Mies haukkuu minua tietyillä alatyylisillä nimityksillä
Olen kuulemma "palliperse" ja "p*skahousu", vaikka housuni ovat kokoa 38, puhtaat ja käyn joka päivä itse suihkussa (tosin mies motkottaa siitä, että tuhlaan liikaa vettä ja käyn liian usein suihkussa). Mies sen sijaan käy noin kerran tai kaksi kertaa suihkussa viikossa ja silti haukkuu minua moisilla sanoilla. En käsitä. Mitä tuo "palliperse" edes tarkoittaa? Jos hän on paremmalla tuulella, niin olen kanttura tai ämmä. Akka on hänelle täysin neutraali sana - joku saattaisi sitäkin pitää outona ilmaisuna. Alan olla aivan turtunut hänen käytökseensä, mutta ekan kerran kyllä kirpaisi, sillä en ole tottunut, että mies puhuu moiseen tapaan vaimolleen. Mielestäni edes miehen maalaisuus ei selitä sitä, että puhutaan rumasti puolisolleen ja kuulemma monet maalaiset ovat todella fiksuja ja sivistyneitä.
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:41"]
Miten uskallat olla lapsen kans siellä? Sehän on ihan sika jos ei tulltu edes synnytykseen joka kokemuksena on ihan hirveä, oliko sulla ketään seillä tukena.
Sehän on mitätöinyt ja pelotellut sinut ihan hiireksi, Nyt lähdet sieltä heti pois ennen kuin tapahtuu jotain, jos se puhuu vankilastakin, sehän voi vaikka tappaa sinut, ihan narsisti, ja ties mitä tekee lapselle.
Älä tee enää yhtään lasta äläkä usko yhtään sen juttuak un se yrittää mielistellä. Menet heti hakemaan asuntoa maanantaina ja kerrot jollekin luotettavalle ystäväll mikä on todellinen tilanne TUohan on ihan karseaa kielenkäyttöä ja väkivaltaa fyysistä ja henkistä.
Ja vaikka se kuinka lepertelis niin et jää sinne loukkoon, mieti mitä tuo kaikki tekee sun itsetunnolle ja lapselle joka kasvaa ja rupeaa ymmärtämään.
Jos sua pahoinpidellään, teet rikosilmoituksen ja meet lääkäriin. Herää! Sulla on lapsi jota pitää suojella jos itsestäsi et välitäkään, et kai jätä sit tuolle sialle.
[/quote]
En toki jätä lasta hänelle hetkeksikään. Osittain sen vuoksi oma elämäni on ollut toistaiseksi melko rajattua, kun en voi mennä joihinkin juttuihin, kun lasta ei voi ottaa mukaan. Periaatteessa en usko, että mies suoranaisesti henkeäni riistäisi (hän ei haluaisi menettää mm. työpaikkaansa), mutta todennäköisesti hän satuttaisi minua sillä tavoin, että kärsisin siitä lopun elämäni tavalla tai toisella. Lisäksi hän on uhannut rikkoa tavaroitani, jos en tee siten, kuin hän haluaa. Täytyy toivoa, että saisin jonkun asunnon asap (tai viimeistään tässä kevään aikana). En tiedä, miten sitä voisi helpottaa tai nopeuttaa, mutta oikeasti se olisi tärkeä juttu. Harmillista, kun kaupungissamme on niin tiukka asuntotilanne, että kaupungin jonosta ei saa asuntoa kuin aniharva ja heidänkin osalta ne perusteet pysyvät salassa, ts. ne ovat harkinnanvaraisia ja toisinsanoen siitä asuntosihteeristä tms. kiinni. T. Ap
Miehelläsi on vain ylimääräinen kieli höpsä, sakset kätee ja sillä selvä.