Joutuuko kukaan muu ostaa vaivaisenluun takia liian suuria kenkiä jotka fläppäävät etu-taka suunnassa? Oletteko saaneet homman toimimaan?
Oi että tämä on ärsyttävää. Vaivaisenluun takia joudun ostaa liian pitkiä kenkiä joissa jalka sitten hölskää etu-takasuunnassa. Vaivaisenluunpehmuste ja varvaserottaja (lääkärin ohjeistamat) tekevät jalkaterästä niin leveän, kuin ankanräpylän. Lenkin jälkeen jalat ovat sitten kipeinä vaikka miten jumppaat varpaita ja jalkateriä.
Onko kenelläkään muulla tälläistä ongelmaa? Miten selviätte? Kaikki vinkit tervetulleita.
Kommentit (10)
Leikkaukseen mahdollisimman pian, sen jälkeen saat unohtaa hölskyvät kengät, samoin kivut.
Katso paljasjalkakengät, niissä löytyy hyvin leveälestisiä. Esim be lenka ja feelmax. Pyydä jotakuta piirtämään jalkasi paperille kun seisot, ota mitat pisimmästä ja leveimmästä kohtaa ja ala tutkiskelee. Pj-kengissä mainitaan yleensä aina leveyskin.
Leveä lesti ei välttämättä riitä. Kannattaa etsiä "tilavat kengät". Niissä on huomioitu vaivaisenluu, erikoispohjalliset jne. Pelkkä kengän koon suurentaminen ei ratkaise ongelmaa.
Käytän silikonista tukea. Joissakin malleissa on varpaanerottelijan lisäksi suoja, joka tulee vaivaisenluun päälle. Hyvät pohjalliset ja tilavat kengät.
Kiitos teille jokaiselle. Osa näistä onkin jo käytössä, osan otan käyttöön niin pian kuin mahdollista. Erityiskiitos kenkämerkeistä!
Itse joudun ostamaan "liian isoja" kenkiä siksi että syntyessäni minulla oli molemmissa jaloissa 6varvasta, vaikka nuo yhdet leikattiin jo kun olin ihan pieni, nuo leikkaus kohdat ei siedä oikein mitään kosketusta.
N40
Sievillä on myös ekstraleveitä kenkiä.
Ja suutarilla voi teettää kengät omien mittojen mukaan.
Jalkaterapeutilta yksilölliset tukipohjalliset.
Jalkaterapeutin tekemät pohjalliset ovat ainakin minulla aivan tolkuttoman paksut. Ei ole löytynyt kenkiä mihin ne ja jalkani mahtuisivat. Harmillista. Onko teidän muiden pohjalliset tolkullisen paksuisia?
Leikkauta jalkasi