Miksi suhtaudut yökylään nihkeästi, koululaisen vanhempi?
Niin, miksi et mielelläsi ota lasten kavereita yökylään? Mikä siinä kiristää?
Kommentit (28)
eipä ole hirveästi ollut tulioita mutta meillä syynä on valvottava vauva, ison lapsen yökastelu ja kauhukohtaukset.
Koska en ole maksuton lastenhoitopalvelu. Omat lapset ei yökyläile, joten ei ole edes sitä vastavuoroisuuden vaatimusta.
Meidän koti on niin pieni. Ja lapsen kaverit ovat sanoneet, etteivät siksi tulisi meille yökylään.
Otan kyllä mutta raskasta on. Viikko on ollut taas aivan jäätävää puurtamista ja viikonloppuna haluaisi levätä vaan oman porukan kesken.
Koska se yökyläily ei ole vastavuoroista.
Koska meillä on ylitiukka kuri. Herkut syödään ruokapöydän ääressä, karkkien ja juomien kanssa ei kävellä ympäriinsä, sohvalla ei pompita, kaikkia kunnioitetaan eikä ketään kiusata, viimekädessä vanhemmat päättävät katsottavan ohjelman/elokuvan jne.
Kuka meille haluaisi, tämähän on pahempi kuin nuorisokoti!
Meille saa tulla ja meidän lapset saa mennä. Tuleehan siitä sotkua, lakanapyykkiä ja valvomista, mutta lapsille se on niin tärkeää. Yökyläilyvaihe ei montaa vuotta kestä ja siitä jää ihania muistoja lapsille. Itselle myös, lasten kaverit ovat mukavia ja kaikki ovat hyvällä tuulella.
Mä ottaisin mieluusti, mutta vanhemmat pelkää koronaa. Ennen sitä meillä oli vähän väliä joku kaveri viikonlopun.
Osan lasten kavereista otan yökylään, ne suht omatoimiset ja muutenkin ne jotka osaavat käyttäytyä. Huutajia, länkyttäjiä, perässä kulkevia ja kyseleviä en, en muutenkaan vietä aikaa energiasyöppöjen kanssa vapaaehtoisesti, en todellakaan alkaisi heitä kodissani hoitamaan. Toiset lapset vain ovat raskaampia.
Mä otan ihan mielelläni, koska lapseni kaverit on kohteliaita , hyvin käyttäytyviä ja aikuista kuuntelevia poikia. Myös vanhempansa ovat fiksua väkeä.
Tottakai joskus illat vähän venyy, mutta sekin korjaantuu jo seuraavana iltana. lapseni itse ei tykkää yökyläillä, mutta meille pyytää kavereita mielellään ja se on mulle oikein ok.
En yksinkertaisesti jaksa. Olen aina ihan loppu perjantaina viikon jäljiltä ja haluan että kaikki menee omiin koteihinsa viimeistään kasilta ja saan maata retkottaa rauhassa ja nukkua hyvin vs passata herkkuja ja kuunnella kikatusta ja hyssytellä villiintyneitä puoli yötä. Toinen lapsi on vielä erityinen ja stressaa myös jos kotona on ylimääräisiä ja tarvitsee rauhaa kuormittavan kouluviikon jälkeen.
Meillä yökyläilijä parasta aikaa. Kiva kuunnella iloista kikatusta yläkerrasta, etenkin kun itsellä murhetta. Kiva kuunnella kun lapsilla on hauskaa 🙂 En koe vaivaksi näitä, kohta laitan iltapalan pöytään, käyvät syömässä ja alkavat "nukkumaan" 😁
Vierailija kirjoitti:
En yksinkertaisesti jaksa. Olen aina ihan loppu perjantaina viikon jäljiltä ja haluan että kaikki menee omiin koteihinsa viimeistään kasilta ja saan maata retkottaa rauhassa ja nukkua hyvin vs passata herkkuja ja kuunnella kikatusta ja hyssytellä villiintyneitä puoli yötä. Toinen lapsi on vielä erityinen ja stressaa myös jos kotona on ylimääräisiä ja tarvitsee rauhaa kuormittavan kouluviikon jälkeen.
Miksi pidät toista lastasi erityisenä?
Lapset ei ole ikinä edes kysyneet moista. Eli nähtävästi meille ei haluta yökylään eikä lapsia haluta yökylään. Suunnaton helpotus, koska viikonloput menee usein lapsia harkkoihin kuskatessa ja jos joku tulisi yökylään, niin pitäisikö se ottaa peleihin mukaan vai hakisiko sen vanhemmat aamulla klo 6 kotiin?
Vierailija kirjoitti:
Meillä yökyläilijä parasta aikaa. Kiva kuunnella iloista kikatusta yläkerrasta, etenkin kun itsellä murhetta. Kiva kuunnella kun lapsilla on hauskaa 🙂 En koe vaivaksi näitä, kohta laitan iltapalan pöytään, käyvät syömässä ja alkavat "nukkumaan" 😁
"Nukkumaan". Eikö teillä ole sääntöjä nukkumaanmenoaikojen kanssa?
Vierailija kirjoitti:
Lapset ei ole ikinä edes kysyneet moista. Eli nähtävästi meille ei haluta yökylään eikä lapsia haluta yökylään. Suunnaton helpotus, koska viikonloput menee usein lapsia harkkoihin kuskatessa ja jos joku tulisi yökylään, niin pitäisikö se ottaa peleihin mukaan vai hakisiko sen vanhemmat aamulla klo 6 kotiin?
Sääliksi käy sun lapsia ja niiden ohjelmoitua elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Nukkumaan". Eikö teillä ole sääntöjä nukkumaanmenoaikojen kanssa?
Toki on. Aikansa saavat höslätä, kunnes tulee täysi hiljaisuus. Laitan vaan aikaisemmin "nukkumaan" kun kokemuksesta tiedän ettei siitä mitään tule ekaan puoleen tuntiin.
Välillä mietin, että olettavatko lapseni kavereiden vanhemmat, että meidän pitäisi ottaa heidän lapsiaan meille yökyläilemään?
Sillä meidän lasta on pyydetty usein yökylään ja se on semmoista mankumista, että on niin kuin pakko myöntyä. Olen antanut lapselle tietenkin omaa rahaa mukaan ja omat lakanat, ettei olisi muille vaivoiksi. Mutta minä en ole ajatellut ottaa meille ketään. Siis jos toiset haluaa sinne yökyläilijöitä, niin onko pakko alkaa vastavuoroisuuteen - tai oletetaanko sitä automaattisesti?
Meillä on aika raskas elämänvaihe meneillään eikä sitä varmaan kukaan edes tiedä. En vain jaksa ketään ylimääräisiä tänne pyörimään.
Ainoan lapsen kanssa meille saa tulla lähes aina, ellei ole jotain menoa heti aamusta. On kiva, että lapsella on seuraa. Sen lisäksi on sääntö, että ennen kuin kukaan tulee yökylään, niin huone pitää siivota. Pelkkää voittoa siis, mutta lapsen huone on eri kerroksessa ja hänellä on siellä oma tv.
Onhan se ärsyttävää kun haluais rentoutua kotona ja siellä on ulkopuolisia. Yleensä yökyläilyt osuu vielä viikonlopulle.