Ville Ranta vertaa Wolttia mustien orjuuteen
Kommentit (87)
En ota kantaa orjuuteen, mutta kyllä minusta tuossa on silti vikaa ja pitäisi tutkia asiaa. Sen vuoksi en itsekään tilaa sieltä koskaan mitään ja pyydä toista kuljettamaan minulle ruokaa. Olisi minusta itsekästä toisen tuoda minulle ruokaa jollakin pikkurahalla ja minä sitten "rikkaana" ottaisin sen vastaan. Oikeasti en ole mikään rikas, mutta sellainen epätasa-arvoinen vaikutelma minusta tulee. Ei sovi minulle tuo ajatus ja haen kyllä ruokani itse silloin, kun jotain sellaista syön. En tue tuollaista bisnestä ja minusta ikävää jos joku pitää normaalina tuota kaikkea.
Siivoojista sellainen kokemus itselläkin, että monissa hotelleissa on ulkomaalaisia paljon. Joskus täytyi kysyä yhtä asiaa siivoukseen liittyen niin kuljin sitä käytävää ja kaikki siivoojat ulkomaalaisia ja eivät ymmärtäneet mitään. Sitten lopulta yhden kanssa saatiin englanniksi selvitettyä asia. Koski ihan pientä juttuja, mutta vaikeaa oli hoitaa se. En tahtoisi kaiken menevän tuohon.
Palkoillisina he eivät enää voisi tehdä työtä milloin huvittaa. Tulisi työajat jne.. Nythän tuo työ on mitä loistavinta esim niille jotka tekevät muutakin (opiskelevat tai työskentelevät toisaallakin).
No tehdään heistä työttömiä, parempi kai niin 👍👍
Olen itsekin ns wokea vastustava, mutta silti en voi moraalisista syistä käyttää Woltin palveluita. Ei sovi minulle tuo.
Vierailija kirjoitti:
No ei siinä mielessä, että kukin saa ainakin periaatteessa itse valita meneekö Woltin firmaan. Orjaksi lähtemisestä ei niin kauheasti kyselty omaa mielipidettä.
Jos työnteko on orjuutta niin sitten. Ehkä se rannan kaltaiselle taiteilijasielulle jonka kaikki kaverit näyttää olevan äärivasemmistolaisia on.
Woltin ongelma on, ettei kuljetuksista voi loputtoman suuria summia veloittaa koska ei etätyöläinen halua maksaa lounaastaan tuplahintaa ja työnantaja ei kuljetusmaksuja maksa. Käytännössä ongelmaa on hyvin vaikea ratkaista kalliiden palkkojen ja toisaalta joustamattoman sosiaaliturvajärjestelmän suomessa. Monikin voisi tehdä tuollaista työtä jos maassa olisi joku kansalaispalkan tapainen perustulo tms. mutta nykyään tuollaiset epävarmojen pienten tulojen yrittäjät tippuu sosiaaliturvan sääntöjen väliin eikä ehkä saa turvaa mistään.
Joopa joo, onneksi miljoonia on riittänyt sentään johtoportaalle jakoon.
Mitäs työtä Villellä olisi tarjota kouluttamattomille onnenonkijoille?
pidellä omaa persseeensutiaan kun taiteensa mennyt luokattoman huonosti suvakkikautenaan?
pelkää vissiin kun aikanaan uskalsi sentään piirtää pedarista oikean kuvan, nykyään nuolee izlamistienperäreikkääää! Muahahhaaaaaaa
ville ei tiedä että tuntematon niemnsäjo valehteleva tulokas loiiiiseksi tänne on todennäköisesti vaaraksiii muille..
Ville on hyväuskoinen. Kuka lie vaikuttanu! Juoksukenkä?
Wolttia ei kenenkään ole pakko käyttää. Woltti kuskiksi ei ole pakko ryhtyä. . Voi ruveta vaikka kirurgiksi tai keksiä oman bisnesidean . Mutta wolttikuskina saa tehdä töitä haluamansä määrän , haluamana aikana, ilman koulutusta, ilman hyvää kielitaitoa. Saa liikuntaa ja ulkonaoloa työaikana. Tämä orjapuhe on hölynpölyä. Tai sitten me kaikki työtätekevät olemme orjia.