Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies jatkuvasti huutaa, kiroilee, syyllistää, moittii, vähättelee

Vierailija
12.12.2023 |

Ollaan oltu yhdessä aika pitkään ja ikääkin on jo molemmilla. Meillä on lapsia, pienempää ja isompaa. Koko tämän ajan ongelmana ollut miehen huutaminen ja kiroilu, jonka kohdistaa yleensä minuun, joskus myös lapsiin. Hermostuu helposti ja etsii jatkuvasti syyllisiä eri vastoinkäymisiin. Ei viitsisi hoitaa lapsia, hoitaa kyllä vähäisesti. Ei osallistu kotitöihin. Maksaa kulut kyllä. Käyttää alkoholia runsaasti.

Luonteeltaan hän on hyvin mustavalkoinen. Jakaa ihmisiä tosi hyviin ja tosi huonoihin, siinä välissä ei ole oikein ketään. Haukkuu kaikkia ja kaikkea. Leimaa ihmisiä whitetrashiksi, kohtelee helposti asiakaspalvelijoita huonosti, on useampaan kertaan moittinut minua julkisella paikalla kajottavalla äänellä, niin että ihmiset katsovat kummeksuen. Jättää usein tervehtimättä, tulee paikalle naama väärässä, heippojen sanominen on hänelle jostain syystä todella vaikeaa. Jättää usein sukulaiseni tervehtimättä. Mielestäni se, joka tulee huoneeseen, tervehtiin ensin ja se joka lähtee pois ennen muita, sanoo heipat. Lähtöpusut ja iltasuukot eivät ole hänelle luontaisia, ne eivät häntä kiinnosta, ainakaan, jos itse joutuisi aloitteen tekemään. Koskaan ei pyydä anteeksi.

Epäilen, että miestä vaivaa jokin mielenongelma. Luulen, että lapsuudessaan jäänyt jotenkin osattomaksi. Pelkää menettävänsä minut, mutta ilmaisee jatkuvasti tyytymättömyyttään minuun rumalla tavalla. En hoida kotia tarpeeksi hyvin, kuulemma kotimme on "läävä". On kyllä totta, että en yksin selviydy kovin hyvin ison perheen siivousasioista. Viimeaikoina kuvioihin tullut myös pukeutumiseeni puuttuminen, kuulemma en pukeudu tarpeeksi hyvin kotona. No kotivaatteissa olen, eikä ne mitään hyviä vaatteita olekaan, mutta eipä ole kyllä hänelläkään. Mielestäni riitää, että pukeudutaan paremmin kun mennään jonnekin. Haukkuu koulutustani, vaikka itse on huomattavasti alemmin koulutettu. Vähättelee työpaikkaani, vaikka mielestäni ei ole mitään syytä. Vähättelee ruoanlaittokykyjäni. Mollaa musiikkimakuani, sisutustusmakuani, ruokamieltymyksiäni, vaatteitani. Heittää ilmoille jatkuvasti sovinistisia vitsejä ja olettaa, että nauran niille. Toistelee samoja vitsejä. 

Huutaminen ja kiroilu on pahinta. Sitä tapahtuu päivittäin, monta kertaa. On eriasia huutaa helvetti, kun naulaa sormeensa, kuin että kohdistaa kiroilunsa suoraan toiseen. V***u on hänen yleisin sanansa. Lapset on onnellisia, kun isä on poissa. Kauheaa on myös se, että mies lasten aikana huutaa ja tuhahtelee sitä, kuinka hirveää hänen elämänsä on, kun pitää mennä lasten kanssa (kerran viikossa) ulos. Tai että kuinka hirveää on, kun pitää lapsia hoitaa. Hän ei kuulemma pääse tekemään mitään muuta. Se ei kyllä pidä paikkaansa, töistä tulee monesti klo 18 jälkeen ja viikonloput ja usein illatkin on harrastuksissaan. Tekee huvimatkoja ilman perhettään. Minä olen se, joka sovittaa aikataulunsa lapsille sopivaksi, minä olen se, joka ei käy missään. Minä olen hoitanut lapset yöllä 100%, nukkuhommiin menen lasten kanssa klo 20, hänellä on omaa aikaa sen jälkeen monta tuntia.

Jatkuu...

Kommentit (100)

Vierailija
1/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

...jatkuu: 

Olen sanonut miehelle, että voidaan kyllä erota, että ei tämä perhehomma mitään pakollista ole. Mutta hän ei halua sitäkään. Uhkailee erolla kyllä varsin usein.

Olen monta vuotta pohtinut mitä tehdä. Olen itse saanut henkistä apua useammaltakiin taholta tilanteeseen. Jotenkin pelkään, että jos eroan, miten jaksan hoitaa itse kaiken ypöyksin ja miten rahat riittää. Pienikin apu lastenhoidossa on iso apu, kuin ei apua ollenkaan. Onneksi minulla on työpaikka ja säästöjäkin, mutta pelkään siltikin. Eniten pelkään kuinka jaksan viedä ja hakea pienintä tarhasta, nykyisin mies on hoitanut tarhaan viennin. Ollen kuitenkin ajatellut, että kenties eron jälkeen voimavaroja vapautuisi, kun ei tarvitsisi 100% miehen kotonaoloajasta joko jännittää miehen käytöstä tai kärsiä siitä. Tosin hän on kotona melko vähän ja se asia on kantanut meidät tänne asti.

Miehen kanssa asiasta, siis huutamisesta ja kiroilusta ollaan keskusteltu, mutta hän ei ole saanut käytöstään kuriin.  Olen kymmeniä kertoja kertonut hänelle, että lapset ja minä kärsitään huutamisesta ja kiroilusta. Ilmeisesti häntä ei meidän hyvinvointi kiinnosta, koska pidemmän ajan muutosta ei ole tullut.

Olen pitkään miettinyt, voisiko kyse olla narsismista. Kuuntelin eilen yleareenasta podcastia "Narsisimi ja myrkylliset suhteet" ja siinä kerrottiin, että jos ihmisessä on narsistisia piirteitä vain jonkin verran, voi niitä saada kuriin tietyillä mielenmenetelmillä, jos ihmisellä on halua. Jos taas ihminen on ihan patologinen narsisti eli saisi ihan diagnoosin asiasta, eli käyttäytyy voimakkaasti narsistisesti, niin ihminen ei pysty muuttumaan. Pahat lauseet tulevat silloin suusta, ilman että niitä pystyy narsisti hallitsemaan. Eikä hän silloin edes ymmärrä omaa vaivaansa.

Ja jos joku pohtii, miksi aloit hänen kanssaan olemaan. Mies oli kuin eri planeetalta suhteen alussa. Suhde alkoi kuin kultaisesta portista ja minä olin hänen toimestaan jalustalle nostettu kuningatar. Kurjat piirteet tulivat vasta vähitellen esiin ja alkuvuosina niille pystyin keksimään vaikka mitä tekosyitä, kuten väsymys töiden takia jne. 

On hänessä hyvääkin. Elämäni on monipuolisempaa hänen kanssaan, käydään paikoissa, mihin ei itsekseen tulisi lähdettyä. Hän maksaa myös suurimman osan kuluista ja elämä on taloudellisesti kunnossa. Lisäksi onhan hän päivittäinen lastenhoitoapu. 

Antakaan mielipiteitänne, pitäisikö erota? Olen vuosia tätä pohtinut ja viimeaikoina erityisesti siitä syystä, että jatkuva hälytystilassa ja murheellisena olo vie kyllä lopulta terveyden. Ja minkä pohjan tämä antaa lapsille? Surkean.

Vierailija
2/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luehan oma viestisi oikein ajatuksella, ja vastaa sitten kysymykseen miksi olet hänen kanssaan edelleen. Älä ala selittelemään, kuinka on hyviäkin hetkiä, koska koko muu oleminen vaikuttaa painajaiselta. Jo lasten takia sinun pitäisi lähteä mahdollisimman pian. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

EN jaksanut lukea kuin alun.

En elä tämän neuvoni kanssa, mutta...pakkaa kamasi ja häivy, miksi kidutat itseäsi!

Vierailija
4/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa todella toksiselta ilmapiiriltä. Uskon että voisit (lapset myös) henkisesti paremmin eron jälkeen. Toki taloudellisesti sitten voi tehdä tiukkaa.Vaadit muutosta, jos sitä ei tule niin kyllä eroaisin. Travitset myös omaa aikaa. Miehellä jos ongelmia ja tressiä, hakekoon apua, ei pidä purkaa kotiväkeen.

Vierailija
5/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EN jaksanut lukea kuin alun.

En elä tämän neuvoni kanssa, mutta...pakkaa kamasi ja häivy, miksi kidutat itseäsi!

Niin äläkä sano että "tavarat"...Ne on vaan tavaroita, kaupasta saa uusia!

Jätin entisen elämäni ja sen tavarat. Olipa sitten ihan kiva ostaa uutta ja kaunista, tunkkainen tunnelma meni kaatikselle!

Vierailija
6/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sanoit että mietit jaksatko hoitaa kaikkea yksin, mutta vähemmänhän sulla on eron jälkeen hoidettavaa kun on yksi mieslapsi vähemmän katseltavana.

Vierailija
7/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloituksen voisi tiivistää: "Mies on paska, minä en, mitä teen?"

Vierailija
8/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko tämän ajan ongelmana ollut

Lopetin lukemisen tähän. Hyvää päivän jatkoa. 

Vierailija
9/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis tän täytyy olla trolli.. ei voi uskoa että joku nainen vielä kutsuu lastensa isää "lapsenhoitoavuksi" ja tällaisessa tilanteessa miettii erotako vai ei. jos tämä on todellinen kertomus niin maistraatin kautta terapiaan ap, ja lapset mielellään myös. kukaan ei sua voi mistään syyttää mutta tuollainen mies on varmasti haavoittanut teitä kaikkia sen verran että muuten jää arvet ettekä edes tajua miksi.

Vierailija
10/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsikin tunnistaa provon. Sama tyyppi suoltaa näitä tänne päivittäin lietsomaan miesvihaa.

Vierailija
11/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, sanoit että mietit jaksatko hoitaa kaikkea yksin, mutta vähemmänhän sulla on eron jälkeen hoidettavaa kun on yksi mieslapsi vähemmän katseltavana.

Tätä olen miettinyt. Ja sitä, että tietenkin muutettaisiin pienempään asuntoon, siivouksen määrä puolittuisi. Puutarhatöiden määrä putoisin 1/10 osaan. Pääsisin näissä asioissa paljon helpommalla. AP

Vierailija
12/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

siis tän täytyy olla trolli.. ei voi uskoa että joku nainen vielä kutsuu lastensa isää "lapsenhoitoavuksi" ja tällaisessa tilanteessa miettii erotako vai ei. jos tämä on todellinen kertomus niin maistraatin kautta terapiaan ap, ja lapset mielellään myös. kukaan ei sua voi mistään syyttää mutta tuollainen mies on varmasti haavoittanut teitä kaikkia sen verran että muuten jää arvet ettekä edes tajua miksi.

En ole trolli. Lastenhoitoapu hän on, koska ei ota vastuuta lastenhoidosta, paitsi pyydettäessä. AP

Vierailija
13/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olet hänen kanssaan miksi?

Lapset kiittää sua myöhemmin  :(

Vierailija
14/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttää alkoholia runsaasti. No siinä se vastaus tuli. Alkoholia käyttävät on mielenvikaisia.  Mutta sinä olet päättänyt elää sen miehen kanssa joten sinun pitää kestää kaikki se paska elämä sen kanssa mitä eteen tulee.

Vierailija
15/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ystäväsi kertoisi sinulle, että olisi tuollaisessa suhteessa, mitä sanoisit hänelle? Eroaminen tuntuu aina pelottavalta, mutta eiköhän se tässä tilanteessa ole ainoa oikea vaihtoehto. Mies ei selvästi kunnioita sinua eikä lapsia, mutta sen lisäksi käyttäytyy vielä huonosti.

Vierailija
16/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luehan oma viestisi oikein ajatuksella, ja vastaa sitten kysymykseen miksi olet hänen kanssaan edelleen. Älä ala selittelemään, kuinka on hyviäkin hetkiä, koska koko muu oleminen vaikuttaa painajaiselta. Jo lasten takia sinun pitäisi lähteä mahdollisimman pian. 

Samaa mieltä. Terveisiä kohtalotoverilta. Hieno alku suhteella, mutta ne menneisyyden kummitukset ottivat myöhemmin miehestä vallan. Itse jäin taloudellisista syistä ja uhkailuista johtuen kiltisti odottamaan. Kasvoihan ne lapset siitä. Nyt teen siirtoja vapautuakseni. Olisi pitänyt jo aiemmin, mutta voimia siihen ei silloin ollut.

Vierailija
17/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hei... tiedätkö kuinka monta, jotka alkaisivat vihata miehiä tämän aloituksen takia? Hieman kummallista, jos tänne vuodatetut kokemukset vaikuttaisivat niin suuresti ventovieraisiin ihmisiin. Nämähän ovat aina henkilökohtaisia asioita.

Ap: lle sanoisin, että miehesi vaikuttaa narsistilta ja sinä läheisriippuvaiselta. Itselläni on ollut samanlaisia kokemuksia, eikä niihin ole auttaneet puolustautuminen, tunteisiin vetoaminen eikä mitkään puheet tai varoitukset seurauksista. Niinpä suosittelen sinullekin: anna miehellesi määräaika, mihin mennessä käytöksen ja puheiden pitää muuttua, tai hoitoon hakeutumisen tapahtua.

Oletan että miehesi ei tuosta muutu, tai muuttuu vasta pakon edessä. Noudata sitten sitä aikaa itsekin, arvosta itseäsi sen verran, että pidät puolesi.

Kaksi kertaa itse lähes tyhjästä aikuisiällä aloittaneena tiedän, että pärjää, jos on töitä. Raha on luotu liikkumaan, eikä siitä tarvitse pesää tehdä.

Yhteiskunta auttaa lapsiperheitä ja sosiaalitoimistosta saa apua ensitilanteen selvittämiseen. Ei kenenkään tarvii elää toisen ihmisen p.skatunkiona. Uudessa kodissasi pystyt itse vaalimaan rauhaa ja rakkautta.

Sinä ap selviät, koska minäkin, vaikka olin pitkään heikko.

Vierailija
18/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tuntuu juuri sinua provosoivan? Oisko mitä, jos aloittaisit oman keskustelun siitä, miksi koet tällaiset elävästä perhe- helvetistä kertovat aloitukset noin vahvasti? 

- eri

Vierailija
19/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttää alkoholia runsaasti. No siinä se vastaus tuli. Alkoholia käyttävät on mielenvikaisia.  Mutta sinä olet päättänyt elää sen miehen kanssa joten sinun pitää kestää kaikki se paska elämä sen kanssa mitä eteen tulee.

No ei ole kyllä mikään pakko kestää. Alkoholismi on yksi pätevimmistä syistä lopettaa yhteiselo, mikäli alkoholia käyttävä osapuoli ei hae apua tai lopeta juomista. Elämä ei ikinä muutu piiruakaan parempaan suuntaan jos tuo tapa jatkuu. Päinvastoin.

Vierailija
20/100 |
12.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit useamman lapsen tuohon kuvioon kärsimään!??

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän yksi