Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut poikaystävä

Vierailija
09.02.2015 |

Tässä lähiaikoina tullut siis ilmi, että poikaystäväni sairastaa masennusta. Poikaystävää ei kiinnosta enää seksi, haluaa nukkua koko ajan, ei jaksa tehdä mitään yms. Ei suostu hakemaan apua, ei kuulema auta mitään. Mitä ihmettä mä teen? Haluaisin olla tukena, mutta en osaa auttaa jos hän ei itse apua halua. Oon tosi itsekäs, mutta en tiedä jaksanko tälläistä suhdetta. Onko täällä ketään jonka kumppanilla on/on ollut masennus? Miten se on vaikuttanut suhteeseenne ja miten selvisitte siitä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
2/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei suostu enää edes hakemaan apua ollaan jo aika syvällä. Saisiko hänet jotenkin pakolla hoitoon? Voisitko tehdä hänestä jonkun ilmoituksen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen et jos ei ole itsetuhoinen niin ei saa hoitoon pakolla.  Tosi vaikeeta jos ei itse halua hoitoa eikä näe missään mitään ongelmaa. En suoraan sanoen jaksaisi sitä itse. No joo, seurustelinkin erään masentuneen kanssa lähes 3 vuotta -lopuksi tajusin että tämä ei ole sitä elämää mitä itse haluan.  Siihen suhteeseen esim lapset olisi olleet silkka mahdottomuus.

Vierailija
4/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän miestäsi. Itsekin siinä pisteessä ettei enää jaksa hakea apua. En elä enkä aio elää parisuhteessa tällaisena. Kyllä se pilaisi toisen elämän. Ei tohon auta mikään. Voithan kokeilla pientä sähköiskua miehelle. Vie hevoslaitumelle ja pyydä laittaan kädet sähköaitaan. Itse suunnittelen tätä kun en muuta jaksa. Ei kannata oikeasti pilata elämäänsä masentuneen kanssa.

Vierailija
5/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetko hänen vanhempansa? Voisi olla hyvä ilmoittaa heille tilanteesta.

Vierailija
6/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 13:26"]Tunnetko hänen vanhempansa? Voisi olla hyvä ilmoittaa heille tilanteesta.
[/quote]

Kyllä tunnen ja olenkin sanonut, että kertoisi heille. Ei kuulema halua huolestuttaa heitä. Kun sanon että no minä kerron, niin sanoo että tää suhde oli sitten tässä. Ap

Vierailija
7/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 12:04"]

Tässä lähiaikoina tullut siis ilmi, että poikaystäväni sairastaa masennusta. Poikaystävää ei kiinnosta enää seksi, haluaa nukkua koko ajan, ei jaksa tehdä mitään yms. Ei suostu hakemaan apua, ei kuulema auta mitään. Mitä ihmettä mä teen? Haluaisin olla tukena, mutta en osaa auttaa jos hän ei itse apua halua. Oon tosi itsekäs, mutta en tiedä jaksanko tälläistä suhdetta. Onko täällä ketään jonka kumppanilla on/on ollut masennus? Miten se on vaikuttanut suhteeseenne ja miten selvisitte siitä?

[/quote]

Hei! Tuo ns. sänkyyn juuttuminen on aika tyypillistä, mutta käsittääkseni samalla melko vakavan masennuksen merkki - voit soittaa esim. Suomen Mielenterveysseuran Kriisipuhelimeen, sieltä saat asiantuntevaa neuvontaa ja voit purkaa omia tuntojasi myös. Ja terveysasemallekin voit aina soittaa! Toivon teille kovasti voimia, ja jätän rohkaisuksi tämän keskusteluohjelman aiheesta "Masennuksesta toipuminen". Siinä on asiallista tietoa monelta kantilta ja paljon rohkaisevia ajatuksia, asiantuntijavieraana kokenut psykiatri-terapeutti: http://vod.tv7.fi/vod/armon_kalliolla/armon_kalliolla-046-w.MP4

Vierailija
8/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun ex oli masentunut. Se oli tosi raastavaa minullekin. Ei puhunut minulle, ei kellekään. Ei suostunut terapiaan tai mihinkään.. oli kotona ja se tunnelma oli koko ajan niin apea että alkoi itseäkin ahdistaa. Joskus jos tulin tosi hyvällä tuulella kotiin, se latistui alta aikayksikön kun toinen vaan kuuntelee jotain masismusiikkia eikä puhu mitään. En tiedä mitä tuossa tilanteessa olisi pitänyt tehdä, mutta onneksi ei tarvitse enää miettiäkään..

Vierailija
9/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips,

Olen ollut 20v masentuneen miehen kanssa, joka on menettänyt työkykynsäkin.

Tein elämäni virheen kun jäin tähön suhteeseen...

Vierailija
10/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyydä poikaystävääsi ulos kävelylenkille. Itselläni on vakava masennus ja enkä olisi uskonut kuinka käveleminen voi tosiaankin auttaa. Osta vaikka se aktiiviranneke kun miehet tykkää kaikista vempaimista...Toinen tärkeä seikka on D vitamiini. Tsekkaa netistä annosmäärä. Onko teillä lähipiirissä esim ulkoilutettavaa koiraa? Tai alkakaa sijaiskodiksi esim eläinsuojeluyhdistyksen kautta. Eli ensiavuksi ulkoilu ja D vitamiini...

Vierailija
11/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei kävelyt ja muut auta, niin kyllähän on parempi, että puhut vanhemmilleen. Ethän sinä jaksa ilman apuja. Onhan se suhde sitten siinä kuitenkin...ehkä ammattiapu olisi hyvä.

onko siellä perheessä jotain maton alla? Tai mikä sitä miestä masentaa. Jokin asia nyt on mielessä...mikä se on. Juttele. Entäs miesten talo? Siellä voi käydä juttelemassa. Ks netti.

Vierailija
12/12 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 16:27"]

Pyydä poikaystävääsi ulos kävelylenkille. Itselläni on vakava masennus ja enkä olisi uskonut kuinka käveleminen voi tosiaankin auttaa. Osta vaikka se aktiiviranneke kun miehet tykkää kaikista vempaimista...Toinen tärkeä seikka on D vitamiini. Tsekkaa netistä annosmäärä. Onko teillä lähipiirissä esim ulkoilutettavaa koiraa? Tai alkakaa sijaiskodiksi esim eläinsuojeluyhdistyksen kautta. Eli ensiavuksi ulkoilu ja D vitamiini...

[/quote]Tuttavarouva osti perheeseen koiranpennun, että vakavasti masentunut mies saisi siitä piristystä. Vain muutaman viikon kuluttua mies hirtti itsensä. Lievässä masennuksessa liikunta toki on hyväksi, mutta siitä ei ole apua vaikeassa masennuksessa .