ffp-jenni ja ihmiskauppa
Tämän viestin elinikä lasketaan varmaan minuuteissa, mutta samapa tuo. Jos joku on lukenut far from perfect-blogia viime aikoina, tietää mistä on kyse. En voi olla kuin ihmettelemättä tytön asennetta noin räikeään naisten hyväksikäyttöön. Uusimmassa postauksessaan Jenni kirjoittaa, että vaikka meni katsomaan tuota ping pong -esitystä (joka muuten kuulostaa aivan kammottavalta), ei hän kannata ihmiskauppaa. Vaikka juurikin menemällä tuollaiseen esitykseen hän tukee ihmiskauppaa, olemalla maksavana yleisönä (ja menemällä itsekin lavalle, eli aika positiivisesti näyttää suhtautuvan asiaan). Ei tuollaisia sammakoita voi selittää edes nuoruudella, silkkaa tyhmyyttä tai välinpitämättömyyttä tuo on. Myöskin argumentti "maaimassa tapahtuu paljon pahempiakin asioita" on niin kulunut, sillä yritetään vain oikeuttaa itselle tuollaisia tekoja. Se, että joku ostaa eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa, ei tarkoita että on täysin okei mennä katsomaan kun lavalla nainen puskee itsestään ulos kultakaloja.
Hyvä kuitenkin, että Jenni oli sitä mieltä, että meneminen baariin ei sittenkään ollut hyvä juttu. Ja toisaalta hyvä että kirjoitti blogiinsa, huomaapahan ainakin ettei Thaimaassa tapahtuva ihmiskauppa ja seksuaalinen hyväksikäyttö rajoitu vain vanhoihin irstaisiin miehiin, kuten yleisesti ajatellaan, vaan muutkin osaltaan tukevat sitä. Todella hyvä myös, ettei Jennille tai Taholle käynyt mitään pahempaa, kun saivat tyrmäystippoja. Tiedä mitä tuollaisessa paikassa olisi heille tapahtunut.
Mutta ehkä olen vain ihan hirveä kukkahattutäti, mutta en vain ymmärrä, miksi kukaan terveellä järjellä ja empatialla varustettu ihminen haluaisi nähdä, kun naisen vaginasta työnnetään ulos partateriä (ja ilmeisesti vielä kuvitellaan, että ko naiset tekevät tätä vapaaehtoisesti). Yököttää pelkkä ajatuskin, enkä kyllä pystyisi moista katsomaan.
Kommentit (84)
Jennin tieto Thaimaasta perustuu Phuketin rantoihin ja seksi-yö-baareihin. Harmittaa, kun jengi ajattelee, että se on sitten se Thaimaa. Jenninkin sanoi, että maassa maan tavalla. Voi voi.
Jaha, femakot taas suut vaahdossa täällä.
Eikun ihan ihmisoikeutta kannattavat täällä vaan jutustelee.
Idioottia puolustella tekemisiä argumentilla "koska muutki tekee niin". Ala- ja yläasteella tehtiin niin, ei enää aikuisiällä...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:56"]
Mua kans hämmästytti eniten sekä Jennin että monien kommentoijien täysin välinpitämätön suhtautuminen tollaseen toimintaan. Naureskellaan ja että se ihan kuuluu asiaan Thaimaassa. Toi on niin järkyttävää ja räikeää ihmisten hyväksikäyttöä, ja menemällä katsomaan ko. showta, tukee sitä.
Kertoo aika paljon siitä, mitä Thaimaasta ajatellaan, että kun siellä ollaan niin kaikenlainen tuollan on ihan normaalia. Kuinka vääristynyt voikaan olla ihmisen kuva. Hämmästyttää sekin, kuinka jotkut menee katsomaan ihan oikeasti tollasta showta, ja sitten se on kamalan kivaa.
Niin hirveetä luettavaa oli kyllä koko postaus.
[/quote]
Ja tuollainen toimintahan on nimenomaan syntynyt vastaamaan ulkomaalaisten turistien "tarpeisiin". Ei kuulu millään lailla maan alkuperäiseen kulttuuriin.
[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 20:05"]
http://www.1960-luku.blogspot.fi/
[/quote]
No nyt oli kyllä niin paljon kirjotusvirheitä että huhhuh.
Hanki sinä vuorostasi lasit tuohan on erittäin ammattimaisesti kirjoitettu ja asiasisältö kohdillaan
Jos itse suunnittelisin meneväni tollaseen (en kyllä haluais koska vaikuttaa niin vastenmieliseltä :D) nii en mä ajattelis, että oon siinä tukemassa jotain ihmiskauppaa. Tuskin ees asiaa pohtisin, mut kyl mä varmaan olettaisin, et ne naiset on siellä omasta tahdostaan ja saavat työstään palkkaa - vähän sama, ku jossai strippiklubeilla. Ei kai kaikki strippiklubit jne. oo ihmiskauppaa?
En siis ymmärrä tätä vaahtoamista. Jenni ei voinu tietää, että ne on ihmiskaupan uhreja (paitsi et sekää ei oo varmaa onks ne) eikä sil varmaa tullu mieleenkää, et kyse vois ehkä mahdollisesti olla ihmiskaupasta. Ei aina tuu kelattuu niin diippejä asioita.
[quote author="Vierailija" time="03.03.2015 klo 21:11"]Jos itse suunnittelisin meneväni tollaseen (en kyllä haluais koska vaikuttaa niin vastenmieliseltä :D) nii en mä ajattelis, että oon siinä tukemassa jotain ihmiskauppaa. Tuskin ees asiaa pohtisin, mut kyl mä varmaan olettaisin, et ne naiset on siellä omasta tahdostaan ja saavat työstään palkkaa - vähän sama, ku jossai strippiklubeilla. Ei kai kaikki strippiklubit jne. oo ihmiskauppaa?
En siis ymmärrä tätä vaahtoamista. Jenni ei voinu tietää, että ne on ihmiskaupan uhreja (paitsi et sekää ei oo varmaa onks ne) eikä sil varmaa tullu mieleenkää, et kyse vois ehkä mahdollisesti olla ihmiskaupasta. Ei aina tuu kelattuu niin diippejä asioita.
[/quote]
Joo kanattaisi edes hieman sivistää itseään ja edes joskus ajatella muuta kuin omaa napaa. Voi luoja tätä nykyelämää aivopierublogeineen.
Mä en ymmärrä millasta ihmistä edes KIINNOSTAA katsella tuollaista. Vaikka ne naiset olsivati 100% varmasti siellä omasta tahdostaan ja saisivat miljooonapalkkaa sekä luksuskohtelua, en ymmärrä miksi joku haluaa sellaista mennä katsomaan?! Mitä hauskaa, hienoa tai kiinnoatavaa on siinä että naisen pimpsasta tulee kaloja? No, sairaat perversiot tietysti on oma asiansa.
http://fuckfash.blogspot.fi/2011/01/three-days-in-bangkok-and-happy-new.html
Ei ole ainoa bloggaaja, joka on käynyt tukemassa Thaimaan ihmiskauppaa. Laura kävi postauksen mukaan kanssa tsekkaan paikallisen "must nähtävyyden". Jos mun mies sanoisi haluavansa nähdä tommoisen shown niin en katselisi sekuntiakaan kauempaa. Surullista kuinka löyhä moraali joillakin on.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 14:26"]Mä en ymmärrä millasta ihmistä edes KIINNOSTAA katsella tuollaista. Vaikka ne naiset olsivati 100% varmasti siellä omasta tahdostaan ja saisivat miljooonapalkkaa sekä luksuskohtelua, en ymmärrä miksi joku haluaa sellaista mennä katsomaan?! Mitä hauskaa, hienoa tai kiinnoatavaa on siinä että naisen pimpsasta tulee kaloja? No, sairaat perversiot tietysti on oma asiansa.
[/quote]
Ehkä se 'alistaminen' siinä kiinnostaakin. Jos se olisi täysin laillista ja vapaaehtoista, kiinnostaisiko se sitten ketään? Ehkä se likaisuus ja rikollisuus tekee siitä tietyn luokan mielestä kiinnostavaa...
Voisin kuvitella noiden Jenniä tukevien olevan iältään noin 14-vuotiaita. Katsovat Jenniä ylöspäin ja fanittavat idoliansa. Eiköhän nuokin yksilöt muutaman vuoden päästä kommentoisi eri tavalla. Toki on näitä Jennejä, joita ei kiinnosta ja kartutetaan kokemusta hyvin kyseenalaisilla asioilla ja testauksilla.
Tulin myös tosi surulliseksi, kun luin postauksen ja vielä ne kommentit! Kyse on kuitenkin ihmisoikeuksista, eikä ole minusta suoraan verrannollinen eläinten oikeuksiin. Vaikka siis todellakin rakastan eläimiä ja haluan kunnioittaa kaikkea elämää, mutta esimerkiksi joku norsuratsastuksesta kertominen ei olisi saanut mua yhtä surulliseksi kuin tämä. Sentään norsujen pilluun ei tungeta mitään...
No onkos siviilipalvelus ihmiskauppaa ? Linnaa tulee jos ei alistu .
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 13:43"]Jenni on nuori, kouluttautumaton eikä nyt muutenkaan yhteiskunnallisesti kovin valveutunut ja tiedostava. Mitä häneltä voisi olettaa? Toivotaan, että oppisi tästä jotain ja alkaisi tiedostaa edes vähän paremmin tällaisiä asioita ympäristössään.
[/quote]
Kovasti se jossain kommentissa ylisti kuinka asioista tietää, toisinkuin joku ano joka "on vaan kattonu dokumentteja", joten eiköhän tuo ole täysin tietoisena kaikesta - muusta paitsi menetettyjen lukioiden määrästä - mennyt esitystä katsomaan.
Ehkä järkyttävin kommentti oli "jos jollain thaimaalaisella huoralla menee huonosti, ei oo meidän ongelma. turistit on vaan pitämässä hauskaa"
Oikeesti, lähes kurkkua kuristi.