minun erikoinen ystäväni.. vai onko hän erikoinen?
Ei koskaan kerro mitään asioitaan. Esim missä tarkalleen asuvat, siis osoitetaan. Kaupungin alueen tiedän ja itse asun kokonaan eri kaupungissa. Eli en ole tulossa vierailulle. Hänen poikansa vaihtoi kouluaja kysyi muuten vain mihin kouluun meni, ei kertonut kun on kuulemma pojanhenkilöhtainen asia.
Hänen tätinsä muutti ja sekin kaupunginosa mihin muutti on kuulema salaisuus, täti kuulemma ei pidä siitä että hänen asioitaan kerrotaan..
Jotenkin tulee mieleen että olenko jotenkin niin epäluotettava tms. Että kaikki on salaisuutta. Ystävälläni ei juuri muita kavereita edes ole.
Kommentit (32)
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:30"]
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:21"]
Erityiskoulusta ei tosiaan moni halua kertoa. Sitten on yksi juttu, että jos on lähestymiskielto jollekin ihmiselle, niin ei kerro kellekään, jolta ko. ihminen voisi yrittää tietoja urkkia. Tämä olisi aika looginen selitys esim. 18 tapauksessa.
[/quote]
Ei paljoa kerro kenellekään, jos kertoo asuvansa siinä samassa parinsadantuhannen kaupungissa kuin missä käy töissä. Työpaikan tarkka osoitehan tässä olisi ollut se vaarallisempi tieto, mutta sehän sattuneesta syystä oli jo kaikkien läsnäolijoiden tiedossa...
[/quote]
Eikä muuten voinut olla lähestymiskielto. Jouduttiin me tavalliset työkaverit nimittäin soittamaan hänen peräänsä, kun oli jo lähtenyt ja ottanut työpaikan avaimet mukaansa. Numerotiedustelun haulla netissä tuli osoite myös.
Minä en luokittelisi ystäväksi henkilöä, joka ei voi kertoa, missä asuu/jolle ei voi kertoa kyseista asiaa. Korkeintaan tuttavaksi.
Joo, kyllähän tuo sellaiselta kuulostaa, ettei viittis pitää edes yhteyttä, tai jutella mitään tuollaisen ihmisen kanssa.
Voisiko hänellä olla kokemusta vainoajasta (joku ex-mies tms.), jonka takia on joutunut vaikka muuttamaan ja on sen takia tosi varovainen tietojen levittämisen kanssa.
Voi olla joku kotitausta, että "vieraille ei kerrota tiettyjä asioita". Eli lapsuudenperheessä on ollut tuollainen ihmeellinen kulttuuri asioista, joista on sopiva puhua ja että toisista asioista taas ei.
Minullakin oli opiskelukaveri, jolta kysyin, uskooko hän jumalaan. Hän vastasi, että "se on yksityisasia". Hänellä loppujen lopuksi oli monia asioita, joista hänen oli vaikea puhua ja ne olivat sellaisia, joista taas itse olen tottunut puhumaan, vaikka voivat olla vaikeitakin.
Jos te tapaatte vain netissä, mitä merkitystä tuolla on?
Vähän ehkä ohi aiheen, mutta mulla on kaveri, joka ei yläasteaikana saanut kertoa edes pikkuveljensä nimeä, osoitteestaan puhumattakaan. Ei tosin totellut tässä vanhempiaan, mutta ei siis olisi saanut kertoa mistään mitä tapahtuu kodin seinien sisäpuolella. En koskaan käynyt hänen kotonaan kun asui vanhempiensa kanssa ja tunsin hänet kuitenkin jo ala-asteella. Oli kyllä sen verran outoa väkeä nuo vanhemmat, että tyttärensä lähti heti kun pääsi.
Ensimmäisenä tuli mieleen, että ehkä tämä "ystävä" yrittää irrottautua ap:sta hermostuttamatta häntä tai jopa pelkää ap:ta...
Mun siskon aviomies on todella tarkka mitä itsestään antaa ulos.
Yrittää myös kontrolloida meitä vaimonsa sisaruksia, lähinnä toivoo että ei tunnettaisi tätä miestä kun maailmalla liikutaan.
Esimerkkinä tapasin omassa työssäni siskon miehen työkaverin. Kerroin tästä tapaamisesta ohimennen myös siskon miehelle, jonka ensimmäinen kommentti oli: ethän sanonut minusta mitään?!
No en tosiaan sanonut, arvasinkin että siitä olisi poru noussut jos olisin tälle naiselle sanonut: "mun sisaren mies on sun kanssa samassa työpaikassa".
Oishan se ollut ihan hirveää!!!
Se ei jostain syystä uskalla/halua sitä sulle kertoa. Onko sulla stalkkaustaustaa tai onko sulla väkivaltainen puoliso, ystäviä tms. joiden 'vierailua' kyseinen ihminen saattaisi pelätä. Miksi osote edes sinua kiinnostaa, jos kerran juttelette vaan netissä?
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 09:21"]
Erityiskoulusta ei tosiaan moni halua kertoa. Sitten on yksi juttu, että jos on lähestymiskielto jollekin ihmiselle, niin ei kerro kellekään, jolta ko. ihminen voisi yrittää tietoja urkkia. Tämä olisi aika looginen selitys esim. 18 tapauksessa.
[/quote]
Ei paljoa kerro kenellekään, jos kertoo asuvansa siinä samassa parinsadantuhannen kaupungissa kuin missä käy töissä. Työpaikan tarkka osoitehan tässä olisi ollut se vaarallisempi tieto, mutta sehän sattuneesta syystä oli jo kaikkien läsnäolijoiden tiedossa...