Mies haukkuu minua tietyillä alatyylisillä nimityksillä
Olen kuulemma "palliperse" ja "p*skahousu", vaikka housuni ovat kokoa 38, puhtaat ja käyn joka päivä itse suihkussa (tosin mies motkottaa siitä, että tuhlaan liikaa vettä ja käyn liian usein suihkussa). Mies sen sijaan käy noin kerran tai kaksi kertaa suihkussa viikossa ja silti haukkuu minua moisilla sanoilla. En käsitä. Mitä tuo "palliperse" edes tarkoittaa? Jos hän on paremmalla tuulella, niin olen kanttura tai ämmä. Akka on hänelle täysin neutraali sana - joku saattaisi sitäkin pitää outona ilmaisuna. Alan olla aivan turtunut hänen käytökseensä, mutta ekan kerran kyllä kirpaisi, sillä en ole tottunut, että mies puhuu moiseen tapaan vaimolleen. Mielestäni edes miehen maalaisuus ei selitä sitä, että puhutaan rumasti puolisolleen ja kuulemma monet maalaiset ovat todella fiksuja ja sivistyneitä.
Kommentit (22)
Mitäköhän haluat vastaukseksi? Mitä tuohon voi edes kommentoida? Ja miten nuo suihkuttelut liittyivät mitenkään mihinkään?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:03"]
Mitäköhän haluat vastaukseksi? Mitä tuohon voi edes kommentoida? Ja miten nuo suihkuttelut liittyivät mitenkään mihinkään?
[/quote]
Se liittyi siihen, että mielestäni se kyseinen nimitys ei edes pidä paikkaansa (siis _en_ ole "paskahousu", enemmänkin hän itse on sellainen). Itse asiassa mikään noista ei pidä paikkaansa, sillä olen puhdas, sopusuhtainen/hoikka, enkä ole koskaan harrastanut mitään arveluttavia suhteita puhumattakaan siitä, että olisin joku "huora". En tajua, miksi hän haukkuu mua moisilla nimityksillä. En myöskään tiedä, miten mies voisi siivota suunsa ja lopettaa minun haukkumiseni; mielestäni se ei ole lainkaan fiksua käytöstä. Voi olla, että olen naiivi, kun tällaista toivon, mutta haluaisin, että puolisoni kunnioittaisi minua ja puhuisi asioista niiden omilla nimillään (esim. riitatilanteessa puhuisi siitä epäkohdasta nimittelemättä minua). En minäkään nimittele miestäni, vaikka olisinkin kyllästynyt hänen käytökseensä. T. Ap
Ei ole taas todellista joten toivottavasti olet provo.
Jos olisi totta niin mitä aivovamma mahtaa olla naisella joka jää tuollaista kuuntelemaan ja vielä lisääntyy moisen ukon kanssa???
Hän tekee niin koska hän on juntti ääliö. Usko pois, ei tule muuttumaan. Kestä tai lähde, up to you.
Hänellä mahtaa olla huono itsekuva eli ajattele itsestään juuri noilla sanoilla. Onko uskottomuuteen taipuvainen?
Mietihän nyt vähän, millainen koti lapsellasi on. Jospa tarttuisit nyt asiaan ja potkaisisit vain tuollaisen alatyylisen miehen ulos elämästäsi ja kodistasi. Ja lukot vaihtoon.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:11"]
Jos olisi totta niin mitä aivovamma mahtaa olla naisella joka jää tuollaista kuuntelemaan ja vielä lisääntyy moisen ukon kanssa???
[/quote]
Noh, mieheni on pahoinpidellyt minua päähän muutamia kertoja, mikä on voinut osaltaan myötävaikuttaa tilanteeseen. Hän kävi tuossa äsken kaupassa ja osti sieltä minulle vain kasvishernekeittosäilykkeitä koko viikoksi. Joten elän taas kaurapuurolla ja kasvishernekeitolla koko viikon, sillä mulla ei ole muuhun varaa, sillä olen hoitovapaalla. Mies itse kävi ravintolassa syömässä samaisella äskeisellä kauppareissulla. Itse yritin "ruinata", että pääsisin mukaan, mutta mies ei ottanut mua mukaan, vaan sanoi, että pääsen markettin joskus parin kuukauden päästä, sillä olen ollut niin "hankala". Toki voin käydä kalliimmissa pienissä lähikaupoissa, mutta ois ollut kivaa päästä autolla isompaan markettiin mukaan sekä valita jotain kivempaa (vaikkakin edullista ruokaa) kuin hernekeittosäilykkeet. Ja siis meillähän jaetaan kulut periaatteessa 50/50, vaikka miehellä on huippuhyvät tulot, joten kituutan todella pienellä rahalla itse. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:49"]
Mietihän nyt vähän, millainen koti lapsellasi on. Jospa tarttuisit nyt asiaan ja potkaisisit vain tuollaisen alatyylisen miehen ulos elämästäsi ja kodistasi. Ja lukot vaihtoon.
[/quote]
Tässä on sekin juttu, että asunto on miehen omistama, joten vain aviopuolisona "loisin" hänen luonaan. Minä olisin tässä tapauksessa se, joka joutuisi lähtemään. Laitoin taannoin oman vuokra-asunnon hakuun, mutta mies alkoikin jutella, että minä taidan vain huijata ja että "etän sä tietenkään mihinkään ole lähdössä" hymy kasvoillaan. Täytyy toivoa, että löytäisin asunnon, sillä hoitovapaan jälkeen on ihan mukava työ, johon palata. Toki pelottaa tulevaisuus yksin, mutta olen todella väsynyt tähän kituuttamiseen ja miehen käytökseen. Ne aloitusviestissä mainitut nimittelyt ovat melkein miedoimmasta päästä näitä ongelmia tässä suhteessa - toki nekin kertovat hänen asenteestaan. Lisäksi se nimittely alkoi jo silloin, kun olimme seurustelleet noin puoli vuotta ja olin vielä tuolloin ihastunut/rakastunut, joten en oikein osannut sanoa vastaan niihin mitään. Sen sijaan itsearvostukseni ja itsetuntoni alkoivat murentua ja olen vain raunio entisestä minästäni nykyään. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:11"]
[/quote]
Noh, mieheni on pahoinpidellyt minua päähän muutamia kertoja, mikä on voinut osaltaan myötävaikuttaa tilanteeseen. Hän kävi tuossa äsken kaupassa ja osti sieltä minulle vain kasvishernekeittosäilykkeitä koko viikoksi. Joten elän taas kaurapuurolla ja kasvishernekeitolla koko viikon, sillä mulla ei ole muuhun varaa, sillä olen hoitovapaalla. Mies itse kävi ravintolassa syömässä samaisella äskeisellä kauppareissulla. Itse yritin "ruinata", että pääsisin mukaan, mutta mies ei ottanut mua mukaan, vaan sanoi, että pääsen markettin joskus parin kuukauden päästä, sillä olen ollut niin "hankala". Toki voin käydä kalliimmissa pienissä lähikaupoissa, mutta ois ollut kivaa päästä autolla isompaan markettiin mukaan sekä valita jotain kivempaa (vaikkakin edullista ruokaa) kuin hernekeittosäilykkeet. Ja siis meillähän jaetaan kulut periaatteessa 50/50, vaikka miehellä on huippuhyvät tulot, joten kituutan todella pienellä rahalla itse. T. Ap
[/quote]
Ei hyvää päivää mikä tossu sä olet. Mies pitää sua kotiarestissa kun olet ollut vaikea ja sä kyselet josko hänen armonsa ottais sut mukaan. Onko se sun mies vai isä?
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:56"]
Keksi parempi.
[/quote]
Ei ole provo. Elin monta vuotta siten, että en edes kertonut tilanteestani kenellekään tutulleni, kaverilleni tai sukulaiselle, vaan ainoastaan täällä palstalla avauduin. Nyt olen tämän vuoden puolella jo kertonut (tosin hyvin miedossa muodossa) äidilleni ja parhaalle kaverilleni. Mutta en uskaltanut sanoa kummemmin yksityiskohdista, sanoin vain, että olen harkinnut eroa ja että en nyt kehtaa mennä yksityiskohtiin. Itseäni hävettää erota, sillä kaukaisemmat sukulaiseni olivat juuri alkaneet arvostaa minua, kun pääsin lopulta yli kolmekymppisenä naimisiin. Ennen he pitivät minua "ikuisena opiskelijana" ja jotkut epäilivät lesboksi, sillä mulla ei ollut edes seurustelusuhteitakaan. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:58"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 18:51"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:11"] Ei ole taas todellista joten toivottavasti olet provo. Jos olisi totta niin mitä aivovamma mahtaa olla naisella joka jää tuollaista kuuntelemaan ja vielä lisääntyy moisen ukon kanssa??? [/quote] Noh, mieheni on pahoinpidellyt minua päähän muutamia kertoja, mikä on voinut osaltaan myötävaikuttaa tilanteeseen. Hän kävi tuossa äsken kaupassa ja osti sieltä minulle vain kasvishernekeittosäilykkeitä koko viikoksi. Joten elän taas kaurapuurolla ja kasvishernekeitolla koko viikon, sillä mulla ei ole muuhun varaa, sillä olen hoitovapaalla. Mies itse kävi ravintolassa syömässä samaisella äskeisellä kauppareissulla. Itse yritin "ruinata", että pääsisin mukaan, mutta mies ei ottanut mua mukaan, vaan sanoi, että pääsen markettin joskus parin kuukauden päästä, sillä olen ollut niin "hankala". Toki voin käydä kalliimmissa pienissä lähikaupoissa, mutta ois ollut kivaa päästä autolla isompaan markettiin mukaan sekä valita jotain kivempaa (vaikkakin edullista ruokaa) kuin hernekeittosäilykkeet. Ja siis meillähän jaetaan kulut periaatteessa 50/50, vaikka miehellä on huippuhyvät tulot, joten kituutan todella pienellä rahalla itse. T. Ap [/quote] Ei hyvää päivää mikä tossu sä olet. Mies pitää sua kotiarestissa kun olet ollut vaikea ja sä kyselet josko hänen armonsa ottais sut mukaan. Onko se sun mies vai isä?
[/quote]
Oon mä kyllä melko surkea tossukka - sen myönnän. En oikein enää pysty katsomaan tätä tilannetta kovin objektiivisesti, kun aikaa on kulunut ja olen ollut melko vähän tekemisissä muiden kuin miehen ja hänen sukunsa kanssa. Toki välillä juttelen (lähinä netin kautta) kavereitteni kanssa sekä soitan vanhemmilleni, mutta kyllä mies on kieltämättä saanut musta otteen, josta on vaikeaa pyristellä irti. Sitten kun joku juttu mulla onnistuu, niin mies mollaa ja nolaa minut täysin. Hän myös nöyryyttää ja moittii minua omien vanhempiensa kuullen, joten hekään eivät tiettävästi ole puolellani (hän tosin pitää myös omia vanhempiaankin "otteessaan" ja on heille todella julma ja paha suustaan, jos he tilapäisesti puolustaisivatkin minua). T. Ap
Mitä tarkoittaa "laittaa asunto hakuun"? Asetuit johonkin kaupungin loputtomaan jonoon odottamaan, mutta et tee itse mitään löytääksesi asunnon? Taloudellisesti sulla ei ole hätää ellei teillä ole avioehtoa, koska saat tasonkona puolet miehen kämpästä. Ota se hyvällä omalla tunnolla korvauksena henkisestä ja fyysisestä kärsimyksestä.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 19:05"]
Mitä tarkoittaa "laittaa asunto hakuun"? Asetuit johonkin kaupungin loputtomaan jonoon odottamaan, mutta et tee itse mitään löytääksesi asunnon? Taloudellisesti sulla ei ole hätää ellei teillä ole avioehtoa, koska saat tasonkona puolet miehen kämpästä. Ota se hyvällä omalla tunnolla korvauksena henkisestä ja fyysisestä kärsimyksestä.
[/quote]
Laitoin tosiaan vuokra-asuntojonoon itseni. Meillä on suullinen avioehto ja mies sanoi, että mun käy todella huonosti, jos ruvean vaatimaan puolikastani (vihjaisi, että on valmis menemään vankilaan jopa sen takia eli uhkasi pahoinpidellä mut todella pahasti). Muuten siis hän on ihan normaalin oloinen ihminen ulospäin, mutta minua kohtaan hän on naimisiinmenon jälkeen ollut melkeinpä kuin "kotihirviö". Jos tilanne olisi toisenlainen, niin ei minulla olisi hätäpäivää ja ostaisinkin puolikkaalla asunnon (ottaisin hieman lisäksi lainaa jne.). T. Ap
Miten uskallat olla lapsen kans siellä? Sehän on ihan sika jos ei tulltu edes synnytykseen joka kokemuksena on ihan hirveä, oliko sulla ketään seillä tukena.
Sehän on mitätöinyt ja pelotellut sinut ihan hiireksi, Nyt lähdet sieltä heti pois ennen kuin tapahtuu jotain, jos se puhuu vankilastakin, sehän voi vaikka tappaa sinut, ihan narsisti, ja ties mitä tekee lapselle.
Älä tee enää yhtään lasta äläkä usko yhtään sen juttuak un se yrittää mielistellä. Menet heti hakemaan asuntoa maanantaina ja kerrot jollekin luotettavalle ystäväll mikä on todellinen tilanne TUohan on ihan karseaa kielenkäyttöä ja väkivaltaa fyysistä ja henkistä.
Ja vaikka se kuinka lepertelis niin et jää sinne loukkoon, mieti mitä tuo kaikki tekee sun itsetunnolle ja lapselle joka kasvaa ja rupeaa ymmärtämään.
Jos sua pahoinpidellään, teet rikosilmoituksen ja meet lääkäriin. Herää! Sulla on lapsi jota pitää suojella jos itsestäsi et välitäkään, et kai jätä sit tuolle sialle.
Ai niin! Ja olen myös ollut "paskahoro" ja "huora", mm. saapuessani pienen vauvan kanssa kotiin sairaalasta (ja vauva todellakin on mieheni lapsi ja mies itse ei jaksanut tulla synnytykseen mukaan ja kävi katsomassa vauvaa hyvin pikaisesti sairaalassa siten, että tutki enemmän kännykkäänsä kuin jutteli minun kanssani tai katsoi vauvaa). Mies vieläpä ei juo alkoholia, vaan sanoo em. haukkumasanat täysin selvinpäin. T. Ap