Mikä sinua ärsyttää nuorten naisten pukeutumisessa?
Kommentit (104)
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:49"]Eiköhän tuo fiorella nyt ole kuvaileva adjektiivi, varmaan tajuat millaista tyyliä tarkoittaa.
[/quote]
No sieltähän tuli alapeukku ja vastaus ku pyssyn suusta. Varmaan tajuan mutta "fiorella-tyyli" ei ole ollut moneen moneen vuoteen muodissa sekään. Paitsi ehkä säkällä jossain maaseudulla.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:50"]
Nuorten pukeutumisessa huvittaa freddyt etenkin Läskeillä ja lättäpyllyillä. Tota joo...
[/quote]
Mitkä on freddyt?
who cares onko ollut muodissa tjsmjotain. minulle se tarkoittaa "muovista pissis-teini halpisrytky vähän wt tyyliä" ja luulen, et jossain helsingissä on sen niminen kauppa.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:50"]
Nuorten pukeutumisessa huvittaa freddyt etenkin Läskeillä ja lättäpyllyillä. Tota joo...
[/quote]
Mitkä on freddyt?
Talvella kuljetaan converseissa ja lahkeet käärittynä ylös, lyhyt paita josta maha vilkkuu ja takki auki. Ei pipoa eikä hanskoja. Sitten valitetaan että on kylmä.
Freddyt! Joo, nämä pienten luisten pyllyjen kohottajafarkut. Vähän kuin otettais täti-ihmisen spandex-alushousut, jotka kohottaa ja tehtäis ne farkkukankaasta. Tai siis.. semmosethan ne on. Nuorten kohottavat ja muotoilevat spandexit.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:55"]who cares onko ollut muodissa tjsmjotain. minulle se tarkoittaa "muovista pissis-teini halpisrytky vähän wt tyyliä" ja luulen, et jossain helsingissä on sen niminen kauppa.
[/quote]
Kuvailetko vähän et millasia asusteita ja vaatteita toi tyyli sun mielestä sisältää? Puhut muuten itsekin aivan niinkuin pissis-teini. Auts.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:49"]Eiköhän tuo fiorella nyt ole kuvaileva adjektiivi, varmaan tajuat millaista tyyliä tarkoittaa.
[/quote]
No sieltähän tuli alapeukku ja vastaus ku pyssyn suusta. Varmaan tajuan mutta "fiorella-tyyli" ei ole ollut moneen moneen vuoteen muodissa sekään. Paitsi ehkä säkällä  jossain maaseudulla.
[/quote]Onhan niitä fiorella-tyylisiä paljonkin. Ja kuka väitti että on muodissa? Kaikki tekoripsi, tekokynsi,tekotukka, blingbling diskopallomekoissa kulkevat ankkanaamat kuuluu mun mielestä just tuohon fiorella-tyyliin.
Turhaan täällä nuoria naisia pukeutumisesta haukutte. Nuorten miesten pukeutuminen on vielä paljon kammottavampaa. Monet mm. risaisissa, sotkuisissa ja rikkinäisissä vaatteissa.
Tämä ei ole varsinaisesti ärsytyksen aihe, mutta on tosi tylsää kun nuoret naiset pukeutuvat kaikki samalla tavalla. Samanlaiset vaatteet, samanlaiset laukut, samanlainen kampaus ja hiusten väri, samanlainen ääni ja samanlainen puhetyyli.
Katsoin kerran tyttölaumaa kaupungilla. Noin 10 nuorta naista, täysin identtisen näköisiä. Jopa sama hiusten pituus kaikilla, ja väri varmaan samasta purkista. Nuorille sallitaan hyvinkin erikoinen pukeutuminen kun se kuuluu tuohon ikään. Joten miten sitä mielikuvitusta ei löydy?
Mun mielestä nuoret naiset pukeutuu ihan kauniisti. Kylmällä ilmalla kyllä voisi vähän olla enemmän vaatetta.
Ei minua mikään erityisesti ärsytä nuorten muodissa, mutta tuo laumasieluisuus hämmästyttää, kaikki ovat kuin samasta muotista. Mutta sitten kun muistelee omaa nuoruutta ja pukeutumista, niin samanlaistahan se oli. Aika kultaa muistot...
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"]
Tämä ei ole varsinaisesti ärsytyksen aihe, mutta on tosi tylsää kun nuoret naiset pukeutuvat kaikki samalla tavalla. Samanlaiset vaatteet, samanlaiset laukut, samanlainen kampaus ja hiusten väri, samanlainen ääni ja samanlainen puhetyyli.
Katsoin kerran tyttölaumaa kaupungilla. Noin 10 nuorta naista, täysin identtisen näköisiä. Jopa sama hiusten pituus kaikilla, ja väri varmaan samasta purkista. Nuorille sallitaan hyvinkin erikoinen pukeutuminen kun se kuuluu tuohon ikään. Joten miten sitä mielikuvitusta ei löydy?
[/quote]
Pelokkaita sopulipissiksiä nuo lauman mukana menijät. Löytyy omilla aivoillaankin ajattelevia.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:14"]
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:59"]
[/quote]
Pelokkaita sopulipissiksiä nuo lauman mukana menijät. Löytyy omilla aivoillaankin ajattelevia.
[/quote]
No, en tuossa kyllä miettinyt kyseisten ihmisten aivotoimintaa millään tavalla. Pelkästään tuota ulkonäköä ja esiintymistyyliä, jonka en usko kertovan mitään kenenkään älystä varsinaisesti. Ihan vain esteettisestä puolesta puhuin.
"Käytännöllisyys" (=epänaisellisuus) ja äijämäisyys eli hupparit, verkkarit, lenkkarit ja meikittömyys jne.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:15"]Fiorella on taas muodissa ;)
[/quote]
Jooh, sä et vaan osaa jankkaaja ;)
varrettomat tennarit keskellä talvella. kettureput. järjetön pakkelikerros.
Ei ärsytä mikään. 90-luvun alussa syntyneet teinitytöt oli mekastavia ja ärsyttäviä rumine vaatteineen, mutta kun ne on saatu pois kaduilta, nikn tää uus sukupolvi, 95 syntyneet ja siitä eteenpäin syntyneet on kyllä jotenkin sympaattisen ja viehättävän oloisia, hyvin persoonallinen pukeutumistyyli, jota on kiva katella. Eivät näytä välittävän muiden mielipiteistä ja ovat rohkeasti erilaisia eikä lainkaan sellaisia synkistelijöitä kuin 90-93 syntyneet oli.
[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 12:19"]
Se, että heillä on varaa shoppailla ja panostaa ulkonäköön (hiukset, meikit, ripset, tekokynnet, laukut, kengät). Itse kuljin nuorena samoissa ankeissa rytkyissä, kunnes jäivät pieneksi tai menivät rikki.
[/quote]
Niinpä!
Mun aikaan syksyllä sai uudet farkut kouluun ja niillä mentiin koko vuosi. Paitojakaan ei ollut monia.