Mitä ajattelet vegaaneista?
Mitä ajatuksia vegaanit herättävät mielessäsi? Millaisia ovat tuntemasi vegaanit? Mitä ajattelet veganismista?
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:49"]
Ja se, miten vaikeaa on keksiä kaikille käyvää ja hyvää ruokaa, kun yksi ruokailijoista raakaruokavegaani. Etkö voisi enää yhtään vaikeammaksi heittäytyä?
[/quote]
Minä olen tarjonnut kylmää avokaadokeittoa joka löytyy Outi Rinteen raakaruokakirjasta. Se on niin herkkua että sitä reseptiä on paatuneetkin lihansyöjät kyselleet ja lapsetkin tykkäävät vaikka avokaado kuuluu heillä inhokkeihin. Jälkkäriksi taateli-pähkinä -palloja :)
Saisiko vegaaniuden hyväksyvien/sitä harjoittavien kommenttien alapeukkutajien mielipiteitä? Mietin vain, miksei ihmiseltä joka sivuuttaa kasvissyöjän argumentit tyhminä ja ärsyttävinä ei tuole fiksuja ja ei-ärsyttäviä vasta-argumentteja.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:28"]
Mitä ajatuksia vegaanit herättävät mielessäsi? Millaisia ovat tuntemasi vegaanit? Mitä ajattelet veganismista?
[/quote]
Mietin, että toivottavasti eivät käytä eläinkunnan tuotteitta missään muodossa. Eli toivottavasti eivät käytä edes julkista liikennettä, koska siinä käytettävä polttoaine on eläinperäistä. Toivottavasti eivät myöskään käytä 'muovikenkiä', koska muovin valmistukseen käytetään öljyä.
Vähän kateellinen olen, itsekin tahtoisin olla.
Vakavan sairastumisen ja sitä seuranneen pitkän toipilasjakson vuoksi otin kalan ja munat takaisin ruokavalioon. Vegaaniksi palaan kun terveys on kunnossa ja vastaan taas itse kodin kauppakäynneistä ja ruoanlaitosta.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:52"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:28"]
[/quote]
Mietin, että toivottavasti eivät käytä eläinkunnan tuotteitta missään muodossa. Eli toivottavasti eivät käytä edes julkista liikennettä, koska siinä käytettävä polttoaine on eläinperäistä. Toivottavasti eivät myöskään käytä 'muovikenkiä', koska muovin valmistukseen käytetään öljyä.
[/quote]
Mistä näitä ääliöitä sikiää? Tai kenties tämä vastaus olikin provo.
Olen aina pitänyt vegaaneja jotenkin outoina viherpiipertäjinä, jotka ovat vieraantuneet oikeasta elämästä. Siis samoja ihmisiä, jotka äänestävät joko vihreitä tai vasemmistoliittoa. AV:n myötä olen oppinut, että he ovat myös melko fanaattisia maailmanparantajia.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 13:52"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:28"]
[/quote]
[/quote] Pakko olla provo..
Arvostan vegaaneja koska asettavat eläinten hyvinvoinnin omien naitontojensa edelle. Ylemmyydentuntoista ruokavouhotusta en silti jaksa. Mutta onneksi tuntemani vegaanit eivät harrasta sellaista.
Ei kuulu tuttavapiiriini yhtään vegaania, ei edes työyhteisööni. En ole muodostanut aiheesta mielipidettä, itse syön kyllä kasviksiakin.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:18"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 20:04"]
Ai mitä ajattelen? Lapsellista idealismia, joka on terveydelle haitaksi.
[/quote]
Voi luoja taas. Oletko lukenut montakin oikeaa tutkimusta ravinnosta? Tuskin. Vegaanius on terveydelle paras vaihtoehto. Lihaa on tarkoitus syödä vain vähän jos ollenkaan ja maitotuotteet ovat täysin älytöttömiä.
[/quote]
Sulla menee nyt kasvispainotteinen ruokavalio ja vegaanius sekaisin. Ihminen on sopeutunut lihan syöntiin niin hyvin, että pieni määrä lihaa tai kalaa on olennainen osa ihmisen tarvitsemaa ravintoa. Siinä kasvisten lisänä tietenkin. Vegaaniudelle sen sijaan ei ole mitään biologisia perusteita.
Itse en ole yhtäkään moraaliorgasmisoivaa "hullua" vegaania. Arvostan mitä tekevät. Itse en lihaa juuri syö, mutta olen sen verta itsekäs, että en juustoista tai perusmaitosuklaasta luovu. Kalliiks tulis opiskelijalle soijajutut.
Hiukan ihmettelen vegaanien ajatusmaailmaa. Miksi kukaan haluaa ihan tahallaan haista pahalle. Vegaaninen ruoka mätänee suolistossa ja palkokasvit aiheuttavat metaanipitoisia pieruja. Sitten ne vielä kehtaavat syyttää lehmänpieruja ilmastonmuutoksesta, mutta heillä kyllä on oikeus pieriä koko maapallo tuhoon.
Huonohampaisia, muutenkin rumia ja tekopyhiä. Tyhmiä, vaikka muuta itse luulisivatkin.. Haluavat päteä?
Kuvittelevat olevansa jotain ihmisen ravitsemuksen ylimaallisia asiantuntijoita ja silti vetävät ruokansa lisäksi ravintolisiä, kun ei se niiden ruoka riitäkkään kattamaan kaikkia tarpeita. Jos ne oikeasti tajuaisivat jotain ravitsemuksesta, ei ne edes olisi vegaaneja.
No, vastaan nyt anonymiteetin suojista rehellisesti.
Periaatteessa haluaisin itsekin olla vegaani, eettisten ja ekologisten etujen vuoksi. Mutta, kaikki tuntemani vegaanit ovat JUMALATTOMAN ÄRSYTTÄVIÄ jatkuvan ylemmyydentuntonsa ja ruokahehkutustensa kanssa.
"Ai, säkö syöt kanaa? Voikun mäkin voisin noin näppärästi vaan sulkea omatunnon soimauksen pois, mutta ei onnistu :)"
Ja se, miten vaikeaa on keksiä kaikille käyvää ja hyvää ruokaa, kun yksi ruokailijoista raakaruokavegaani. Etkö voisi enää yhtään vaikeammaksi heittäytyä?
Summarum: veganismi jees, mutta pilattu multa. En tietenkään väitä et kaikki vegaanit olisivat tällaisia.