Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies raivostui suunnitelmien muutoksesta

Lopen uupunut
13.11.2021 |

Kaipaisin nyt vähän näkökulmaa. Meillä oli tarkoitus tänään lähteä käymään miehen entisellä kotipaikkakunnalla, yöpyä miehen vanhemmilla ja ajaa huomenna kotiin. Toissapäivänä kuitenkin 14-vuotias tyttäreni sairastui ja oli eilen yli 38 asteen kuumeessa ja totesin, että jään tyttäreni kanssa kotiin - kovaa kuumetta hänellä ei enää ole, vaan liikkuu noin 37 asteessa. Tyttäreni olisi sopimuksen mukaan kuulunut mennä eilen isälleen.

Mies huuti puhelimessa ja viestein ilmoitti, kuinka kusipäisesti käyttäydyn, kun peruin kaikkien viikonloppusuunnitelmat tyttäreni muka-sairauden takia. Hän on aivan raivona ja uskoo, että halusin jäädä kotiin todellisuudessa siksi, että viritän jotain petoskuvioita häntä kohtaan, videopuhelussa naljailee tyttäreni voinnista niin, että lapsi varmasti kuulee. Ymmärrän miehen pettymyksen, sillä hänen tyttärensä odotti kovin vierailua isovanhemmilleen, jossa on mieleistä tekemistä.

En kuitenkaan ymmärrä, miten minä olen käytökselläni pilannut kaikkien suunnitelmat. En ole kieltänyt miestä ja tytärtä menemästä miehen vanhemmille, vaikka itse en mukaan pääsekään. Olisiko siis oikea vaihtoehto ollut, että laitan eilen kovassa kuumeessa olleen lapseni isälleen ja toiminut alkuperäisen suunnitelman mukaan? Minulla alkaa olla takki aika tyhjä riitelyä, joka ei johda mihinkään muuhun kuin siihen, miten petollinen ja epäluotettava minä olen.

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopen uupunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huhuu ap…monesko kerta kun tämä yksi lapsi meni muiden edelle?

Ensimmäinen kerta, kun häneen liittyvän syyn takia joudutaan perumaan sovittuja menoja.

Niin häneen liittyvän…Mutta muihin syihin vedoten olet perunut sovittuja menoja?

Vierailija
62/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei vaan kaksi lasta = oma tytär ja hänen puolisisaruksensa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopen uupunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäinen kerta, kun häneen liittyvän syyn takia joudutaan perumaan sovittuja menoja.

Niin häneen liittyvän…Mutta muihin syihin vedoten olet perunut sovittuja menoja?

Kyllä, viime talvena kun olin itse sairaana. Muutoin olen kyllä pitänyt kiinni sovitusta.

Ymmärrän, että miestä harmittaa, jos suunnitelma ei toteudu. En kuitenkaan ollut vastahankaan sen osalta, että olisivat sukuloineet kahdestaan oman lapsensa kanssa.

Vierailija
64/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuista ihmistä ei pitäisi tuo suunnitelmanmuutos noin paljoa harmittaa.

Kiukkupotkuraivarit ei kuulu aikuiselle miehelle.

Vierailija
65/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä miksi mies ei vain yksinkertaisesti voinut mennä itse vanhemmilleen tyttärensä kanssa? Miksi sinun mukanaolosi oli niin oleellinen asia että koko vierailu piti perus kun et päässyt mukaan? Luulisi että olisi kiva viettää isä tytär aikaa ilman äitipuolta, vaikka olisi miten hyvät välit.

Vierailija
66/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toteaisin melkoisen tiukasti, että jos mies olettaa minusta että kykenisin jättämään toipilaan tytön kotiin ja lähtemään itse pettelemään ukkoa sillä välin, niin ehkä hän on sitten itse sellainen luonne jos sellainen tuplapettäminen tulee hänelle edes mieleen. Lapset kaipaavat huomiota kipeinä, isommatkin. Itse pyysin isäni hätiin abina kun makasin yksin kuumeessa kotona. Hänkin on hiukan mölli mieheksi, mutta ymmärsi siinä kohtaa yskän ja hyppäsi suoraan autoon ja ajoi sata kilometriä seuraksi. Arvostan sitä vieläkin eniten hänen teoistaan. 

Onko miehelläsi muutenkin häilyvä todellisuudentaju vai liittykö tällainen överi vain mustasukkaisuuteen? 

Vierailija
67/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljä syytä hankkia oma elämä ilman tuota miestä (= lainaukset omasta tekstistäsi)

1. Alkaa olla takki tyhjä riitelyä

2. Uskoo, että virität jotain petoskuvioita.

3. Hän on aivan raivona.

4. Naljailee puhelimessa tyttären muka-sairaudesta niin, että lapsi varmasti kuulee . Miten se on mahdollista, siis miehen lapsiko? Sinun lapsesi ei kuule, kun et laita puhelimesta kautinta päälle tai siirryt puhumaan vaikka vessaan.

Vierailija
68/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Neljä syytä hankkia oma elämä ilman tuota miestä (= lainaukset omasta tekstistäsi)

3. Hän on aivan raivona.

4. Naljailee puhelimessa tyttären muka-sairaudesta niin, että lapsi varmasti kuulee . Miten se on mahdollista, siis miehen lapsiko? Sinun lapsesi ei kuule, kun et laita puhelimesta kautinta päälle tai siirryt puhumaan vaikka vessaan.

Mies ei ole yksin parisuhteessa ja hän ei ole kertomassa aloittajan vikoja puutteita, jotka me voisimme numeroida.

Vierailija
69/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heivaa mäkeen moinen räyhääjä. Avutonkin vielä, jos ei ilman ap:tä pääse omille vanhemmilleen. En katselisi enää päivääkään tuollaista.

Vierailija
70/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heivaa mäkeen moinen räyhääjä. Avutonkin vielä, jos ei ilman ap:tä pääse omille vanhemmilleen. En katselisi enää päivääkään tuollaista.

Mieshän lähti oman tyttärensä kanssa reissuun.

Vierailija
71/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja olet tollasen raivohullun sekopään kanssa koska...!??!?!

Älä huuda mulle!!!!!

Vierailija
72/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt jos pahastut. Mutta miksi olet yhdessä tuollaisen sikamaisesti käyttäytyvän miehen kanssa? Olen kuvitellut että maissa joissa nainen on miehen omaisuutta, hän joutuu kestämään tuollaista koska vaihtoehtoja ei ole.

Ihmettelen suuresti miksi vahva ja itsenäinen suomalainen nainen alistuu tuollaisen edessä, korkeintaan keskustelupalstalla ihmettelee suuttuiko hän turhaan...

Vierailija
73/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oma lapsi menee AINA muiden edelle, tampio!

Siinä perussyy uusperheiden toimimattomuuteen.

Vierailija
74/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anteeksi nyt jos pahastut. Mutta miksi olet yhdessä tuollaisen sikamaisesti käyttäytyvän miehen kanssa? Olen kuvitellut että maissa joissa nainen on miehen omaisuutta, hän joutuu kestämään tuollaista koska vaihtoehtoja ei ole.

Ihmettelen suuresti miksi vahva ja itsenäinen suomalainen nainen alistuu tuollaisen edessä, korkeintaan keskustelupalstalla ihmettelee suuttuiko hän turhaan...

Pitkään jatkuneena tuollaisesta kiukuttelusta tulee normaalia, eikä oikein erota, kumpi ylireagoi. Todennäköisesti molemmat, miehen voimakas tapa syytää harmistuksensa ulos on hänen keinonsa käsitellä asiaa, toisaalta itse koen sen hyvin vieraana - mustasukkaisuus onkin jo toinen keskustelu kokonaan. Validi pointti kyllä sinulla.

Vierailija
75/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopen uupunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkään jatkuneena tuollaisesta kiukuttelusta tulee normaalia, eikä oikein erota, kumpi ylireagoi. Todennäköisesti molemmat, miehen voimakas tapa syytää harmistuksensa ulos on hänen keinonsa käsitellä asiaa, toisaalta itse koen sen hyvin vieraana - mustasukkaisuus onkin jo toinen keskustelu kokonaan. Validi pointti kyllä sinulla.

Mitä sinä saat tuollaisesta suhteesta, jossa joku kyseenalaistaa noin paljon kaikkea? Uskollisuuttasi, lapsesi sairautta ja mitä vielä? Eikö elämä olisi helpompaa ilman syyllistävää ihmistä?

Vierailija
76/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieshän lähti oman tyttärensä kanssa reissuun.

Olisi voinut lähteä, mutta ei mennyt. Lähti kyllä käymään entisellä kotipaikkakunnallaan, koska oli pakko (joka ei siis liity minuun mitenkään), mutta skippasi reissun vanhemmilleen. Jätti tyttärensä siis tänne kotiin.

Vierailija
77/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lopen uupunut kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä sinä saat tuollaisesta suhteesta, jossa joku kyseenalaistaa noin paljon kaikkea? Uskollisuuttasi, lapsesi sairautta ja mitä vielä? Eikö elämä olisi helpompaa ilman syyllistävää ihmistä?

Vastaus lienee klassinen, on meillä hyviäkin hetkiä. Emotionaalisesti tilanne tuntuu todella turbulentilta, enkä koskaan tiedä, saanko itse tukea sitä tarvitessani. Kun tapasimme, toivoi löytävänsä rinnalleen "perhekeskeisen" naisen, mutta nyt alan epäillä, ettei määritelmä ole meillä kahdella ihan sama - yritin tänäänkin ajatella nimenomaan perheen kannalta, jotta jokainen voisi näissä olosuhteissa toimia parhaalla mahdollisella tavalla.

Vierailija
78/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

3. Hän on aivan raivona.

Tuohon viimeiseen kohtaan; mies soittaa siis usein videopuheluita, jolloin kaikki on "ilmassa". Toki poistuin lapsen läheisyydestä, kun tunnelma puhelimessa alkoi muuttua.

Vierailija
79/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peruuntuuko teillä usein menot? Kuulostaa siltä, että on voinut tulla mitta täyteen.

Vierailija
80/85 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt on se hetki, kun sinun kannattaa erota siitä uudesta miehestä. Hän on päästään pipi ja jatkamalla hänen tapailuaan kärsit itse ja myös lapsesi kärsii. Mieshän on aivan epävakaa, sairaalloisen kontrolloiva ja vainoharhainen ja henkisesti väkivaltainen. Juokse.