Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljon kehtaa pyytää käytetystä pelikoneesta (tietokone)?

Vierailija
30.01.2015 |

Pitäisi saada pojan tietokone myytyä, kun aikoo ostaa uuden. Ollaan nyt yhdessä mietitty hintaa, mikä on aika hankala paikka. Poitsu on itse ostellut koneeseen osia, joten tietysti haluaa omansa takaisin.

Kyseessä on siis kaiketi ihan tehokas pelitietokone, uusimmat peli takkuaa täysillä asetuksilla joten haluaa uuden (ostaa omilla rahoillaan)

Koneessa ei ole käyttöjärjestelmää. Osti keväällä koneeseen uuden emolevyn, prosessorin ja virtalähteen. Noihin meni pojalla n. 300€

Ajatteli myydä konetta vähintään 200€:llä, mutta itse en oikein usko että kukaan ostaisi käytettyä tietokonetta noin kalliilla, varsinkin kun käyttis puuttuu. Ja poika olisi halunnut pyytää tuosta enemmänkin mutta toppuuttelin vähän. Myös pojan isä on sitä mieltä että hintaa pitäisi pudottaa vähintään 100€ että menee kaupaksi.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:58"]

Processori = AMD FX(tm)-4130 Quad-Core Processor

Näytönohjain = Nvidia GeForce GTX 560

Emolevy = Gigabyte, GA-78LMT-S2

Keskusmuistia 4093 MB

Virtuaalimuisti 12278 MB

Nämä tiedot sain pojalta.

Kuulemma Skyrim pyörii täysillä asetuksilla ja uusin Dragon Age keskitasolla.

[/quote]

No ei kyllä varmasti pyöri uusin Dragon Age oikein mitenkään noilla. Prosessori ja näytönohjain on oikeasti pelaajille tosi heikot, ei useimmat uusimmat pelit pyöri mitenkään kunnolla. Esim. juuri Dragon Age Inquisitionin (sarjan uusin) tai vaikka Assassin's Creed Unityn pelaamisesta saa vain haaveilla.

[/quote]

Öh? Kyllä minäkin olen vastaavilla specseillä DA:I:tä pelannut. Eihän se tietty silmänkarkkia ole, mutta ap:han sanoi että pyörii keskitasolla.

Vierailija
22/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on ihan perseestä :D ihmettelen miten on pystynyt pelaamaan ylipäätään mitään. Perusteinin facebook-masiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

GTX 560 :::::DDDDDDDDDDDDDDDD Repesin.

Vierailija
24/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaan te ap:n pojalle naureskelette. Lapsen itse kokoama kone on varmasti ollut rakas. Ei tuo nyt lapsen kasaamaksi mikään huono ole, satkun siitä saattaisi ehkä saada.

Vierailija
25/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä vitun pullapoika pelaa 560:sellä. Vissii viikkorahat heikossa pojalla?

Vierailija
26/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku mainitsi ettei pelaajille kelpaisi kone joka ei ole uusinta uutta. Mä uskon, että kyllä varattomampien (opiskelijat/työttömät) joukosta löytyy ostajia. Joillekin vuosiakin vanhat pelit voivat olla vielä mieluisa, ja kyllähän tuo kone niitä pyörittäisi.

Vierailija
27/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:05"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 16:03"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 15:58"]

Processori = AMD FX(tm)-4130 Quad-Core Processor

Näytönohjain = Nvidia GeForce GTX 560

Emolevy = Gigabyte, GA-78LMT-S2

Keskusmuistia 4093 MB

Virtuaalimuisti 12278 MB

Nämä tiedot sain pojalta.

Kuulemma Skyrim pyörii täysillä asetuksilla ja uusin Dragon Age keskitasolla.

[/quote]

No ei kyllä varmasti pyöri uusin Dragon Age oikein mitenkään noilla. Prosessori ja näytönohjain on oikeasti pelaajille tosi heikot, ei useimmat uusimmat pelit pyöri mitenkään kunnolla. Esim. juuri Dragon Age Inquisitionin (sarjan uusin) tai vaikka Assassin's Creed Unityn pelaamisesta saa vain haaveilla.

[/quote]

Öh? Kyllä minäkin olen vastaavilla specseillä DA:I:tä pelannut. Eihän se tietty silmänkarkkia ole, mutta ap:han sanoi että pyörii keskitasolla.

[/quote]

Keskitasosta on ilmeisesti ihmisillä eri näkemys. Mulla Intel i5 prosessori ja Nvidia GTX 760 Ti näytönohjain ja minusta se pyörii MULLA keskitasolla :D Sentään paljon kovempi laitteisto. Aion ylikellottaa prossan ja näytönohjaimen että saan asetukset tappiin ilman että frame rate tippuu missään alle 30 fps:n.

Vierailija
28/32 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan myös että pojan seuraava hankinta on wii. En ymmärrä miten joku on voinut kusta kokoonpanon noin täydellisesti. Parasta että pitää jatkossa näppinsä erossa tietokoneista.

Vierailija
29/32 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten minua ihmetyttää miten tässä ketjussa aikuiset (?) tietokoneharrastajat lyttää aloittelijan noin täydellisesti. Ihan hyvä kokoonpano tuo on, hieman vanhentunut vain. Mutta siitähän tässä olikin kyse. Poika haluaa myydä vanhan ja ostaa tehokkaamman tilalle.

Nvidia GTX 560 oli joskus ihan kelpo näyttis. Maksoi aikanaan usemman satasen. Turhaan te naureskelette.

Eikä tuo ole todellakaan mikään perus Facebook-kone, niin kuin joku täällä pilkkasi.

Vierailija
30/32 |
31.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.01.2015 klo 13:40"]

Eniten minua ihmetyttää miten tässä ketjussa aikuiset (?) tietokoneharrastajat lyttää aloittelijan noin täydellisesti. Ihan hyvä kokoonpano tuo on, hieman vanhentunut vain. Mutta siitähän tässä olikin kyse. Poika haluaa myydä vanhan ja ostaa tehokkaamman tilalle.

Nvidia GTX 560 oli joskus ihan kelpo näyttis. Maksoi aikanaan usemman satasen. Turhaan te naureskelette.

Eikä tuo ole todellakaan mikään perus Facebook-kone, niin kuin joku täällä pilkkasi.

[/quote]

Ilmeeni kun tämä

Vierailija
32/32 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vittu mitä paskaa. Ei jatkoon. Sanoppa pojalle että ei kukaan tuollaista paskaa osta ja on kyllä typerän kokoonpanon saanut aikaan. Osta sille joku vitun wiiputin kun ei selvästi tiedä koneista vittuakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi yksi