Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko pettynyt lastensuojeluun/sosiaalityöntekijöihin?

Vierailija
31.01.2015 |

Miten ja miksi?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, pitäisikö?

Vierailija
2/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, sain apua tytölleni. luojan kiitos ajoissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:52"]

En, pitäisikö?

[/quote] Ei tietänkään. Itse olen ja siksi kysyinkin.

ap

Vierailija
4/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät uskoneet minua ja siskoani, kun jatkuva vuosia jatkunut pahoinpitely tuli ilmi. Ilmeisesti olimme itse keksineet mustelmamme. Myöhemmin opin olemaan hiljaa, kun uhattiin tappaa. Oishan sen lapsuuden voinu vähän kivemminkin viettää.

Vierailija
5/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. En saanut apua tarpeeksi ajoissa ja poika ehti käydä melko pohjalla,vasta koulun käynnin loppuminen sai sossut heräämään.Omista soitoistani ei välitetty mitään.
Vaikka pojalla nykyään onkin elämä mallillaan olen ikuisesti katkera sossuille ettei saatu apua silloin kun sitä eniten tarvittiin ja pojan vaikeudet alkoivat.

Vierailija
6/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole ollut henk.koht. tarvetta heihin, mutta muutaman kanssa tullut juteltua erilaisista tukitoimista kun minulle ehdotettiin että miettisin tukiperheeksi ryhtymistä. Jossain vaiheessa alkoi tuntumaan että alan kirkumaan jos he vielä kerrankin sanovat "ammatillista perhetyötä". Mitä muuta perhetyötä on olemassa? Harrastelijoita? Epäammattimaista? Eipä kyllä herätä luottamusta jos joku on palkattu hommaan ja jauhaa koko ajan olevansa ammattimainen. Minä ainakin juoksisin karkuun jos vaikka lääkäri alkaisi jauhamaan että on ammatillinen lääkäri, valelääkäreitäkö ne kaikki muut sitten ovat vai miksi lääkärillä on tarve koko ajan korostaa asiaa?

Olisi ehkä muutama muukin sananen eräille henkilökohtaisesti miten ihmisiä pitäisi kohdata jos haluaa hedelmällistä yhteistyötä.

Vierailija
7/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:02"]

Eivät uskoneet minua ja siskoani, kun jatkuva vuosia jatkunut pahoinpitely tuli ilmi. Ilmeisesti olimme itse keksineet mustelmamme. Myöhemmin opin olemaan hiljaa, kun uhattiin tappaa. Oishan sen lapsuuden voinu vähän kivemminkin viettää.

[/quote] Joo, itselläkin oli sellainen kohtalo että huostaanhan meidät olisi pitänyt ottaa... ap

Vierailija
8/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Meistä tehtiin lasu ja toimivat todella asiallisesti eikä ollut mitään syyllistystä. Ilmoitus todettiin aiheettomaksi, mutta minusta on hyvä että kaikki tarkistetaan kuitenkin.

Vierailija
9/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Poikani ei saa vieläkään apua.

Vierailija
10/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuki käsitellään hitaasti ja maksetaan myöhässä. Etuuskäsuttelijät eivät osaa lukea ja käskevät ilmoittautua työnhakijaksi vaikka lääkärin mukaan olen työkyvytön ja kuntoutuksen tarpeessa, mutta kela ei myönnä sitä.

Vierailija
11/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedoksi edellä olevalle, ettei sosiaalityöntekijä noista päätä. Ne on etuuskäsittelijöiden hommia. Järjestelmässä on vikaa, se on totta, ja etuuskäsittelijät toimii ohjeiden mukaan. 

Vierailija
12/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tietenkään tunne tilannettasi, mutta ammatillisuudessakin on aste-eroja, ja tähän vaikuttaa työntekijän koulutus. Perheen kanssa voi työskennellä lähihoitaja, sosionomi, perheterapeutti tai vaativan erityistason perheterapeutti (ja vaikka mitä muista). Mitä tahansa näistä voi sossu tarjota.

Samoin yleislääkäri ohjaa sinut erikoislääkärille saamaan vieläkin ammattitaitoisempaa apua.

Vierailija
13/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrompa oman tarinani. Lyhyesti tiivistettynä. Olin _todella_ pahasti koulukiusattu koko ala- sekä yläasteen. Terveydenhoitaja teki lastensuojeluilmoituksia, eikä tilannetta EDES tarkistettu!! Olisin kaivannut kipeästi psykologia jo toisella luokalla! (Nyt olen vaan yhtä mielenterveysongelmaa koko ihminen) Sossujen mielestä kiusaamiseen heidän ei kuulu puuttua. Ylä asteella sitten homma karkasi käsistä ja viiltelin, harrastin irtosuhteita jne. Sossut eivät vieläkään noteeranneet terveydenhoitajan lasu-ilmoja, vaikka kerroin hänelle kaiken. Olinpa jopa raskaanakin kerran. VASTA kun nyt vanhempana, päätin muuttaa yksin (16v) asumaan toiselle paikkakunnalle, niin lääkäri teki musta lasu-ilmon. Jopas sossuilla kolahti, alkoivat ravaamaan meillä kolme kertaa viikossa, takertuivat joka sanaan, kaikki oli tehty perheessäni väärin, minulla "oli anoreksia" enkä olisi kuitenkaan hoitanut opintojani toisella paikkakunnalla, koska olin niin nuori. Ihan täyttä paskaa jauhoivat. Eivät kuitenkaan voineet estää muuttamistani:) nyt olen jo kohta vuoden asunut täällä, isolla paikkakunnalla ja rakastan rauhaa koulussani. Käyn ralennusalaa ja harkitsen kaksoistutkintoa. Asiat on muuten hyvin, paitsi mielenterveysongelmat. Stressihäiriöt, paniikkihäiriöt, ja 12muuta. Toivottavasti pieniinkään paikkakuntiin ei enää hyväksytä määräysvaltaan sossuja, joilla on vielä opinnot pahasti kesken. (Joutui myöhemmin takaisin opiskelemaan)

Vierailija
14/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:53"]Kerrompa oman tarinani. Lyhyesti tiivistettynä. Olin _todella_ pahasti koulukiusattu koko ala- sekä yläasteen. Terveydenhoitaja teki lastensuojeluilmoituksia, eikä tilannetta EDES tarkistettu!! Olisin kaivannut kipeästi psykologia jo toisella luokalla! (Nyt olen vaan yhtä mielenterveysongelmaa koko ihminen) Sossujen mielestä kiusaamiseen heidän ei kuulu puuttua. Ylä asteella sitten homma karkasi käsistä ja viiltelin, harrastin irtosuhteita jne. Sossut eivät vieläkään noteeranneet terveydenhoitajan lasu-ilmoja, vaikka kerroin hänelle kaiken. Olinpa jopa raskaanakin kerran. VASTA kun nyt vanhempana, päätin muuttaa yksin (16v) asumaan toiselle paikkakunnalle, niin lääkäri teki musta lasu-ilmon. Jopas sossuilla kolahti, alkoivat ravaamaan meillä kolme kertaa viikossa, takertuivat joka sanaan, kaikki oli tehty perheessäni väärin, minulla "oli anoreksia" enkä olisi kuitenkaan hoitanut opintojani toisella paikkakunnalla, koska olin niin nuori. Ihan täyttä paskaa jauhoivat. Eivät kuitenkaan voineet estää muuttamistani:) nyt olen jo kohta vuoden asunut täällä, isolla paikkakunnalla ja rakastan rauhaa koulussani. Käyn ralennusalaa ja harkitsen kaksoistutkintoa. Asiat on muuten hyvin, paitsi mielenterveysongelmat. Stressihäiriöt, paniikkihäiriöt, ja 12muuta. Toivottavasti pieniinkään paikkakuntiin ei enää hyväksytä määräysvaltaan sossuja, joilla on vielä opinnot pahasti kesken. (Joutui myöhemmin takaisin opiskelemaan)
[/quote]Hyi kauhee toi välien puuttuminen :D sori

Vierailija
15/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen.

Vierailija
16/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tyytyväinen kun eivät ole meidän perhettäpäin katsoneet :D

Vierailija
17/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:18"]

Toimeentulotuki käsitellään hitaasti ja maksetaan myöhässä. Etuuskäsuttelijät eivät osaa lukea ja käskevät ilmoittautua työnhakijaksi vaikka lääkärin mukaan olen työkyvytön ja kuntoutuksen tarpeessa, mutta kela ei myönnä sitä.

[/quote]

Ei sinun tarvitse ilmoittautua työnhakijaksi, voit kieltäytyä toimeentulotukilakiin vedoten. Ketään ei voi pakottaa töihin. Se on itsemääräämisoikeuden vastaista. Katso § 10. 

Vierailija
18/18 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:06"]

Olen. En saanut apua tarpeeksi ajoissa ja poika ehti käydä melko pohjalla,vasta koulun käynnin loppuminen sai sossut heräämään.Omista soitoistani ei välitetty mitään. Vaikka pojalla nykyään onkin elämä mallillaan olen ikuisesti katkera sossuille ettei saatu apua silloin kun sitä eniten tarvittiin ja pojan vaikeudet alkoivat.

[/quote]

Peruspurnaus. Yhteiskuntahoitaa. Miksei hoida? Mitä vittua! Nyt kaikki mulle tänne heti. Mun poika voi hunosti. Se on tiedän vika. Tai teidän on ainakin autettava. Hoitakaa meidän asiat kuntoon.

Ei mitään henkilökohtaista. Erityisopettajana vaan törmään tämän tyyppiseen vaivaannuttavan usein.