Miksi kännykän videokuvassa näytän paremmalta kuin valokuvassa?
Miksi näytän hyvältä kun kuvaan kännykän etukameralla videokuvaa mutta kun otan etukameralla valokuvan niin näytän rumemmalta?
Videokuva on tummempi eikä siinä näy kasvon rumia muotoja. Valokuva on kirkas ja rumat yksityiskohdat puskee esiin.
Kommentit (30)
Vierailija kirjoitti:
Koska olet siinä käänteinen eli samoin päin kuin miten näet itsesi peilistä.
Valokuvassa olet oikeinpäin eli eripäin kuin miten näet itsesi peilistä.
Takakamerassa olen oikeinpäin, nyt oli puhe etukamerasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin etukamerassa juuri olet väärinpäin ja siksi se näyttää sinusta hyvältä, koska se näyttää samalta kuin peilissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin etukamerassa juuri olet väärinpäin ja siksi se näyttää sinusta hyvältä, koska se näyttää samalta kuin peilissä.
Lueppa aloitus huolella läpi ja vastaa sitten uudestaan.
Valokuvassa ihminen näyttää olevan todellista lihavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi näytän hyvältä kun kuvaan kännykän etukameralla videokuvaa mutta kun otan etukameralla valokuvan niin näytän rumemmalta?"
Tyypillisesti kännykän etukameran VIDEOkuva näyttää kuvan käyttäjälle käänteisesti, kuin peilikuvan siis.
Valokuvan se ottaa normaalisti eli ei peilikuvana.
Keroisin jos tietäisin onneksi ei noita ongelmia.Mun känny on joku 12-15v .vanha samsung.jossa ei kameraa ja puhelimena antaa vapauden ,kun ei siinä nettiä sen tuomia sosiaalisia yhteyksiä.Ei tarvii mietii onko kuva jees tai yäk.Syystä en siis ole myöskään F.B.insta.
Vierailija kirjoitti:
Valokuvassa ihminen näyttää olevan todellista lihavampi.
Ei se ole ongelma minun kuvassa vaan se että miksi näytän videokuvassa hyvältä mutta valokuvassa paljon huonommalta.
Kännykän etukamerat ovat huonoja naamakuvien ottoon, vääristävät. Toivottavasti joku ammattilainen tulee kertomaan syyn tähän, joskus näin sellaisen, mutta en osaa itse selittää. Siksi otetaan peiliselfietä usein.
Toinen mahdollisuus on vaan, se ettet näytä hyvältä kuvassa. Mulla on todella kaunis työkaveri, näyttää livenä todella kauniilta, videopuhelussa hyvältä ja valokuvissa ihan pälliltä, aina. Siis niin huonolta, ettei samaksi ihmiseksi uskoisi. En ole yhtään hyvää kuvaa hänestä nähnyt, ammattikuvaaja sai kohtalaisen virallisen kuvan, mutta ei sekään ole kovin hyvä ja oli kuulemma ottanut todella kauan. Olen koettanut ottaa myös salaa juhlissa hänestä kuvaa, mutta en silloinkaan onnistu. Ehkä puolisonsa voisi yrittää kun hän nukkuu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi näytän hyvältä kun kuvaan kännykän etukameralla videokuvaa mutta kun otan etukameralla valokuvan niin näytän rumemmalta?"
Tyypillisesti kännykän etukameran VIDEOkuva näyttää kuvan käyttäjälle käänteisesti, kuin peilikuvan siis.
Tuo väite ei pidä paikkaansa, tarkistin asian. Molemmat näyttää peilikuvana.
Mä otan aina selfiet videosta kuvakaappauksina. Tulee paljon nätemmät kuin valokuva
Ap toivoi kai, että vastaisimme hänen näyttävän oikeasti siltä kuin etukameran videokuvassa. Harva haluaa uskoa, että todellisuus on karu monen ihmisen kohdalla. Peilit ovat vääristäneet minäkuvamme.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut näyttää oikeasti paremmilta kuin peilikuvansa. Jos kasvot ovat epäsymmetriset, on parempi että oma oikea puolesi on se paremmannäköinen puolisko.
Itselläni on toisinpäin, näytän peilikuvassa paremmalta kuin olen.
Selventäkää nyt kumpi teidän mielestä on etu- ja kumpi takakamera: puhelimen näytön puoleinen on etu- ja näytöttömän puolen taka, vai miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo väite ei pidä paikkaansa, tarkistin asian. Molemmat näyttää peilikuvana.
Ei välttämättä. Sen voi muuttaa asetuksista, ottaako kamera peilikuvan vai realistisen.
Puhelinkameran linssi (molemmat) vääristää ja pullistaa nenää suuremmaksi. Googlaa, tästä on kuvaesimerkkejä.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan aina selfiet videosta kuvakaappauksina. Tulee paljon nätemmät kuin valokuva
Tuota juuri tarkoitin, itsekin otin videokuvasta kuvakaappauksen ja näytän siinä paljon paremmalta kuin valokuvassa, mutta näyttääkö sitä siltä muiden silmissä kuin siinä videokuvassa?
Vierailija kirjoitti:
Selventäkää nyt kumpi teidän mielestä on etu- ja kumpi takakamera: puhelimen näytön puoleinen on etu- ja näytöttömän puolen taka, vai miten?
Etukamera on näytön puolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuota juuri tarkoitin, itsekin otin videokuvasta kuvakaappauksen ja näytän siinä paljon paremmalta kuin valokuvassa, mutta näyttääkö sitä siltä muiden silmissä kuin siinä videokuvassa?
Näytät siltä toisille ihmisille kuin näytät videokuvassa. Fotolinssi vääristää.