Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi suhtaudut yökylään nihkeästi, koululaisen vanhempi?

Vierailija
12.11.2021 |

Niin, miksi et mielelläsi ota lasten kavereita yökylään? Mikä siinä kiristää?

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset ei ole ikinä edes kysyneet moista. Eli nähtävästi meille ei haluta yökylään eikä lapsia haluta yökylään. Suunnaton helpotus, koska viikonloput menee usein lapsia harkkoihin kuskatessa ja jos joku tulisi yökylään, niin pitäisikö se ottaa peleihin mukaan vai hakisiko sen vanhemmat aamulla klo 6 kotiin?

Meillä aika usein nää yökyläilijät on lapsen joukkuekavereita, joten tulevat kun ei oo heti aamusta peliä ( usein kotipelit on iltapäivästä ja sinne yh:na toki aina menen ja vien pojat) tai sattuu olemaan sellainen outo viikonloppu ettei oo harkkoja tai peliä. 

11

Vierailija
22/28 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

13-v teinillä on yökylässä paras kaveri välillä myös kouluviikolla, tai ovat kaverin kotona. Ke-to on tällähetkellä paras päivä, koska mukaan tarvitsee vain yhden ylimääräisen kirjan. Tekevät läksyt yhdessä ja ovat muutenkin nätisti..sekä on mukavaa minulle, koska leikkivät pienempien kanssa ja höpöttelevät minulle myös TikTokeista sun muista teinien kiinnostuksen kohteista. Hauskinta on, että pesevät kaverinsa kanssa pikapesulla vaatteet seuraavaa päivää varten ja näin minimoivat kantamusten määrän, kun ovat meillä..meikit ym. lainaillaan puolin ja toisin.

Enemmän näistä tämän ikäisistä on hyötyä, kun haittaa yökylässä. Nuoremmat ovat vielä iältään 2 ja 6-vuotiaita, joten heillä ei vielä ole tällaista.

Teini muutti kesällä äidiltään tänne isän ja minun luo. Olemme olleet yhdessä siitä lähtien kun tyttö oli 5,5v, vanhempansa erosivat jo tytön ollessa 9kk ikäinen. Äiti ei salli yökyläilyjä koska hänen puolisonsa ei tykkää.

Kertokaas, miksi se on niin rassaavaa teille, ketkä ette halua yökyläilyjä? Ei kai se työn aiheuttama stressi voi olla suurin syypää vai onko mulla jotkut ruusunpunaiset lasit, koska olen raskaana??

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset valvoo aamuyöhön kun on kavereita kylässä. Eivät rauhoitu millään. Kauheita viikonloppuja.

Vierailija
24/28 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on ylitiukka kuri. Herkut syödään ruokapöydän ääressä, karkkien ja juomien kanssa ei kävellä ympäriinsä, sohvalla ei pompita, kaikkia kunnioitetaan eikä ketään kiusata, viimekädessä vanhemmat päättävät katsottavan ohjelman/elokuvan jne.

Kuka meille haluaisi, tämähän on pahempi kuin nuorisokoti!

Itseasiassa on ei mulla ollut noin tiukkaa kuria nuorisokodissa kun menin sinne 10 vuotiaana ja pääsin pois 18 vuotiaana muutama vuosi sitten

Vierailija
25/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska meillä on ylitiukka kuri. Herkut syödään ruokapöydän ääressä, karkkien ja juomien kanssa ei kävellä ympäriinsä, sohvalla ei pompita, kaikkia kunnioitetaan eikä ketään kiusata, viimekädessä vanhemmat päättävät katsottavan ohjelman/elokuvan jne.

Kuka meille haluaisi, tämähän on pahempi kuin nuorisokoti!

Sama ja kaiken lisäksi joku kyläilijä on tuonut täitä koko perheelle tuliaiseksi.🤮

Vierailija
26/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on usein yökyläilijöitä, ainakin kolmena viikonloppuna kuukaudessa. Lapset tekee itse pedit, ovat mukavia, kohteliaita, reippaita nuoria. En odota vastavuoroisuutta, minusta on mukava että ovat täällä. Meillä on lasten käytössä koko yläkerta, siksi varmasti juuri meillä tykkäävät olla, on rauhaa ja tilaa. Monesti lapsilla on samaan aikaan kavereita kylässä, saavaat mukavia touhuja aikaiseksi isolla porukalla.

Täällä maalla lapset on kuitenkin vielä lapsia, nytkin vasta pelattiin valokiilaa porukan kanssa, oli 8 lasta samaan aikaan. Lapset oli 8-16 vuotiaita. Lapset ja nuoret tekee yhdessä tosi mukavia juttuja.

Enpä ole ennen tätä ketjua edes ajatellut että mahdollista jonkun vanhemman lapsivapaan. Jos näin niin kiva. En odota vastavuoroisuutta, joku kysyi sitä täällä.

Vierailija
27/28 |
13.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman teinin kaveripiirissä yökyläily tarkoitti sitä, että valvotaan koko yö. Poika ei ollut itse tästä innostunut ja pari kertaa riitti..

Vierailija
28/28 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän tytöllä on uniongelmia. Ei meinaa nukahtaa millään. Pari kertaa on ollut serkku yökylässä ja ollut karmeaa, kun ovat nukkuneet muutaman tunnin ja seuraavana päivänä sitten järkyttävän kiukkuisia. En jaksa tuollaista ja haluan itsekin nukkua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi