Kohdunkaulan puudutus
Kokemuksia tuosta kohdunkaulan puudutuksesta? Esikoista odotan ja olen kallistumassa tähän kivunlievitys vaihtoehtoon, mutta kokemuksia kaipaisin?
Kommentit (24)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:14"]
Mulla auttoi ihan liiankin hyvin. En nimittäin tuntenut sen jälkeen lainkaan supistuksia. Lääkäri sanoi, että ei se voi enää vaikuttaa, kun synnytys oli täydessä vauhdissa ja piti ponnistaa. (lääkäri oli siis paikalla synnytyksessä)
Mulle sitten sanottiin, milloin supistus tuli, että tiesin ponnistaa.
[/quote]Mulla sama juttu
Toimii jos laitetaan oikein ja ajoissa. Mulla on 4 synnytystä ja kerran kun oli opetuskohteena ko. puudutuksen antamisessa, se oli todella hyvä ja toimiva. Aiemmalla kerralla en saanut siitä mitään apua. Eli oletan, että täytyy laittaa oikein :)
Ohikulkija kyselee, mikä on "haitattomin/vaarattomin" (vai miten sen nyt ilmaisis) puudutus synnytyksessä? Ilokaasu on varmaan lievin? Mulle se ei sopinut ekassa, otin epiduraalin kun en oikeen muusta edes tiennyt.. nyt tokassa raskaudessa miettinyt et onkohan se liian "järeää" kamaa, kestän mielestäni suht hyvin kipua..
Oli niin vähän kaulaa jäljellä ettei oikein ollut mihin pistää. Tosi kipeää kävi ja auttoi tasan yhden supistuksen ajan. Mulla on ollut spinaali parissa synnytyksessä ja suosittelen. Mut kätilöt taitaa suositella epiduraalia ekalla kerralla.