Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko varastamista vai loukkaannunko turhasta?

Vierailija
31.01.2015 |

Olemme yhdessä puolisoni kanssa laittaneet sivuun vähistä rahoistamme "pahan päivän varalle".

Summa siis on ollut jotain 150€ luokkaa, tarkoituksena että pääsemme vaikka ruokakauppaan/sairastuessa ostamaan lääkkeitä/jne tiukan paikan tullen.

Nyt kuitenkin huomasin että puoliso on käyttänyt näitä rahoja kertomatta minulle!!

Jos hän olisi kanssani keskustellut tai edes kertonut että ottaa sieltä rahaa, asia olisi ollut minulle helpompi sulattaa. Nyt se ei ole, asia on tapahtunut selkäni takana. Olen loukkaantunut, tuntuu kuin hän olisi varastanut (vaikka yhteisiä rahoja olivatkin). Hän on siis käyttänyt kaikki, viimeistä senttiä myöten.

Koen tämän todellakin jollain tapaa varastamiseksi, puoliso ei ymmärrä että hän on tehnyt väärin. Sanoo vain maksavansa takaisin, mitä en usko tapahtuvan koskaan. Kokemuksesta tiedän, on nimittäin tehnyt kyseisen tempun aiemminkin. Silloin sanoin etten voi sietää sellaista käytöstä ja en toivoisi sen toistuvan enää koskaan. Lupasi parantaa tapansa. Nyt kuitenkin taas samassa tilanteessa... Huoh.

Olenko pahoittanut mieleni aiheesta? Vai onko kyseinen käytös mielestänne ok? Puolison mielestä asiassa ei ole mitään väärää.

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin oletin sen ap:n puolison olevan mies. Mutta nyt kun se olikin nainen, niin minusta se on tehnyt vielä isomman mokan (kuin jos olisi ollut mies). Luulisi naisen tajuavan, että hätävara tarvitaan. Ap:n kannattaisi pitää omaa hätävarakassaa jossain käteisenä piilossa. Lukkojen takana. Jos se vaimo ei tajua, miksi se kassa on olemassa ja mitä se teki väärin, niin aika tyhmä on. Tai sitten tajuaa, ja on vain piittaamaton ja itsekäs.

Vierailija
2/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 15:17"]

VOI VITTU TÄSSÄ EI SANOTTU ETTÄ PUOLISO ON NAINEN. Ehkä se on meikkaava Teppo Säkkinen? Joka tapauksessa, viekää aloituksen aiheeseen kuulumaton väittelynne muualle!

[/quote]

Naisia ei siis saa arvostella? ;D Ota feministin ihan rauhassa, tässä pari rauhoittavaa sanaparia =

naisen euro, lasikatto, nainen on aina uhri! Tuliko parempi olo?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP hävisi. Lähti lomalle Porvooseen?

Vierailija
4/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:26"]Av-mammat näpytteli miesvihakiimassaan mies on sika-viestejä, tajuamatta että tarinan varas on nainen.

Nyt alkaa selittely?? =DDD
[/quote]

Mikä hiton selittely? Varastamista se on teki sen mies tai nainen!

Vierailija
5/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:31"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:27"]

Nähtävästi kaikki olettivat tuhlaripuolison olevan mies, vaikka sitä ei aloitusviestiesrissä sanottu. Muuttuuko nyt ääni kellossa?

[/quote]

Tietenkin muuttuu, vikahan on miehessä joka ei kustanna naisen menoja ja anna naisen loisia miehen lompakolla.

[/quote]

Mitä jos ovatkin lesbopari?

Vierailija
6/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:26"]

Av-mammat näpytteli miesvihakiimassaan mies on sika-viestejä, tajuamatta että tarinan varas on nainen.

Nyt alkaa selittely?? =DDD

[/quote]

No sehän oli tuossa tarkoituskin, siis se että akat varmaan olettavat yhtä ja toista.

Jos tämä olisi oikea tarina, vaimoa tai avokkia nimitettäisiin siinä edes kerran jollain muulla nimellä kuin "puoliso".

Mutta hyvä harhautus joka tapauksessa.

Vierailija
7/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap-> jojo=:-D

Vierailija
8/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olisi saanut ottaa ilman lupaasi. Törkeää. Mihin on rahat käyttänyt, tiedätkö sitä?

Avaa oma tili, johon säästät itse etkä anna tunnuksia miehelle. 

Vierailija
9/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai sinulla on oikeus suuttua tuosta. Miehesi teki väärin, ehdottomasti!

Vierailija
10/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä pahoittaisin mieleni. Yhteisellä sopimuksella ne on säästetty niin yhteisellä sopimuksella niitä käytetäänkin!

Vierailija
11/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On aihetta suuttua, tietenkin. Laita itse säästöön pahan päivän varalle, älä pidä miehen kanssa yhteistä tiliä.

Vierailija
12/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti teillä ei ole vielä lapsia ja tajuat, ettei tuollaiset muutu. Mä olin niin tyhmä, että menin vielä tekemään lapsia tuollaisen kanssa. Toivottavasti sinä et jää odottamaan päivää, kun äijä vie lasten vaivalla säästämät rahat. Joo, toki lupaa maksaa takaisin ja extra kivaa ostaa lapsille, sitä päivää vaan ei tule.

Nykyään, ja lapset tapaa joka toinen viikonloppu, eikä lompakot/rahakukkarot ole silloin edes mukana.

Vierailija
13/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se väärin, mutta kannattaako siitä tehdä elämää suurempaa numeroa. Monilla miehillä tuuppaa se oma suu olemaan tärkein ruokittava. Siis ainakin omassa ikäluokassani. Vastaisuudessa panette lukkojen taakse yhteiset säästönne ja sinä pidät avaimen.

Vierailija
14/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiset rahat on yhteisiä, niitä saa kumpikin käyttää. Kun ollaan perhe, niin hyväksytään se, että yhteistä tämä on ja jos toinen rahat ottaa, on siihen aina hyvä syy.

Vierailija
15/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai on varastamista! Hyi mikä ukko! En luottaisi tuollaiseen tyyppiin missään muussakaan!

Vierailija
16/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahat olleet siis yhteisellä tilillä, tiliotteesta huomasin rahojen hävinneen. Molemmilla tilille käyttöoikeus, joten periaatteessa puolisolla on oikeus ottaa sieltä rahaa.

En tiedä mihin ovat menneet, luultavasti meikkeihin (purkkeja on monta eikä niitä varmasti kaikkia edes ole koskaan käytetty..)  tai ravintoloissa syömiseen. Elää siis yli varojensa koska ei osaa hillitä rahankäyttöään. Kaikki on saatava aina heti. En voi loputtomiin yrittää häntä opastaa kun itse olen tarkka rahoistani. Ap.

Vierailija
17/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pienellä kustannuksella selvit miehen rehellisyyttä ja luonnetta.

Jäte se sika.

t.mies

Vierailija
18/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta tili JA-tiliksi

Vierailija
19/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:22"]

Aika pienellä kustannuksella selvit miehen rehellisyyttä ja luonnetta.

Jäte se sika.

t.mies

[/quote]

Ai niin anteeksi että oletin puolison olevan mies.

t.mies

Vierailija
20/48 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:22"]Muuta tili JA-tiliksi
[/quo

Että käyttöön tarvitaan molempien lupa