Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostui suunnitelmien muutoksesta

Lopen uupunut
13.11.2021 |

Kaipaisin nyt vähän näkökulmaa. Meillä oli tarkoitus tänään lähteä käymään miehen entisellä kotipaikkakunnalla, yöpyä miehen vanhemmilla ja ajaa huomenna kotiin. Toissapäivänä kuitenkin 14-vuotias tyttäreni sairastui ja oli eilen yli 38 asteen kuumeessa ja totesin, että jään tyttäreni kanssa kotiin - kovaa kuumetta hänellä ei enää ole, vaan liikkuu noin 37 asteessa. Tyttäreni olisi sopimuksen mukaan kuulunut mennä eilen isälleen.

Mies huuti puhelimessa ja viestein ilmoitti, kuinka kusipäisesti käyttäydyn, kun peruin kaikkien viikonloppusuunnitelmat tyttäreni muka-sairauden takia. Hän on aivan raivona ja uskoo, että halusin jäädä kotiin todellisuudessa siksi, että viritän jotain petoskuvioita häntä kohtaan, videopuhelussa naljailee tyttäreni voinnista niin, että lapsi varmasti kuulee. Ymmärrän miehen pettymyksen, sillä hänen tyttärensä odotti kovin vierailua isovanhemmilleen, jossa on mieleistä tekemistä.

En kuitenkaan ymmärrä, miten minä olen käytökselläni pilannut kaikkien suunnitelmat. En ole kieltänyt miestä ja tytärtä menemästä miehen vanhemmille, vaikka itse en mukaan pääsekään. Olisiko siis oikea vaihtoehto ollut, että laitan eilen kovassa kuumeessa olleen lapseni isälleen ja toiminut alkuperäisen suunnitelman mukaan? Minulla alkaa olla takki aika tyhjä riitelyä, joka ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, miten petollinen ja epäluotettava minä olen.

Kommentit (85)

Vierailija
81/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Argh,argh,mitä sontaa on toi aloitus.

Vierailija
82/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ajatellut ehdottaa, että menisitte viikon päästä sinne kylään? Ei ole oikeasti fiksua nyt kenenkään mennä kun voi olla korona. Ja törkeää käytöstä tytärtäsi kohtaan. Sano tytöllesi, että mies ei ole nyt ihan järjissään ja sen jutuista ei tarvitse välittää. On kyllä täys mulkku mies! Ja kyllä kaikkien vanhempien täytyy ymmärtää että lapsen hyvinvointi on aina etusijalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt jos pahastut. Mutta miksi olet yhdessä tuollaisen sikamaisesti käyttäytyvän miehen kanssa? Olen kuvitellut että maissa joissa nainen on miehen omaisuutta, hän joutuu kestämään tuollaista koska vaihtoehtoja ei ole.

Ihmettelen suuresti miksi vahva ja itsenäinen suomalainen nainen alistuu tuollaisen edessä, korkeintaan keskustelupalstalla ihmettelee suuttuiko hän turhaan...

En ole ap, mutta jos on pitkä parisuhde takana, mahdollisesti yhteisiä lapsia ja yhteistä omaisuutta, niin ei ole kuule mikään helppo rasti lähteä purkamaan koko himmeliä heti kun mies ensimmäisen kerran heittää itkupotkuraivarit. Jos se on vaikka ensimmäiset viisi vuotta käyttäytynyt kohtuullisen ihmisiksi, niin ei ole voinut olettaa mihin tilanne tulee kehittymään. Samoin kuin naisilla, myös miehillä voi vaihdevuodet tehdä tepposen ja miehen luonne voi muuttua tosi kärttyiseksi ja raivareita voi tulla ihan säännöllisesti.

Ap nyt odotat että se rauhoittuu, ja kerrot sille ihan ilman sarvia ja hampaita, että kyllähän hän ymmärtää että lapsen (ja koronan takia myös muiden) terveys on etusijalla, ja että sinulla ei todellakaan ole mitään menossa vaan rakastat häntä yhtä syvästi kuin ennenkin. Sen jälkeen voit kertoa että lapsi kuuli mitä hän huusi ja että myös sinä olet loukkaantunut siitä, että hän kyseenalaistaa sinun uskollisuutesi ja tärkeysjärjestyksesi. Jos ukko ei yhtään tajua hävetä ja/tai pyydä anteeksi, niin sitten on kyllä jo vakavamman keskustelun paikka.

Voihan tässä olla takana vaikka se, että hänen mielestään olet vielä vetävä nainen ja hän on itse omasta mielestään alkanut jo rupsahtaa, ja pelkää että vaihdat parempaan. Myös miehet voivat olla epävarmoja. Tokihan on aina mahdollista, että hän pelkää sinun tekevän sitä mitä hän itse tekee jo nyt.

Vierailija
84/85 |
14.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutustu narsismiin, luultavasti löydät vastauksen. 

Vierailija
85/85 |
04.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koin että suhteemme on vaarassa.