Rintsikoiden olkaimet valuu!
Miksi? Sama juttu joka liiveissä. Siksi olenkin aina kotona ilman. Töissä jne on pakko kuitenkin rintsikoita pitää ja koko ajan saa olla olkaimia nostamassa takaisin olkapäille.
Kommentit (22)
Väärän kokoise/epäsopivat liivit. Mars erikoisliikkeeseen!
Sama täällä... niin rasittava ongelma. Siksi käytän välillä arkenakin urheilurintsikoita, niistä ei valu mutta ne on hankala laittaa päälle.
Mulla ei auta kiristys mistään kohtaa, on kalliita liivejä ihan tosi sopivat, joskus ollu myyjä opastamassa. AINA valuu.
Kupeista liivit ovat sopivat, b75. A75 on jo liian pieni :( Mulla on enemmän suipot kuin pyöreät tissit, niin oon epäillyt, että olkainten valuminen johtuu niistä.
-ap
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]Kupeista liivit ovat sopivat, b75. A75 on jo liian pieni :( Mulla on enemmän suipot kuin pyöreät tissit, niin oon epäillyt, että olkainten valuminen johtuu niistä.
-ap
[/quote]
kokeile 70c :)
Mulla sama ongelma, eikä ole auttaneet erikoisliikkeestä myyjän avulla sovittamalla ostetut liivit. Minulla ongelma johtuu ihan vaan luisuista hartioista. Eihän ne hihnat millään siellä ylhäällä pysy, jos on jyrkästi kaulalta kohti olkapäätä laskevat hartiat, joissa ei ole olkapäänkään kohdalla mitään "koloa" mihin nauha asettuisi. Ainoat mitkä auttaa on ostaa sellaisia urheiluliivejä jotka on toppimaisia eikä pelkkiä kapeita olkaimia. Harmi vaan että nuo mallit on aina pikemminkin tissejä litistäviä kuin kohottavia.
Väärä kuppikoko. Luultavasti liian iso kuppi.
Erikoisliikkeistä ouhenollen. Itse luulin olevani C-kuppia ja tyyppiä mitkään-rintsikat-ei-tunnu-hyvälle. Menin erikoisliikkeesee, mittaamatta myyjä antoi E kupit. Hain toiset samanlaiset, ihan parhaat!
Olkapäät ovat mallia liukumäki eli laskevat alaspäin. Sekin varmaan syynä olkainten valumiseen :/ Että rintsikat on sitten epämukavia!
-ap
Osta pienempää kokoa= ei siis kupeista pienempää, vaan YMPÄRYSMITASTA! Samalla kun ympärys pienenee niin kuppikoko kasvaa. Kun sulla on ympärysmitta liian suuri, ne olkainet tulee "väärään" kohtaan ja siten ne valuu, vaikka kiristäisit niin että ne uppoo lihaan. Ja jo tuo että jouduit kiristämään olkaimia kertoo siitä että sulla on väärän kokoinen ympärysmitta.
Kaupoista saa sellaisia"juttuja", millä olkaimet yhdistetään takaa toisiinsa.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]
Kupeista liivit ovat sopivat, b75. A75 on jo liian pieni :( Mulla on enemmän suipot kuin pyöreät tissit, niin oon epäillyt, että olkainten valuminen johtuu niistä. -ap
[/quote]
Ai sulla on noin normi kuppikoko. Marssipa Seppälään, olen itse a/b ja sieltä ostanut monet liivit, ja joissain on jo valmiiks ommeltuna tuo homma minkä linkkasin ylempänä.
Liian suuri ympärysmitta. Kokeile 70 tai 65.
Minulla tämä pulma tuli kun kuppikoko tursusi raskauden myötä ja jouduin ostamaan väliajalle uudet liivit. Normaalisti mikään ei läpsy tai karkaa, mutta sitten yritin ostaa samaa Lindex halpakakkaa netistä isommassa kaliiberissa kirjaimiston suhteen niin kuppi oli sopiva, mutta olkaimet olivat ihan kirjaimellisesti olkapäillä ja normaali asennosta seistessä läpsähtelivät käsivarsille tai selän takaa yhteen kytkettyinä porautuivat kainalon jänteeseen niin innolla, että iho hajosi.
Kyseessä on se skaalausongelma, että ihmiset ovat eri mallisia vaikka mitat olisivatkin identtiset. Itse en kerännyt rasvaa yläruumiiseen vaan tissit muodostuivat turvotuksesta ja täten olkainten sijainti oli skaalautunut aivan väärän kokoiselle. Onneksi näin normaalisti liki tissittömänä ei noita pulmia ole.
[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 16:00"]
Mulla ei auta kiristys mistään kohtaa, on kalliita liivejä ihan tosi sopivat, joskus ollu myyjä opastamassa. AINA valuu.
[/quote]
No ei ne sitten ole sopivat. Mene kunnolliseen liikkeeseen ostamaan liivejä.
Tähän tulee varmaan asiantunteva vastaus, mistä tuo johtuu. Mulla on nimittäin sama ongelma. Kumpikin olkain valahtaa alas kaikissa rintsikoissa eli meitä on jo kaksi.