetään asiat nykyisen puolison kanssa tai erotaan. Ehkä sitä naimisiin menoakin harkittaisiin tarkemmin. Ja voisihan tätä soveltaa myös avopareille.
Kuka kannattaa?
Kommentit (57)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:54"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:49"]
Pitäisi olla pettämättömyys-sopimus yleisessä käytössä. Eihän sitä olisi pakko allekirjoittaa, jos ei halua. Tietääpähän sitten kunnolliset ihmiset kuka on kusipää ja kuka ei, kun tuskin se pettäjäpaska suostuu siihen sopimukseen jos menettäisi kiinnijäädessään vaikka 100 000 euroa tms.
[/quote]
Eli valitset puolisosi pelkän varakkuuden ja rahan perusteella? Tämän vaikutelman sinusta saa.
Tuolle on ihan pitkään yleisesti (naispuolisen haukkumanimenäkin) käytetty ammattinimikekin.
[/quote]
Mitä hittoa sä sekoilet? Se rahanmenetys on rangaistus sille pettäjälle. Menkööt rahat vaikka Korkeasaaren apinoille. Ja mä olen mies.
95% pettäminen johtuu itseasiassa siitä, että toinen osapuoli on alkanut rikkoa parisuhteeseen menon yhtä tärkeintä lupausta ja sopimusta - seksi ei kiinnosta. Pettämisen kriminalisointi (sopimusrikkomus) olisikin hyvä asia, kunhan ensin myös kriminalisoidaan itse parisuhteen (avioliiton) solmimiseen liittyvät lupaukset ja sopimukset!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:03"]
Sopimuksessa pitäisi tarkkaan kertoa myös pettämisen rajat, esim. minkälaiset katseet, eleet ja puheet ovat epäilyttäviä ja edeltävät mahdollista pettämistä ja voiko toista päästää kauppaankaan ilman esiliinaa saatikka työmatkalle. Siinä tulisi olla myös omat pykälät pihtaamiselle ja vaikka myös sille, jos miehellä ei löysän kalun vuoksi seksi onnistukaan. Miehen ja vaimon +10 kg lihominen/laihtuminen, miehen kaljuntuminen jne. voisi myös olla korjaamisen arvoisia kohtia ja niille tulisi yhdessä kirjata sanktiot. Onhan niitä asioita joita voisi määritellä.
[/quote]
Joten helpommalla pääsee jos etsii oikeasti sopivan puolison eikä yritä muokata nykyistä, joka on näyttävästikin sopimaton.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:54"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:42"]Jos kotona on kaikki hyvin , ei ole syytä pettää. Itse ajatte pihtaamisellanne, nalkutuksellanne ja miehen taloudellisella hyväksikäytöllänne miehet hakemaan edes hetkellistä rakkauden tunnetta muualtaa. Katse peiliin. [/quote] Miksi vaimot pihtaavat ja nalkuttavat? Miten he kehtaavat kohdella huonosti niin täydellistä aviomiestä? Ja ihanko väkisin (..uhkaa kaulimella ja mattopiiskalla, jos mies ei anna lompakkoaan..) vaimo käyttää hyväksi miehensä rahoja niin, ettei miehellä ole mitään tehtävissä?
[/quote]Meillä mies pihtaa ja nalkuttaa. Hän ei myöskään osallistu perheen talousmenoihin ollenkaan. Mä olen varmasti ihan kamala vaimo... :)
Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään!
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:05"]95% pettäminen johtuu itseasiassa siitä, että toinen osapuoli on alkanut rikkoa parisuhteeseen menon yhtä tärkeintä lupausta ja sopimusta - seksi ei kiinnosta. Pettämisen kriminalisointi (sopimusrikkomus) olisikin hyvä asia, kunhan ensin myös kriminalisoidaan itse parisuhteen (avioliiton) solmimiseen liittyvät lupaukset ja sopimukset!
[/quote]
Laitahan tilastoa pettämisen syistä kerta sä niin olet tietävinäsi ne. Ja ainahan avioliitosta voi lähteä, jos touhu ei nappaa, mikä muka pakottaa lähtemään pettämään?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:06"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:03"]
Sopimuksessa pitäisi tarkkaan kertoa myös pettämisen rajat, esim. minkälaiset katseet, eleet ja puheet ovat epäilyttäviä ja edeltävät mahdollista pettämistä ja voiko toista päästää kauppaankaan ilman esiliinaa saatikka työmatkalle. Siinä tulisi olla myös omat pykälät pihtaamiselle ja vaikka myös sille, jos miehellä ei löysän kalun vuoksi seksi onnistukaan. Miehen ja vaimon +10 kg lihominen/laihtuminen, miehen kaljuntuminen jne. voisi myös olla korjaamisen arvoisia kohtia ja niille tulisi yhdessä kirjata sanktiot. Onhan niitä asioita joita voisi määritellä.
[/quote]
Joten helpommalla pääsee jos etsii oikeasti sopivan puolison eikä yritä muokata nykyistä, joka on näyttävästikin sopimaton.
[/quote]Niinpä... Näin minä tein enkä ottanut ensimmäistä kokelasta. T. Edellisen kirjoittaja
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään!
[/quote]
Toisin sanoen poistetaan nykyisetkin rangaistukset ja vankilat käytöstä kun kerta lakeja rikotaan nykyäänkin... Hei haloo.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään! [/quote] Toisin sanoen poistetaan nykyisetkin rangaistukset ja vankilat käytöstä kun kerta lakeja rikotaan nykyäänkin... Hei haloo.
[/quote]
Ei vaan sinä pidät sänkysi lämpimänä ettei tartte äijän lähteä vieraisiin ja sun itkeä sitä palstoilla.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään!
[/quote]
Mutta tämä sopimus pistäisi jokaisen miettimään, kenet ottaa puolisokseen. Jos tuleva puoliso ei halua allekirjoittaa sopimusta, mitä se kertoo tämän uskollisuudesta ja halusta sitoutua? Sopimuksessa olisi yhteiset pelisäännöt mustaa valkoisella.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:05"]
95% pettäminen johtuu itseasiassa siitä, että toinen osapuoli on alkanut rikkoa parisuhteeseen menon yhtä tärkeintä lupausta ja sopimusta - seksi ei kiinnosta. Pettämisen kriminalisointi (sopimusrikkomus) olisikin hyvä asia, kunhan ensin myös kriminalisoidaan itse parisuhteen (avioliiton) solmimiseen liittyvät lupaukset ja sopimukset!
[/quote]
Omakohtaisesta kokemuksesta ja muutaman läheisen ystävän tarinan perusteella homma menee kylläkin niin, että ensin ne miehet "pihtaavat" (oikeasti niillä on erektio-ongelmia) ja sitten sitä kadonnutta miehisyyttä lähdetään paniikissa etsimään vieraasta pedistä. Toisille sitten kerrotaan, että vaimo pihtaa. Kun ei sitä totuutta oikein voi ääneen kertoa...ja vaimo on ensin ollut vuosia selibaatissa ja palkaksi uskollisuudestaan saa rikotun kodin ja elämän. Mitäköhän siitä saisi korvaukseksi?
Eikö olisi helpompi lopettaa naimisiin meneminen kokonaan, eli ei olisi enää mitään naimakauppoja ja toisen ihmisen omistamisia, vaan kaikki eläisivät omina itsenään, mutta voisivat halutessaan olla parisuhteessa. Omatunnon mukaan sitten tehtäisiin mikä hyvältä tuntuu.
KANNATAN ehdottomasti! Kenenkään ei tarvitse pettää. Jos tulee tilanne ettei toista enää kestä niin ottakoot sitten eron mutta pettäminen on kyllä ala-arvoista touhua. Sanktiona tosiaan voikin sitten olla omaisuuden menetys niin miettii sitten kukin tarkemmin, että ottaako riski vai ei.
Okei. Jos pettäminen kriminalisoitaisiin, niin minkälaista rangaistusta ap kaavailisit petturille? Sakkoa, ehdollista vai peräti ehdotonta vankeutta? Kriminalisoinnista seuraisi se, että näitä rikoksia puitaisiin siis tuomioistuimissa, jotka jo nykyiselläänkin ovat ylikuormitettuja ja ihan järjettömän hitaita. Taitaisi sitäpaitsi kovin monellekin tulla raastupareissu.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:14"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään! [/quote] Toisin sanoen poistetaan nykyisetkin rangaistukset ja vankilat käytöstä kun kerta lakeja rikotaan nykyäänkin... Hei haloo.
[/quote]
Ei vaan sinä pidät sänkysi lämpimänä ettei tartte äijän lähteä vieraisiin ja sun itkeä sitä palstoilla.
[/quote]
Mulla ei ole äijää koska olen itse äijä. Nainen sai seksiä joka kolmas päivä, joten taatusti on lämpöä riittänyt. Itselle kyllä olisi kelvannut useamminkin, mutta ei naiselle. Halusipahan vaan rentumman äijän omien sanojensa mukaan. Tosin sen jätti kun tajusi hoitonsa olevan ihan yhtäläinen kusipäinen pettäjä kuin naisenikin on. Jännät tuplastandardit.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään! [/quote] Mutta tämä sopimus pistäisi jokaisen miettimään, kenet ottaa puolisokseen. Jos tuleva puoliso ei halua allekirjoittaa sopimusta, mitä se kertoo tämän uskollisuudesta ja halusta sitoutua? Sopimuksessa olisi yhteiset pelisäännöt mustaa valkoisella.
[/quote]
Mutta tuollaisen sopimuksen vaatiminenhan taas kertoo, ettei lähtökohtaisesti luota toiseen. Miksi haluaisin jakaa elämäni ihmisen kanssa, joka ei edes luota minuun?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:05"]
[/quote] EN kyllä usko. Esim mulla ja EXällä seksiä oli usein ja jopa useampi kerta päivässä ja silti mies petti, pönkitti sillä kait sitten itsetuntoaan. Suuri syy selvästi oli myös se, ettei mies olisikaan halunnut lapsia vaan olisi itse halunnut olla se "lapsi". Valitti kun lapset vei aikaani jne ja oli heille mustasukkainen. Monet miehet aloittaa pettämisen kun vaimosta on tullut äiti. Ei siksi etteikö sitä seksiä yhä saisi vaan siksi kun käsittävät lapsen ikäänkuin kilpailijakseen.
Oottepa kyllä täysin todellisuudesta vieraantuneita, että ihan koko omaisuus petetylle? Murhatun perikunta saa muutaman tonnin korvauksia, mutta petetty saa kaiken? Heitetäänkö pettäjä vielä loppuiäkseen vankilaan tai kivitetään hengiltä?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:19"][quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:15"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 15:09"]Joo sehän lopettaisikin pettämisen. Eihän nykyisiäkään lakeja rikota, ei kukaan ikinä missään! [/quote] Mutta tämä sopimus pistäisi jokaisen miettimään, kenet ottaa puolisokseen. Jos tuleva puoliso ei halua allekirjoittaa sopimusta, mitä se kertoo tämän uskollisuudesta ja halusta sitoutua? Sopimuksessa olisi yhteiset pelisäännöt mustaa valkoisella.
[/quote]
Mutta tuollaisen sopimuksen vaatiminenhan taas kertoo, ettei lähtökohtaisesti luota toiseen. Miksi haluaisin jakaa elämäni ihmisen kanssa, joka ei edes luota minuun?
[/quote]
Tämä sopimus tulisi kaikkien allekirjoitettavaksi, mutta siihen voisi myös ruksi kohdan: "pettämisen rajaa ei ole, eikä siitä seuraa sanktioita"
Se minkä kohdan pari valitsee, on ihan heidän kahden välinen asia. Jos yhteisymmärrykseen ei päästä, silloin pitäisi miettiä, kannattaako avioliittoon mennä ollenkaan.
-ap
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 14:32"]
Kunpa te vaimot tietäisitte, kuinka paljon naimisissa olevat miehet yrittävät vierasta tussua saada. Saan netissä jatkuvasti yhteydenottoja varatuilta miehiltä, jotka puhuvat hienovaraisuudesta.
[/quote]Voisitko tulla viettelemään minun miehenikin? Voisin järjestellä asiaa vähän alkuun jos sinä hoidat lopun.