Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huipputiedemies vaatii: "twitterit, töötit ja somet KIINNI HETI!"

Vierailija
31.01.2015 |

Näin siis avatuustähtitieteen professori Esko Valtaoja

http://www.mtv.fi/uutiset/huomentasuomi/etusivu

Ala sinäkin keskittyä lopulta johonkin olenaiseen eikä pelkkään juoruiluun. Eli otappa alkajaisiksi vaikka jokin HYVÄ TIETOKIRJA käteen, esim:

http://www.ursa.fi/kirjakauppa/index.php?TOIMINTO_1=nayta_tuotteet&TUOTE=316

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älylaitteet vaikuttavat aivan eri tavoin, vaikka niiltä lukisi kirjoja. Minua vaivaa unettomuus silloin, kun joudun olemaan paljon koneella. Ei kirja aiheuta päänsärkyä, unettomuutta ja pahoinvointia.

Vierailija
2/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä facebookit, twitterit ja instagramit ovat ainakin ihan älyttömiä. Youtubesta löytyy opetusvideoita ja tabilla voi lukea e-kirjoja tai uutisia. Samaten keskustelupalstoja seuraamalla saa uutta tietoa. Nämä eivät velvoita mihinkään jatkuvaan seurailuun. Joten eihän tässä ole muusta kyse että miten nettiä käyttää. Esim. vuonna 1996 sähköposti, uutisyhmät ja www-sivut olivat ainoat mitkä oli yleisessä käytössä, ja niillä pitäisi pärjätä vieläkin hyvin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:46"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:27"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:13"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:38"]

Vanha höperö kun ei itse osaa käytää nettiä haluaa sulkea sen muiltakin.

[/quote]

Eiköhän tuo avaruustähtitieteen professori ossaa nettiä käyttää :D

Ja suottaapi vielä Teknillisen korkeakoulun radiotutkimusaseman entisenä johtajana ymmärtää senkin, miten se informaatio 'ilmateitse' sinne tablettiin siirtyy - kunnei oo edes mittään piuhoja nykyaikana :DD    (instagramin pepputytöille tiedoksi, ettei tuolla radiotutkimusasemalla tutkita sellaisia kasettimankkoja) 

[/quote]Miksi sen jutut on niin tylsiä jos koulutus on noinkin korkea. Turun Sanomissa kolumnoi eikä oikein mitään sanottavaa koskaan

[/quote]

Juttujen tylsyys lienee subjektiivista. 

Onhan Valtaoja myydyimpiä suomalaisia tietokirjailijoita ja alansa kysytyin puhuja nimenomaan siksi, että jutut eivät ole tiedemiesmäisen tylsiä. 

[/quote]Sisältö jutuissa ei ole juuri ollenkaan. Luulis tiedemiehen pystyvän parempaan

Vierailija
4/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

KYllä se on niin että KOHTUUS kaikessa myös somessa. Sivistykää sen sijaan.

Lukekaa fIksua tietokirjallisuutta ei jotain huuhaa romaaneja. Hömppää vain kohtuudella ja sekin tasokasta (kuten Tuulen varjo).

Pääosa romaaneista on vain keskittyjä tarinoita, anti on hyvin heikko esim. Sofi Oksasen jutut.

Vierailija
5/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 17:31"]

KYllä se on niin että KOHTUUS kaikessa myös somessa. Sivistykää sen sijaan.

Lukekaa fIksua tietokirjallisuutta ei jotain huuhaa romaaneja. Hömppää vain kohtuudella ja sekin tasokasta (kuten Tuulen varjo).

Pääosa romaaneista on vain keskittyjä tarinoita, anti on hyvin heikko esim. Sofi Oksasen jutut.

[/quote]

"Pääosa romaaneista on vain keksittyjä tarinoita"... lollero. Fiktion käsite taitaa olla vähän hukassa?

Luettu hömppäkin muuten kehittää aivoja aivan eri tavalla kuin telkkarista tai Youtubesta katseltu hömppä.

Vierailija
6/46 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

JATKOON !

Vierailija
7/46 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:53"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:12"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 14:07"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:03"]

Kuljen päivittäin linja-autolla ja olen huomannut, että suurin osa ainakin nuorista matkustajista näprää koko matkan ajan puhelinta tai tablettia. Taidan olla niitä harvoja, joka käyttää bussimatkan lukemiseen.

[/quote]

Osa meistä lukee sillä tabletilla niitä kirjoja... Paljon helpompaa ostaa ne tabletille kun odottaa jotain lähetystä Amazonilta. Plus kevyempi kuljettaa mukana.

[/quote]

Selfieitä ja perseen kuvia ne katselevat sieltä instagrammista eivätkä mitään tieteellisiä julkaisuja lue. Tai katselevat uusien tööttien ja kännyköiden kuvia.

[/quote]

Samaa mieltä. Aiina kun satun näkemään, mitä ihmiset puhelimistaan vahtaavat, he eivät todellakaan lue mitään kirjoja vaan lähinnä katsovat videoita YouTubesta tai ovat somessa.

[/quote]

Komppaan. Kun kumpikin peukalo vatkaa lakkaamatta yhtaikaa, joko ollaan silppuviihdettä katselemassa tai sitten nykykoulu on onnistunut opettamaan porukan semmoisiksi pikalukijoiksi, jotka kääntävät sivua kahden sekunnin välein.

Vierailija
8/46 |
01.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:34"]

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:01"]

Kirjojen lukemisesta puuttuu se viihdearvo.

[/quote]

Luet huonoja kirjoja.

[/quote]

Tai ainakin sellaisia, jotka eivät sovi sinulle.

Vierailija
9/46 |
02.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:36"]

Kuljen päivittäin linja-autolla ja olen huomannut, että suurin osa ainakin nuorista matkustajista näprää koko matkan ajan puhelinta tai tablettia. Taidan olla niitä harvoja, joka käyttää bussimatkan lukemiseen.

[/quote]

Tuliko mieleen, että niiltä tableteilta voi myös lukea? Itse olen nuori ja käytän tablettia eniten lukemiseen bussissa :) 

[/quote]

Tulee mieleen, mutta käytän ruukabussia joten näen mitä vieressäni tehdään ja en ole vielä koskaan

nähnyt kenenkään lukevan mitään!

Vierailija
10/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas taidan olla niitä harvoja, jotkä käyttävät bussimatkan maisemien katseluun ja omiin ajatuksiinsa vaipumiseen.

Minulla ei ole älypuhelinta enkä ole mukana missään sosiaalisen median palvelussa. En ole koskaan tylsistynyt. Ikää 26v.

Vierailija
11/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Minäkin kuljen päivittäin bussilla ja ulkopuolisen silmin varmaankin räplään älylaitetta. Aamuisin luen puhelimesta/tabletilta sanomalehden näköispainosta. Huomattavasti kivempaa myös vieruskaverilleni kuin paperilehden levittely. Joinain aamuina saatan lukea vielä aamupalaverin aineistoja tai muita työpapapereita, jotka olen tallettanut laitteelleni. Säästän näin tulostamiskuluissa eikä minun tarvitse kantaa mukanani paksuja paperinippuja.

Kotimatkalla luen puhelimesta/tabletilta e-kirjoja tai aikakauslehtiä. Mikäli en ole työpäivän aikana ehtinyt seuraamaan uutisia radiosta tai netistä, vilkuilen läpi myös muutamat uutissivustot.

Pitkillä juna- tai bussimatkoilla, joita teen noin kerran kuussa, saatan myös kuunnella älylaitteeltani äänikirjaa, koska pidemmillä matkoilla lukemisesta tulee minulle helposti huono olo.

Ei kai paperi ole se autuaaksitekevä ominaisuus lukemisessa, vaan se teksti.

Vierailija
12/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:01"]

Kirjojen lukemisesta puuttuu se viihdearvo.

[/quote]

Luet huonoja kirjoja.

Vierailija
13/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Tuliko mieleen, että niiltä tableteilta voi myös lukea? Itse olen nuori ja käytän tablettia eniten lukemiseen bussissa :) 

Vierailija
14/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen oikeasti miettinyt, että koskahan ihmiset herää tähän, mitä Valtaoja puhuu.

Vierailija
15/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:03"]Kuljen päivittäin linja-autolla ja olen huomannut, että suurin osa ainakin nuorista matkustajista näprää koko matkan ajan puhelinta tai tablettia. Taidan olla niitä harvoja, joka käyttää bussimatkan lukemiseen.
[/quote]

News flash. Saatan lukea tämän älylaitteen kautta kirjaa.

Vierailija
17/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voi tehdä kumpaakin? Kaikkea kohtuudella.

Vierailija
18/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää some ja muu hömppä vie ihan liika aikaa. Aion pitää SOMETTOMAN HELMIKUUN, pidä sinäkin.

Vierailija
19/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:03"]Kuljen päivittäin linja-autolla ja olen huomannut, että suurin osa ainakin nuorista matkustajista näprää koko matkan ajan puhelinta tai tablettia. Taidan olla niitä harvoja, joka käyttää bussimatkan lukemiseen.
[/quote]

Mäkin luen, tabilla.

Vierailija
20/46 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:38"]

[/quote]

Eiköhän tuo avaruustähtitieteen professori ossaa nettiä käyttää :D

Ja suottaapi vielä Teknillisen korkeakoulun radiotutkimusaseman entisenä johtajana ymmärtää senkin, miten se informaatio 'ilmateitse' sinne tablettiin siirtyy - kunnei oo edes mittään piuhoja nykyaikana :DD    (instagramin pepputytöille tiedoksi, ettei tuolla radiotutkimusasemalla tutkita sellaisia kasettimankkoja) 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän seitsemän