Mitä ne "elämisen äänet" sit oikein kerrostalossa on?
Olen nyt kuunnellut reilun tunnin kun naapurin kakara juoksee asunnossa huoneesta toiseen ja huutelee samalla jotain. Myös toisaalla ulkomaalainen perheen isä puhuu puhelimeen kovaan ääneen ja nauraa röhöttää niin että varmaan ulos asti kuuluu. Jostain tulee tasainen kova kolahdus noin 15 sekunnin välein. Tätä myös kestänyt jo aika kauan.
Itse olen maannut kipeänä sohvalla ja yrittänyt levätä ilman tv:tä tai muita laitteita, mutta talon äänet kuuluvat kovina.
Onko nämä niitä normaaleita ääniä?
Kommentit (61)
Pelkään pahoin että on. Ajattelemattomia naapureita. Se ikuinen riesa.
Mieti asia niin että jos normaalit äänet kuuluu, niin se on molemminpuolista. Pyydä joku naapureista kotiisi, ja mene pitämään niitä normaaleja ääniä naapuriin. Tulet huomaamaan kuinka huono äänieristys kerrostaloissa on.
Aika huono äänieristys teillä. Mutta kyllä, lasten leikkiminen ja puhelimessa puhuminen ovat niitä normaaleja elämisen ääniä, samoin kuin ovien kolahdukset ym. Kerrostalossa saa myös jopa esimerkiksi musisoida, kunhan ei käytä vahvistimia eikä harrastaminen kestä monta tuntia/päivä.
Kävely, suihkussa käynti, normaali puhe.
Olen samaa mieltä, että mitä tahansa ei pitäisi sietää, sillä noiden alussa mainittujen lisäksi joidenkin mielestä normaalia on musiikin soitto (pianoa myöten), huutaminen, juokseminen, pyykinpesukoneen käyttö yöllä jne.
Ei muuten ole. Minun mielestäni.
Muutin uuteen taloon, jota mainostetaan "hiljainen, asumisen äänet eivät kuulu".
Arvaa pitääkö paikkansa?
Nimenomaan. Sinulla itselläsi on kaikki taustaäänet pois. Jos itselläni ei ole radio päällä tai vastaavasti televisio, niin tuntuu että naapurin hengityskin kuuluu asuntooni. Jääkaapin hurina yms kuuluu myös tosi ärsyttävästi.
Asutaankohan samassa talossa? Kuuntelen itse prikulleen samanlaista elämöintiä tälläkin hetkellä.
Vierailija kirjoitti:
Mieti asia niin että jos normaalit äänet kuuluu, niin se on molemminpuolista. Pyydä joku naapureista kotiisi, ja mene pitämään niitä normaaleja ääniä naapuriin. Tulet huomaamaan kuinka huono äänieristys kerrostaloissa on.
Jos äänieristys on surkea, niin se on asia joka isännöitsijän pitäisi todeta ja tehdä aloitteita että asia KORJATAAN. Miksi naapureiden keskenään pitäisi sumplia? Lain mukaan kerrostalossa pitää voida normaalia elämää viettää eli naapureita ei voi vaatia olemaan hiirenhiljaa. Tietysti eivät viitsisi korjata, koska se on vaivalloista ja kallista. Itse vuokralla ja muuttamassa pois mm.em. syystä.
No mutta, kerrostalossa kaupungin sykkeessä on niiiiiin ihqua, nauti nyt kokorahan edestä.
Vierailija kirjoitti:
Muutin uuteen taloon, jota mainostetaan "hiljainen, asumisen äänet eivät kuulu".
Arvaa pitääkö paikkansa?
Eihän siellä silloin vielä kuulunutkaan kun siellä ei kukaan asunut.
Mulla on pyykinpesukone päällä. Vähän tulee meteliä siitä. Muutoin välillä kuuluu jotain kolahduksia ja jonkun puheen muminaa. Koneella naputtelen ja rentoudun nojatuolissa muutoin hiljaisuuden keskellä.
Ja normaalit elämisen äänet ovat päivisin saattaa kuulua pesukoneen ym äänet, ehkä vaimeasti puhetta, liikenteen sohinaa, siivous ääniä, ruuan laittoa ym
Mutta jatkuva pauke, juokseminen edestakaisin, huutopuhe, ovien paiskominen ja riehuminen EIVÄT OLE NORMAALEJA ELÄMISEN ÄÄNIÄ!
Jos lapsi juoksee 7tuntia putkeen se ei ole normaalia, tai jos kaikki kanssakäyminen on huutamista, ei ole normaalia.
Valitettavasti nää säännöt ei ole selkeitä joillekkin kansanryhmille vaikka kuinka niille siitä yrittäis selittää koska kulttuuri sitä kulttuuri tätä
Ulkomaalaisista lähtee enemmän ääntä vs. suomalainen perhe. Eivätkä yleensä kunnioita minkäänlaisia hiljaisuussääntöjä.
Mutta tätähän ei saa sanoa ääneen, muuten olet rasisti etkä sovi kerrostaloon.
Eikö ole niin, että noihin "elämisen ääniin" säännönmukaisesti viittaavat itsekkäästi ne, jotka viis veisaavat muista ihmisistä eivätkä halua ottaa muita huomioon lainkaan, millään tavoin?
Eletään kuin pellossa ja ikään kuin asuttaisiin yksin talossa.
Heidän pitäisi tietenkin asua jossain kolhoosissa tai ok-talossa metsän siimeksessä.
Vierailija kirjoitti:
Jos äänieristys on surkea, niin se on asia joka isännöitsijän pitäisi todeta ja tehdä aloitteita että asia KORJATAAN.
Äänieristyksen korjaaminen valmiissa talossa on kutakuinkin mahdotonta. Äänet kulkevat rakenteita pitkin.
Vuoratkaa seinät akustisilla paneeleilla. Auttaisiko se? Tai sitten muutatte erillistaloihin, omakotitaloihin jne. Niitä löytyy Suomen metsäkylistä ilmaiseksikin.
Vierailija kirjoitti:
Ulkomaalaisista lähtee enemmän ääntä vs. suomalainen perhe. Eivätkä yleensä kunnioita minkäänlaisia hiljaisuussääntöjä.
Mutta tätähän ei saa sanoa ääneen, muuten olet rasisti etkä sovi kerrostaloon.
Joo ja isännöitsijät eivät uskalla puuttua häiriköihin samalla lailla jos ovat muualta tulleita, vaikka meidänkin valituksessamme oli 5 naapuria todistamassa yläkerran ulkomaalais perheen metelöinnistä niin asialle ei tehty mitään!
Kyllä vituttaa!
Jos kyseessä olis kantiksia ni he ois saaneet jo häädön aikoja sitten!!
Taas joku ääniyliherkkä nillittää! Muuta sinne skuttaan vaikka jonnekin Lieksaan. Siellä saat olla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Taas joku ääniyliherkkä nillittää! Muuta sinne skuttaan vaikka jonnekin Lieksaan. Siellä saat olla rauhassa.
Taas joku häirikkö puolustautuu! Muuta sinne skuttaan vaikka jonnekkin Lieksaan. Siellä saat riehua rauhassa.
Pierut?