Merkkejä, joista uskon naisten olevan länsimaissa edelleen 2. luokan kansalaisia
Britney Spears. Ei oikeutta omaan kehoonsa tai rahoihinsa, vaikka on lähes 40v nainen. On yrittänyt päästä ulos pakkolääkinnästä. Miehet saavat systemaattisesti syrjiä naisia rekrytoinnissa, koska laki ei sitä täysin estä. Miksi naisia vähätellään? Miehille opetetaan kodissa ja omissa piireissään, että naiset ovat alempia. Miehet haluavat harvoin olla naisten kanssa kavereita. Seksi. Ei välitetä naisen kehosta, ei käytetä kondomeja. Monessa maassa miehet päättävät naisten oikeudesta aborttiin. Naisia esineellistetään mediassa.
Kommentit (175)
Vierailija kirjoitti:
Kuukautissiteet suunnitellaan niin huonoiksi, lyhyiksi ja kevyiksi että vuoto tulee yli etenkin ekana päivänä. Kuukautisista ei pidä puhua eikä olla mistään pois, koska sellaista ei ymmärretä.
No, keskiajalla naiset eivät käyttäneet minkäänlaisia kuukautissuojia. Naiset joutuivat kärsimään likaisissa vaatteissaan 1900-luvun alkuun asti ja nyt joku kehtaa valittaa jostain ylivuodosta🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautissiteet suunnitellaan niin huonoiksi, lyhyiksi ja kevyiksi että vuoto tulee yli etenkin ekana päivänä. Kuukautisista ei pidä puhua eikä olla mistään pois, koska sellaista ei ymmärretä.
Kuukautisiin on onneksi suhtauduttu myös positiivisesti. Esimerkiksi cherokee-intiaanit uskoivat, että kuukautisveri oli naisen sisäisen voiman lähde ja että sillä pystyi tuhoamaan vihollisjoukkoja. Todellista naisvoimaa!
Hieroivat menkkaverta iholleen mikä aiheutti kunnon hyivittu-reaktion vihollisissa? Ihan hyvä taktiikka toki.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, keskiajalla naiset eivät käyttäneet minkäänlaisia kuukautissuojia. Naiset joutuivat kärsimään likaisissa vaatteissaan 1900-luvun alkuun asti ja nyt joku kehtaa valittaa jostain ylivuodosta🤣
Suomessa vasta 1940-luvulle tultaessa siteiden käyttö oli levinnyt kaikkiin yhteiskuntaluokkiin.
Minulle henkilökohtaisesti naisen alempi arvo kolahtaa kun näen
- naisjuontajat epämukavissa oudoissa asuissa, korkokengissä, silmät täynnä mustaa tököttiä, ripsiliimaa sun muuta
Miesjuontajilla taas on rennon tyylikkäät ja mukavat vaatteet ja kengät sekä hoidettu, mutta luonnollinen olemus.
Ehkä nainen itse haluaa näin, mutta kun miettii miksi näin on, on aika masentavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään töitä mitä yleensä naiset ovat tehneet ja tekevät enemmän kuin miehet, ei arvosteta tippaakaan.
Kaikki mitä miehet tekee on arvokasta, hienoa, vaativaa ja parempaa.
Sairaanhoitaja mies= homo
Lastenhoitaja mies= pedo
Kaupankassa mies= kunnianhimoton
Siivoja mies= ulkomaalaiset vie naisten työtEnnen opettajakin oli hieno työ.
Ennen koodaaminenkin oli naisten työtä, kunnes sen arvo ja potentiaali alettiin tajuta.
Naiset voivat ihan vapaasti ryhtyä koodareiksi siinä missä miehetkin. Koodaaminen ei ole varsinaisesti miesten työtä, mutta jostain syystä naiset eivät ryhdy koodareiksi, harvoja poikkeuksia lukuunottamatta. Osaatteko arvioida, mistä tämä voisi johtua? Miksi naiset eivät ryhdy koodareiksi?
No mä olen nainen ja aloitin aikoinaan IT-alalla koodarina. En osaa antaa tähän kysymykseen eksaktia vastausta (miksi naiset eivät ryhdy koodareiksi), mutta luulen, että ainakin osasyy voi olla se, ettei sitä hommaa "markkinoida" naisille. Ehkäpä ammatinvalintaikäisten nuorten ohjauksessa on vieläkin jäänteitä perinteisestä, hapantuneesta sukupuoliroolituksesta, jonka mukaan miehiä tuupitaan teknisemmille ja naisia "pehmeämmille" aloille. Tai ei ainakaan erityisesti infota, mitä naisille siellä teknisemmällä puolella olisi käytännössä tarjolla. Ehkäpä peruskoulussa pitäisi olla jonkinlainen tietotekninen aine pakollinen kaikille, voisihan sen nyt jo ajatella olevan osa nykysivistystä. (Vai joko pakollista tietotekniikkaa on? Joo, olen vanha ja lapseton pieru.)
Tekee itse naiset sen, yrittävät olla kauniita säälittävillä meikkaamisilla yms. Onhan sekin jo säälittävää ja naurettavaa. Totuus on se et ei ole naisilla avuja muutenkaan mihinkään isompaan ja se on jo luonnonlaki eikä sadat vuodet voi olla parempi esimerkki siitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samasta työstä, samalla taustalla pienempi palkka naisella.
Pieni korjaus tähän. Sama työ, sama tausta ja vähemmän tehtyjä työtunteja = pienempi palkka
T. Palkanlaskija
Ps. Tämä ei selity lapsillaSama työ, sama opiskelutausta (sama vuosikurssi ja yliopisto), samat työtunnit ja puolisoni sai palkankorotuksen, minä en.
PS. Olen mies.
Harmillista sinulle, mutta sinällään mukava kuulla, että välillä näinkin päin. Ei kuitenkaan muuta sitä tosiasiaa, että naisen euro yleisenä ilmiönä on edelleen olemassa.
Moni sekoittaa keskenään palkka- ja ansiotason. Alat jakautuvat jyrkästi naisten ja miesten kesken. Lisäksi naisten ja miesten työmarkkinat ovat eriytyneet voimakkaasti yksityisen ja julkisen sektorin töihin. Jos naiset siis haluavat kuroa palkkaeroa umpeen, heidän täytyy suuntautua yksityiselle sektorille ja sen perinteisesti miesvaltaisille aloille minkä hintana on vapaa-ajan menetys.
Tilastojen perusteella näyttää siltä, että naiset arvostavat vapaa-aikaa miehiä enemmän. Julkisella sektorilla on esim pidemmät lomat. Lisäksi naiset esim tekevät lyhyempää työviikkoa ja käyttävät muita työaikaa lyhentäviä järjestelyitä.
Olin ensin yksityisellä, pomoni olivat miehiä, minut laitettiin aina jonkun miehen assistentiksi. Vaihdoin julkiselle, ja sain olla ensin vastuullinen asiantuntija ja nykyisin päällikkö ja johtoryhmän jäsen. Päälleni ei puhuta, minulla on uskottavuutta ja arvovaltaa. Pomoni kohtelee minua ansioideni, ei sukupuoleni perusteella.
Samalla tasolla yksityisellä saisin korkeampaa palkkaa, mutta en koskaan naisena olisi päässyt sinne.
Gjfufu kirjoitti:
Tekee itse naiset sen, yrittävät olla kauniita säälittävillä meikkaamisilla yms. Onhan sekin jo säälittävää ja naurettavaa. Totuus on se et ei ole naisilla avuja muutenkaan mihinkään isompaan ja se on jo luonnonlaki eikä sadat vuodet voi olla parempi esimerkki siitä
Sen sijaan Gjfufu'lla riittää varmasti avuja isompaankin. Eikä mitään säälittävää tai naurettavaa tässä kommentissa/kommentoijassa.
Vierailija kirjoitti:
- naisjuontajat epämukavissa oudoissa asuissa, korkokengissä, silmät täynnä mustaa tököttiä, ripsiliimaa sun muuta
Miesjuontajilla taas on rennon tyylikkäät ja mukavat vaatteet ja kengät sekä hoidettu, mutta luonnollinen olemus.Ehkä nainen itse haluaa näin, mutta kun miettii miksi näin on, on aika masentavaa.
Ja sitten taas se totuus tästäkin.
Naiset eivät meikkaa ja laittaudu miehiä varten, vaan niitä toisia naisia varten. Tämä on täälläkin monta kertaa jo myönnetty. Ettekö te jo väsy näihin jatkuviin maalitolppien siirtelyyn?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mahdolliset suojavarusteet ja työkalut suunnitellaan miesten kerhojen mukaisesti.
Epäsopivat turvavarusteet tai huonosti käytettävät työkalut voivat vahingoittaa tai jopa tappaa.Kuin myös esimerkiksi autot ja lääkkeet. Myös hoidot ja lääkkeet sellaisiin sairauksiin, joissa enemmistö sairastajista on naisia, on usein testattu joko pelkästään tai lähes pelkästään miehillä, uskomatonta kyllä. Testaajien selityksenä voi olla esimerkiksi se, että ei muka ole tarpeen testata asiaa eri sukupuolilla, tai "naisten kehot ovat liian monimutkaisia".
Ai oikein jonkun uuden lääkkeen koekaniinina toimiminenkin on ihan etuoikeus.
No hyvänen aika ja pyhä yksinkertaisuus. Se seuraus on että nuo hoidot ja lääkkeet toimivat miehillä yleensä hyvin, kun taas naisilla eivät välttämättä ollenkaan tai toimivat eri tavoin/huonommin, koska naiset eivät ole vain "pienempiä miehiä" joiden kehot muuten toimisivat samoin kuin miehillä.
Ei tämä myöskään päde pelkästään ihmisiin, vaan koe-eläimissäkin valitaan usein niitä uroshiiriä samoista syistä.
Olen kuullut selityksenä, että tiedemiehet eivät halua tehdä tutkimusta naispuolisilla, koska on hormonaalinen vaihtelu, ja sanovat ettei voi olla varma tulosten verrattavuudesta tän takia. Siksi siis kaikki lääkkeet on testattu miespuolisilla, ei pidä ihmetellä jos toimivat eri lailla naisilla.
Pitkään oltiin sitä mieltä, että sydänkohtaus on miehillä useammin. Mutta naisen sydänkohtaus onkin erilainen ja oireet on eri.
Samoin Aspergerin ja adhd:n tyypilliset oireet on juuri pojan oireet. Luultiin että niitä on lähes vain pojilla. Kun niitä vain ei tunnistettu tytöillä, kun ilmenevät eri oireilla.
Tätä listaa voisi jatkaa. Jos todetuista aspergereista on ollut 90%poikia, aspergertytöistä on siis saanut diagnoosin ja hoitoa vain murto-osa.
Elämme siis yhteiskunnassa, jossa enimmäkseen miehet saavat oikeanlaista hoitoa ja tutkimus tähtää tyystin heidän hoitamiseen.
En ihmettele miksi raskaus ja synnytys hoidetaan edelleen kuin keskiajalla, ja vaurioita ei seurata ja korjata rutiininomaisesti.
Olen miettinyt, että mistä johtuu huono ilmapiiri naisvaltaisella alalla? Tai että hommat ei muuten vaan edisty...
Vierailija kirjoitti:
Olen miettinyt, että mistä johtuu huono ilmapiiri naisvaltaisella alalla? Tai että hommat ei muuten vaan edisty...
Aiheesta ei saa tällä palstalla puhua, mutta ulkomailta on jo kokemusta: https://web.archive.org/web/20210429004332/https://www.dailymail.co.uk/…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miesjuontajilla taas on rennon tyylikkäät ja mukavat vaatteet ja kengät sekä hoidettu, mutta luonnollinen olemus.Ehkä nainen itse haluaa näin, mutta kun miettii miksi näin on, on aika masentavaa.
Ja sitten taas se totuus tästäkin.
Naiset eivät meikkaa ja laittaudu miehiä varten, vaan niitä toisia naisia varten. Tämä on täälläkin monta kertaa jo myönnetty. Ettekö te jo väsy näihin jatkuviin maalitolppien siirtelyyn?
No valitettavasti maalitolpilla on taipumusta siirtyä, kun on monia siirtelijöitä. Ehkäpä kaikki (miehet ja naiset) voisivat vain hyväksyä sen hämmentävän tosiseikan, että joillekin ihmisille ehostautuminen, koristautuminen, somistautuminen ja komistautuminen ovat täysin omavaikutteista toimintaa, kun taas toisilla siihen voi liittyä ulkoisiakin motivaattoreita tai agitaattoreita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki mahdolliset suojavarusteet ja työkalut suunnitellaan miesten kerhojen mukaisesti.
Epäsopivat turvavarusteet tai huonosti käytettävät työkalut voivat vahingoittaa tai jopa tappaa.Kuin myös esimerkiksi autot ja lääkkeet. Myös hoidot ja lääkkeet sellaisiin sairauksiin, joissa enemmistö sairastajista on naisia, on usein testattu joko pelkästään tai lähes pelkästään miehillä, uskomatonta kyllä. Testaajien selityksenä voi olla esimerkiksi se, että ei muka ole tarpeen testata asiaa eri sukupuolilla, tai "naisten kehot ovat liian monimutkaisia".
Ai oikein jonkun uuden lääkkeen koekaniinina toimiminenkin on ihan etuoikeus.
No hyvänen aika ja pyhä yksinkertaisuus. Se seuraus on että nuo hoidot ja lääkkeet toimivat miehillä yleensä hyvin, kun taas naisilla eivät välttämättä ollenkaan tai toimivat eri tavoin/huonommin, koska naiset eivät ole vain "pienempiä miehiä" joiden kehot muuten toimisivat samoin kuin miehillä.
Ei tämä myöskään päde pelkästään ihmisiin, vaan koe-eläimissäkin valitaan usein niitä uroshiiriä samoista syistä.
Ja tästäkin huolimatta naiset elävät pidempään kuin miehet.
Vierailija kirjoitti:
Itse voisin kirjoittaa kirjan jos toisenkin yliopistomaailmasta, jossa ympäriltä häviää naisen tuki.
Julkisuudessa olevat naiset ovat alkaneet puhua kuinka lähes 90% törkypostista tulee naisilta.
Voisiko kuintenkin olla niin, että miehiä suurempi uhka onkin nainen itse? Olisiko aika nostaa se katse omasta navasta sinne peiliin? Minusta naisilla on noussut itsenäisyys päähän ja heistä on tullu itsekkäitä. Ja tämä näkyy varsinkin niissä naisissa, jotka määrittelevät itsensä juurikin naisiksi, eikä ihmiseksi, joka sattuu olemaan sukupuoleltaan nainen.
N45
Aika viisaasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisiin on onneksi suhtauduttu myös positiivisesti. Esimerkiksi cherokee-intiaanit uskoivat, että kuukautisveri oli naisen sisäisen voiman lähde ja että sillä pystyi tuhoamaan vihollisjoukkoja. Todellista naisvoimaa!
Eikös nuo intiaanit ole niitä tyyppejä jotka antoivat invaasion vaan tapahtua heidän mantereellaan?
Se, kun nainen on esimerkiksi jossain näkyvässä virassa (esim. politiikka, uutistoimittaja) näyttää aina olevan OK, että heidän ulkonäköään ruoditaan ammattitaidon sijaan ja toisinaan ihan hävyttömästi myös seksualisoidaan lehdistössä. Esim. Sarah Palinista julkaistiin provosoivia kuvia (kuvattu takaa alhaalta niin, että yläkroppa rajattu pois ja sääret oikein esillä). Ei tämmöistä "uutisointia" vain miespolitiikoista tehtäisi vaan heidän kohdallaan keskitytään siihen mihin pitääkin. Herran jestas sentään jos näkyvään virkaan eksyy kaunis nainen, ei sitä mistään muusta jauhetakaan kuin tämän ulkonöästä, mutta miesten kohdalla ei näytä se komeus olevan vaatimus.
Jos esim. itse videopelejä rakastavana ryhtyisin kilpapelaajaksi niin tiedän tasan tarkkaan, että some-kirjoittelussa kyllä jaksettaisiin jauhaa taitojen sijaan siitä kuinka kaunis/laiha/läski/ruma olen. (Btw en kyllä IKINÄ ryhtyisi kilpapelaajaksi, koska seksismin määrä peliteollisuudessa ja yhteisöissä on varsin hirvittävä. Tätä saa todistaa ihan tarpeeksi vain verkkopelejä pelaamalla.)
Ketkähän sitä naisen ulkonäköä ruotii? Otetaan vaikka Maisa Torppa esimerkkinä. Kyllä siellä.on toiset naiset asialla. Ihan turha uhriutua.
Vierailija kirjoitti:
Ja ne miehet istuu rennosti haarat auki, naiset taas puristavat reisiä yhteen ja kenottavat vaikeasti nilkat ristissä.