Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kännykän videokuvassa näytän paremmalta kuin valokuvassa?

Vierailija
12.11.2021 |

Miksi näytän hyvältä kun kuvaan kännykän etukameralla videokuvaa mutta kun otan etukameralla valokuvan niin näytän rumemmalta?
Videokuva on tummempi eikä siinä näy kasvon rumia muotoja. Valokuva on kirkas ja rumat yksityiskohdat puskee esiin.

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen huomannut, että kuvakulma ja valaistus ovat oleellisia kenelle tahansa. Läheltä otettu selfie epäedullisessa valossa näyttää lähes aina huonolta. Olen nähnyt itsestäni monenlaisia kuvia, läheltä ja kaukaa ja niissä on sekä hyviä, että surkeita. Videossa on se hyvä puoli, ettei se ole mikään mikroilme tietyllä hetkellä, vaan kuva elää, niin se näyttää luonnollisemmalta.

Vierailija
22/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kännykän etukame onrat ovat huonoja naamakuvien ottoon, vääristävät. Toivottavasti joku ammattilainen tulee kertomaan syyn tähän, joskus näin sellaisen, mutta en osaa itse selittää. Siksi otetaan peiliselfietä usein.

Toinen mahdollisuus on vaan, se ettet näytä hyvältä kuvassa. Mulla on todella kaunis työkaveri, näyttää livenä todella kauniilta, videopuhelussa hyvältä ja valokuvissa ihan pälliltä, aina. Siis niin huonolta, ettei samaksi ihmiseksi uskoisi. En ole yhtään hyvää kuvaa hänestä nähnyt, ammattikuvaaja sai kohtalaisen virallisen kuvan, mutta ei sekään ole kovin hyvä ja oli kuulemma ottanut todella kauan. Olen koettanut ottaa myös salaa juhlissa hänestä kuvaa, mutta en silloinkaan onnistu. Ehkä puolisonsa voisi yrittää kun hän nukkuu...

Jos sattuu olemaan pärstä kameran kuvaruudun nurkassa, niin se venyttää jotenkin sitä naamaa. Ja kun ihminen ottaa itsestään läheltä kuvan, niin siihen tulee sellainen perspektiivivääristymä, lievä kalansilmäefekti: nenä näyttää isommalta, kun on lähempänä linssiä kuin muun naaman osat jne.

Siitäkin huomaa tuon eron, jos joku ottaa kunnon kameralla muotokuvan kauempaa, niin nenä on normaalin kokoinen, tai sitten lähikuvauslinssillä, niin ei ole pullistunut naama.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas joku joka luulee olevansa maailman napa miettii miltä näyttää muiden silmissä. Ei, ketään ei kiinnosta, näytätkö siltä vai tältä. Kaikki miettii samaa kuin sinä itse, eli omaa pärstää.

Aikamoinen paradoksi, vai mitä?

Vierailija
24/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takakamerassa naama näyttää kauhealta mutta etukameran videokuvassa todella hyvältä, kumpaa tässä pitää uskoa?

Vierailija
25/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Marinikin näyttää etukameran selfiekuvissa kapeakasvoisemmalta, takakameran kuvissa kasvot ovat leveät.

Vierailija
26/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marinikin näyttää etukameran selfiekuvissa kapeakasvoisemmalta, takakameran kuvissa kasvot ovat leveät.

Ja silmät kauempana toisistaan. Se näyttää kauniimmalta naisen naamassa. Siksi naiset rakastaa kuvata naamariaan etukameralla, koska se kaunistaa heidän piirteensä.

Vierailija
27/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas joku joka luulee olevansa maailman napa miettii miltä näyttää muiden silmissä. Ei, ketään ei kiinnosta, näytätkö siltä vai tältä. Kaikki miettii samaa kuin sinä itse, eli omaa pärstää.

Aikamoinen paradoksi, vai mitä?

Kyllä esim. deittimarkkinoilla ainakin on menestyksessä oleellinen ero, ottaako liian läheltä murhaajailmeellä tai pullistuneeksi vääristyneellä naamalla kuvan vai sitten edustavan kuvan sopivalla hymyllä. Tuo on lähes tärkein asia koko touhussa, jos meinaa alkuun päästä.

Vierailija
28/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvassa ihminen näyttää olevan todellista lihavampi.

Ei se ole ongelma minun kuvassa vaan se että miksi näytän videokuvassa hyvältä mutta valokuvassa paljon huonommalta.

Koska videossa näkyy kaikki eleet ja ilmeet. Kuvassa olet jämähtänyt paikoilleen.

Vierailija
29/30 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valokuvassa ihminen näyttää olevan todellista lihavampi.

Ei se ole ongelma minun kuvassa vaan se että miksi näytän videokuvassa hyvältä mutta valokuvassa paljon huonommalta.

Valokuvassa sinulla on se yksi ja sama ilme päällä koko ajan, mutta videokuvassa sinä voit liikkua ja näytät elävämmältä. Sen takia etenkin henkilökortti- ja passikuvat voivat näyttää oudoilta kun niissä pitää olla vielä koko ajan vakava ilme päällä.

Vierailija
30/30 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten otatte kuvanne?