Ville Ranta vertaa Wolttia mustien orjuuteen
Kommentit (87)
No ei siinä mielessä, että kukin saa ainakin periaatteessa itse valita meneekö Woltin firmaan. Orjaksi lähtemisestä ei niin kauheasti kyselty omaa mielipidettä.
Hyvät tulothan niillä on. Parempi tietysti vihervassarin mielestä olisi, että valkoinen mies elättäisi Kela Goldin kautta.
Kuka on Ville Ranta ja miksi mua ei kiinnosta mitä mieltä se on?
Miksi mustien orjuuteen?
Miksi ei valkoisten orjuuteen, kuten vaikka Suomessa silloin kun Pietaria rakennettiin?
Tai keltaisten kiinalaisten orjuuteen Japanin sorron ikeessä?
Tai ruskeiden intialaisten orjuuteen Britannian siirtomaana?
Ville Ranta on stanan pelle, orjista en tiedä
Vierailija kirjoitti:
Ville Ranta on pilapiirtäjä, usein vihervasemmistolainen näkemys, kuten nytkin Woltista.
Jos ne saa neljä euroa per kuljetus, miten niillä on varaa tehdä se vuokraskuutilla?
Tästä ei puhuta, mutta wolt veloittaa myös ravintolaa luokkaa 30% ja vakkari hinnalla kate tipahtaa tasolle, että ei paljoa järkeä enää yrittää.
Jotkut ravintolat onneksi ovat uskaltaneet nostaa hintas wolt toimituksille.
Kyllä orjatyö vertaus on hieman liioiteltu vs työkokeilu tai muu työkkärin ilmais työ, mutta ihmettelen miten wolt lähetti voisi tulla toimeen, jos maksaa yrittäjä velvollis maksunsa.
Tuota kun tongittaisiin tarkemmin alkaisi paljastua varmasti eri kiertoja verojen, eläke vakuutus maksujen yms. Suhteen. Saattaisi olla vielä näin, että kaverit nauttivat KELA tukia ja pimeänä työnä kuskaavat Woltille?
MOT kaivamaan tätä paskakasaa, toiminta haisee
Ei ne tienestit todellakaan ole hyviä jos maksaa YEL:n ym. kulut itse.
Ehkä ne ei maksa...?
On ne.
Olin Tampereella viettämässä viikonloppua, ja ei näyttänyt kovin suomalaiselta, että musta nuoret miehet suhasivat pyörillä ja sähköskooteilla isot siniset laukut selässään. Tuota työtä ei suomalainen insinööri tee. Sama juttu, että kalliinkin hotellin kaikki siivoojat näytti olevan ulkomailta tulleita.
Ja JOKU tienaa rahaa sillä että nämä tekee työt lähes ilmaiseksi. Hävettää! Toinen asia on hygienia osaaminen, jos ei osaa puhua suomea niin miten voi osata lukea ohjeita ym. Kun menen suomessa hotelliin, en haluaisi nähdä riistoa eli ulkomaalaisia siivoojia, kun menen pizzalle ravintolaan, en halua nähdä tummaihoista sinisen laukun kanssa jonottamassa- hänen pitäisi olla jonottamassa omaa pizzaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne tienestit todellakaan ole hyviä jos maksaa YEL:n ym. kulut itse.
Ehkä ne ei maksa...?
Ihan varmasti tekevät pimeänä. YEL maksu on luokkaa min.500€/kk vaikka et tienaisi euroakaan.
Jotain hujausta wolt lähetit harrastavat
Riistoa on, mutta parempi niin kuin olla k e l a g o l d i l l a. Vaikka luultavasti nostavat tuet ja lisäksi Wolttaavat.
On hienoa, että saa tehdä vaikka kaksi tuntia päivässä , jos niin haluaa , tai 10 tuntia. Voi olla iltaisin ja pyhisin tai vaan arkipäivisin. Valintaa on , joten ei sovi orjuuden määritelmiin.
Ranta on víherkommunísti, sen näkee kuka tahansa piirustuksista.
Vierailija kirjoitti:
On hienoa, että saa tehdä vaikka kaksi tuntia päivässä , jos niin haluaa , tai 10 tuntia. Voi olla iltaisin ja pyhisin tai vaan arkipäivisin. Valintaa on , joten ei sovi orjuuden määritelmiin.
Se, että orjatyö on ainoa vaihtoehto, ei tee siitä hienoa.
Ahkera ja työhaluinen ihonväristä ja koulutuksesta riippumatta voi pärjätä Woltin lähettinä
yrittäjäpohjalla varsin hyvin.
Jos ei ole intoa, niin ei pärjää.
Ymmärrän esim. Woltin halun ottaa lähetiksi yrittäjiä, heillä on sitä intoa ja halua ja työnantajan ei tarvitse maksaa turhasta ajasta mitä tuntitekijöillä tahtoo olla.
Itse Woltin myyntihinta-arviota, 7 mrd, pidän naurettavana ja tuo hintahan tulee lopulta olemaan vain murto-osa tuosta summasta.
Vierailija kirjoitti:
Kuka sinä olet ja miksi avasit tämän ketjun?
Vierailija kirjoitti:
Miksi mustien orjuuteen?
Miksi ei valkoisten orjuuteen, kuten vaikka Suomessa silloin kun Pietaria rakennettiin?
Tai keltaisten kiinalaisten orjuuteen Japanin sorron ikeessä?
Tai ruskeiden intialaisten orjuuteen Britannian siirtomaana?
Ville ei tiedä kuin afroamerikkalaisen plantaasiorjuuden.
On.