Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä johtuu ,että monet "lukeneemmat" ihmiset ei ole facebookissa?

Vierailija
30.01.2015 |

Niin ,tässä todella tyhmänä ihmettelen?

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 11:44"]

Olen itse "lukeneempi" (jos sillä tarkoitetaan yliopistotutkintoa) ja tuttavapiirini myös. Suurin osa on facebookissa ja minäkin olen.

Minusta ihmiset (myös tässä viestiketjussa) arvostelevat facebookia ihan oudoista syistä ja väärällä tapaa. "ei mulla ole aikaa lukea muitten juttuja", "haluun nähdä ihmiset face-to-face", "en halua että tuntemattomat löytää mut sieltä" jne jne.

Eihän facebook ole oikeastaan muuta kuin väline ja sitä voi itse päättää miten sitä käyttää! Jos ei halua lukea muiden päivityksiä niin ei lue niitä ja poistaa vaikka kavereistaan sellaiset henkilöt. Jos ei halua tulla löydetyksi facebookista niin laittaa sellaiset asetukset, ettei löydy. Jos tuntuu, että roikkuu liikaa facebookissa niin tekee sitten jotain muuta! Jos ei halua, että omat valokuvat leviää netissä, niin ei sitten laita niitä sinne. jne jne

Facebookin haukkumista voi hyvin karkeasti verrata vaikkapa kynään. "Mä en kyllä koskaan käytä tota kynää, kun mulla menee koko päivä siiheen piirtämiseen sitten" tai " siis hirveetä, mitä se kirjoitti just tolla kynällä, mä en kyllä koskaa aio käyttää kynää!"

[/quote]

Okei, olihan tuossa pointtia. Itse olen vain jotenkin mieltänyt FB:n forumiksi, jossa jaetaan omia kuulumisia ja ollaan esillä, mitä en halua. Mutta kai sitä voisi sitten niinkin käyttää, ettei kerro itsestään yhtikäs mitään eikä laita sinne ensimmäistäkään kuvaa jne. Eli pelkkänä viestintävälineenä vähän kuin sähköpostia.

Vierailija
42/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta hyötyä Facesta on kuin 38:n mainitsemat erityisryhmien kontaktit? Minä tapaan ihmiset mieluiten naamakkain. Ja toisekseen minulla ei ole mitään halua tehdä julkista tiliä elämästäni tyyliin

nousin ylös kuudelta

kävin vessassa

keitin ja join kahvit

hain lehden ja luin sen

katselin aamu-tv:tä

kävin kaupassa

laitoin ruokaa

jne. jne.

Tuntisin itseni ääliöksi, jos pitäisi tuollaisia päivityksiä kirjata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vanhukset käyttävät fbtä kun elävää sukupuuta. pitävät kaikkiin sukulaisiin yhteyttä sillä

Vierailija
44/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt Facebook villitystä. Siksi en sinne ole liittynyt.

Vierailija
45/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä teillä on vaan vääränlaisia kavereita. Musta on ihana käyttää facea keskusteluun ihmisten kanssa, jotka ovat ystäviä tai ovat olleet enemmän läheisiä jossakin elämänvaiheessa, mutta asuvat nyt sen verran kaukana, ettei nähdä taikka ovat kuitenkin sen verran etäisiä, että ei tulisi soiteltua. Meillä keskustellaan politiikasta, ajankohtaisista asioista jne. Aivan loistavia keskusteluja. Moni on hyvinkin korkeastikoulutettuja ja aina löytyy porukasta joku, joka ihan oikeasti on juuri sen alan asiantuntija. Lisäksi monet facebookin ryhmät antavat paljon eväitä esimerkiksi omaan ammatilliseen kehitykseen sekä vertaistukea tiettyihin elämässä oleviin haasteisiin. Aivan loistokeksintö. 

Vierailija
46/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäisistäni vain puolet on siellä. Itse en ole, eikä myöskään miesystäväni. Mikä idea koko systeemissä edes on?

Vierailija
47/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

alussa FB:ssä oli jotain hohtoa, ei enää. nykyään se on vähän kuin puhelinluettelo. koen sen tarpeelliseksi, mutta aika tylsäksi.

Vierailija
48/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää kun tyypit laittavat faceen itsestään kauniimpia kuin oikeasti ovat. Sitäpaitsi nykysukupolvi on vain instassa ja jakavat fiiliskuvia.

Vierailija
49/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan kaveripiiristäni ei ole sosiaalisessa mediassa, suurin osa on juristeja ja ylempiätoimihenkilöitä  yritysten johdossa, hallituksessa ja HR:ssä. Kaikilla on myös salaiset puhelinnumerot + kaikki mahdolliset  osoite/markkinointi kiellot kaikissa rekistereissä.

Sama tilanne on kaikissa maissa, ainoastaan merkkinointihenkisessä usassa tilanne on toinen, mutta keskieuroopassa yksityisyys on vielä kultaakin kalliimpaa, tunnen paljon ihmisiä Saksasta ja Sveitsistä ja siellä kukaan tuttu ei ole sosiaalisessa medissa.

Itse en koe mitään tarvetta kertoa ja levittää tietoja minusta tai minun perheestä 

Vierailija
50/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kavereita, joten miksi liittyä. Siis ei mitään "elämäni ihmisiä", joihin pitää yhteyttä. Olen tohtori koulutusarvoltani.

Vierailija
51/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja jos av:lla ei olisi enää yksityisyyttä, menisi tämä foorumi täysin pilalla.

Vierailija
52/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:28"]Niin ,tässä todella tyhmänä ihmettelen?

[/quote]

No minä en ole siellä ja täs tyhmänä ihmettelen mistä oon jääny paitsi kaikki nämä vuodet. Mielestäni en mistään eikä kukaan koskasn ole yhtään asiaa tullut maintsemaan

Vierailija
53/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse taas olen havainnut että opettajat ja lääkärit ovat sellaisia, joista moni ei ole fb:ssä. Ja minusta se johtuu enemmän siitä että kyseiset ammattikunnat ovat vasta viime vuosina alkaneet enemmän hyödyntämään tietotekniikkaa. Eli ovat hieman kädettömiä olleet nettimaailmassa.

Vierailija
54/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 20:44"]

Mua ärsyttää kun tyypit laittavat faceen itsestään kauniimpia kuin oikeasti ovat. Sitäpaitsi nykysukupolvi on vain instassa ja jakavat fiiliskuvia.

[/quote]

mikä on nykysukupolvi? sinun sukupolvesiko?

Vierailija
55/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:36"]

Kaveri on tutkija, FT, ja yliopistolla tuntiopettajana ja kyllä on ollut Facebookissa jo vuosia ja on tosi aktiivinen päivittäjä. Kaikki työkaverinsakin ovat siellä.

[/quote] Olen itsekin tutkija, enkä todellakaan ole fb:ssa. Kuten ei moni työkavereistainkaan.

Vierailija
56/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen akateeminen. Mulla vie aikaa työ ja perhe. Muiden ihmisten arkipäivän postaukset ei kiinnosta (leivoin pullaa, tulipa jumpattua, siivosin täysillä, kyllä ainoville on kasvanut). Enkä usko että oman perheenikään asiat muita niin kiinnostaa. Tykkään muuten surffailla netissä lukemassa sitä sun tätä mutta en halua omaa yksityiselämääni levitellä. Monet työkaverit ovat facessa, akateemisia kaikki. Ihmisiä on erilaisia.

Vierailija
57/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:36"]Haluan pitää omat asiani ominani, kerron kyllä face to face tai muuten asiani heille, joille ne kuuluvat. Eikä minua myöskään kiinnosta kummin kaiman serkun siskon jonninjoutavat päivitykset. Hyvin olen pärjännyt ilman facebookia.
[/quote]

Ai niin, ja ihan tavan duunari olen koulutukseltani.
[/quote]

millaisen tavan?

Vierailija
58/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ylemmän korkeakoulututkinnon suorittanut nainen, joka sinnitteli Facebookin ulkopuolella viime viikkoon asti. Jo aikaisemmin sain huomata, että monissa harrastuksissa tiedotus toimii lähinnä facen kautta ja myös monet yritykset päivittävät Facebook-sivujaan useammin kuin varsinaisia nettisivujaan. Itselleni viimeinen sysäys oli se, että työkuvioissa tuli vastaan tilanne, jossa en voinut enää olla facen ulkopuolella. Nyt minulla sitten on vihdoin oma tili. Se mikä on hassua, en löytynyt facesta kenenkään lähimpään ystäväpiirini kuuluvan profiileja. Näin ollen Facebook-kaverini koostuvat lähinnä työn kautta tutuista henkilöistä. Varsinaisten ystävieni kanssa kommunikoin edelleenkin kasvotusten, koska he eivät ole facessa...

Vierailija
59/65 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:36"][quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 10:36"]Haluan pitää omat asiani ominani, kerron kyllä face to face tai muuten asiani heille, joille ne kuuluvat. Eikä minua myöskään kiinnosta kummin kaiman serkun siskon jonninjoutavat päivitykset. Hyvin olen pärjännyt ilman facebookia.
[/quote]

Ai niin, ja ihan tavan duunari olen koulutukseltani.
[/quote]

duunari on ammattiryhmä, ei koulutus. Vaikka maisteri voi työskennellä duunarina tehtaassa.

Vierailija
60/65 |
25.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävintä on että ihmiset käyttävät sosiaalisiin kontakteihin ATK:ta eivätkä tapaa enää yhtä paljon toisiaan elävinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä