Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostui suunnitelmien muutoksesta

Lopen uupunut
13.11.2021 |

Kaipaisin nyt vähän näkökulmaa. Meillä oli tarkoitus tänään lähteä käymään miehen entisellä kotipaikkakunnalla, yöpyä miehen vanhemmilla ja ajaa huomenna kotiin. Toissapäivänä kuitenkin 14-vuotias tyttäreni sairastui ja oli eilen yli 38 asteen kuumeessa ja totesin, että jään tyttäreni kanssa kotiin - kovaa kuumetta hänellä ei enää ole, vaan liikkuu noin 37 asteessa. Tyttäreni olisi sopimuksen mukaan kuulunut mennä eilen isälleen.

Mies huuti puhelimessa ja viestein ilmoitti, kuinka kusipäisesti käyttäydyn, kun peruin kaikkien viikonloppusuunnitelmat tyttäreni muka-sairauden takia. Hän on aivan raivona ja uskoo, että halusin jäädä kotiin todellisuudessa siksi, että viritän jotain petoskuvioita häntä kohtaan, videopuhelussa naljailee tyttäreni voinnista niin, että lapsi varmasti kuulee. Ymmärrän miehen pettymyksen, sillä hänen tyttärensä odotti kovin vierailua isovanhemmilleen, jossa on mieleistä tekemistä.

En kuitenkaan ymmärrä, miten minä olen käytökselläni pilannut kaikkien suunnitelmat. En ole kieltänyt miestä ja tytärtä menemästä miehen vanhemmille, vaikka itse en mukaan pääsekään. Olisiko siis oikea vaihtoehto ollut, että laitan eilen kovassa kuumeessa olleen lapseni isälleen ja toiminut alkuperäisen suunnitelman mukaan? Minulla alkaa olla takki aika tyhjä riitelyä, joka ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, miten petollinen ja epäluotettava minä olen.

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi lapsi ei mennyt isälleen?

Koska oli kipeä? Matkustatko sinä kipeänä yli 38 asteen kuumeessa?

Lapsella ei ole ollut enää kuumetta.

Kuume on oire, ei sairaus. Turha se on mennä ketään tartuttamaan.

Vierailija
22/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi ei ole kahden ja olisi ihan hyvin mennä isälleen, kun ei enää kerran ole kuumeessakaan. Miten muuten jyvität väliin jääneen tapaamisen?

Kovan kuumeen jälkeen levätään kaksi päivää ja jyvitä sinä vaikka kanojasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan selkeä selityshän tuo oli. En minäkään olisi laittanut kuumeista tytärtäni isälleen. Lähinnä nyt ihmettelen, että tuliko miehen reaktio jotenkin yllätyksenä... Yleensä tuollaisesta reagoinnista on kyllä merkkejä, jos aiemmin on tullut tilanteita, jossa kaikki ei mene miehen tahdon mukaan. Ei musta tähän apua ole, mutta mun luonteella ei tuollaisen reaktion saavan kanssa oltaisi kauaa saman katon alla.

Vierailija
24/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kuuntelisi hetkeäkään raivoamista tilanteessa, jossa toiselta kaipaisi tukea ja hyväksyntää, ja pettämisvihjailut olisivat viimeinen niitti. EIköhän ole parempi todeta, että seurustelunne osoitti, että ette sovi yhteen ja on parempi jatkaa eri suuntiin.

Vierailija
25/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut eka kerta ja kamelin selkä katkesi?

Vierailija
26/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi on sairas. Isovanhemmat eivät ole nuoria. Tytär sairastaa kotona, lepää vaikka kuume olisi noussutkaan eikä mene tartuttamaan isovanhempiaan mahdollisesti jopa tähän kulkutautiin.

Vierailija
27/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

L O L 😄

Vierailija
28/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskeinen ongelma tässä ei nyt ole lapsen isälleen flunssan takia menemättä jättäminen, välimatkaa on kivenheitto ja lapsi voi olla isällään ensi viikon. Näihin turhiin viesteihin ei ole järin mielekästä vastata.

Vierailija
29/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai lapsi sentään isänpäivänä pääsee isälleen?

Vierailija
30/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsi on sairas. Isovanhemmat eivät ole nuoria. Tytär sairastaa kotona, lepää vaikka kuume olisi noussutkaan eikä mene tartuttamaan isovanhempiaan mahdollisesti jopa tähän kulkutautiin.

No tämä munsunkumminserkunkaimanlapsi ei ollut lähdössäkään isovanhemmille vaan omalle oletetulle isälleen.

Vierailija
31/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopen uupunut kirjoitti:

Keskeinen ongelma tässä ei nyt ole lapsen isälleen flunssan takia menemättä jättäminen, välimatkaa on kivenheitto ja lapsi voi olla isällään ensi viikon. Näihin turhiin viesteihin ei ole järin mielekästä vastata.

Ihan oma valintasi vastata. Lapsi ei ole enää mikään taapero vaan itsenäisyyden ja aikuisuuden kynnyksellä joka olisi ihan hyvin voinut mennä isälleen.

Vierailija
32/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsiko kirjoitti:

Ihan selkeä selityshän tuo oli. En minäkään olisi laittanut kuumeista tytärtäni isälleen. Lähinnä nyt ihmettelen, että tuliko miehen reaktio jotenkin yllätyksenä... Yleensä tuollaisesta reagoinnista on kyllä merkkejä, jos aiemmin on tullut tilanteita, jossa kaikki ei mene miehen tahdon mukaan. Ei musta tähän apua ole, mutta mun luonteella ei tuollaisen reaktion saavan kanssa oltaisi kauaa saman katon alla.

Eipä se oikeastaan tullut, mies on osoittanut mustasukkaisia piirteitä aiemminkin. En vain käsitä, kuinka mieli kääntää kaiken niin, että hän on uhri, eikä edes lapsen sairaus saa häntä heräteltyä - hän on kuitenkin vapaa menemään, itse olen autottomana kotona.

Vierailija
33/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopen uupunut kirjoitti:

Ei ole mielekästä sekään, että meidän muiden pitäisi haukkua miestä joka ei ole kertomassa omaa versiotaan tapahtuneista.

Vierailija
34/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut eka kerta ja kamelin selkä katkesi?

Toisinaan muutoksia tulee, useimmiten ei. Taloudessa on useampi lapsi ja uusperheen myötä monen ihmisen tekeminen/tekemättä jättäminen vaikuttaa kertaantuen. Kaikki ei aina ole omissa käsissä.

Vierailija
35/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kai tajuat itsekin, että mies oli kohtuuton ja pelottava. En katselisi hetkeäkään tuollaista miestä. Aikuiset ihmiset ei huuda toisilleen ja tasapainoiset ihmiset ei turhaan syyttele petoksesta. Älä altista lastasi tuollaiselle mielipuolelle!

Vierailija
36/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä seurustelet tuollaisen raivohullun sekopään kanssa? Lapsesi on eilen ollut kuumeessa. Tietenkin jäät kotiin lapsesi kanssa tällaisessa tilanteessa! Miesystäväsi käytös vaikuttaa ihan mielisairaalta. Ei normaali ihminen tuolla tavalla käyttäydy, vaikka miten harmittaisi suunnitelmien muuttuminen.

Vierailija
37/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopen uupunut kirjoitti:

Ei ole mielekästä sekään, että meidän muiden pitäisi haukkua miestä joka ei ole kertomassa omaa versiotaan tapahtuneista.

Eihän ketään haukkua tarvitse. Joku voisi vain selittää, miksi aikuisen ihmisen kynnys hoitaa asia alkuperäisen suunnitelman mukaan on ni suuri, että mieluummin heittää kaiken syyn kumppanin harteille. Ihan kuin tässä kiusallaan olisin lapsen sairastuttanut.

Vierailija
38/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä taas näköjään onnistu lainaaminen

” En vain käsitä, kuinka mieli kääntää kaiken niin, että hän on uhri, eikä edes lapsen sairaus saa häntä heräteltyä - hän on kuitenkin vapaa menemään, itse olen autottomana kotona.”

Eli sinä olet se uhri?

Vierailija
39/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, no sitten raivostui. Laita uusperhemiehesi vähäksi aikaa jäähylle, niin kuin huonosti käyttäytyvät lapset yleensä laitetaan. Mä olisin sen puhelun aikana laittanut puhelun katki. Riehukoot itsekseen. Aika avuton äijä, jos ei osaa itsekseen ajella vanhempiensa luokse oman tyttärensä kanssa.

Vierailija
40/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut eka kerta kun sinun lapsi meni kaiken muun edelle?