Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ffp-jenni ja ihmiskauppa

Vierailija
29.01.2015 |

Tämän viestin elinikä lasketaan varmaan minuuteissa, mutta samapa tuo. Jos joku on lukenut far from perfect-blogia viime aikoina, tietää mistä on kyse. En voi olla kuin ihmettelemättä tytön asennetta noin räikeään naisten hyväksikäyttöön. Uusimmassa postauksessaan Jenni kirjoittaa, että vaikka meni katsomaan tuota ping pong -esitystä (joka muuten kuulostaa aivan kammottavalta), ei hän kannata ihmiskauppaa. Vaikka juurikin menemällä tuollaiseen esitykseen hän tukee ihmiskauppaa, olemalla maksavana yleisönä (ja menemällä itsekin lavalle, eli aika positiivisesti näyttää suhtautuvan asiaan). Ei tuollaisia sammakoita voi selittää edes nuoruudella, silkkaa tyhmyyttä tai välinpitämättömyyttä tuo on. Myöskin argumentti "maaimassa tapahtuu paljon pahempiakin asioita" on niin kulunut, sillä yritetään vain oikeuttaa itselle tuollaisia tekoja. Se, että joku ostaa eläinkokeilla testattua kosmetiikkaa, ei tarkoita että on täysin okei mennä katsomaan kun lavalla nainen puskee itsestään ulos kultakaloja.

Hyvä kuitenkin, että Jenni oli sitä mieltä, että meneminen baariin ei sittenkään ollut hyvä juttu. Ja toisaalta hyvä että kirjoitti blogiinsa, huomaapahan ainakin ettei Thaimaassa tapahtuva ihmiskauppa ja seksuaalinen hyväksikäyttö rajoitu vain vanhoihin irstaisiin miehiin, kuten yleisesti ajatellaan, vaan muutkin osaltaan tukevat sitä. Todella hyvä myös, ettei Jennille tai Taholle käynyt mitään pahempaa, kun saivat tyrmäystippoja. Tiedä mitä tuollaisessa paikassa olisi heille tapahtunut.

Mutta ehkä olen vain ihan hirveä kukkahattutäti, mutta en vain ymmärrä, miksi kukaan terveellä järjellä ja empatialla varustettu ihminen haluaisi nähdä, kun naisen vaginasta työnnetään ulos partateriä (ja ilmeisesti vielä kuvitellaan, että ko naiset tekevät tätä vapaaehtoisesti). Yököttää pelkkä ajatuskin, enkä kyllä pystyisi moista katsomaan.

Kommentit (84)

Vierailija
1/84 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalan surullista, että osa ihmisistä on noin itsekkäitä. Tekee ihan pahaa edes ajatella!

Vierailija
2/84 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan moni jennin ihailija tahtoo nyt itsekin lisää kokemuksia ja päästä katsomaan tuota showta..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 22:24"]

No onkos siviilipalvelus ihmiskauppaa ?  Linnaa tulee jos ei alistu .

[/quote]

Ei siviilipalvelusmiehillä käydä kauppaa.

Vierailija
4/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi meni maku Jenniin.

Vierailija
5/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ehkä oli väärin että mentiin kattomaan sitä esitystä, koska mä en halua kellekkään mitään pahaa, mutta olihan se nyt myös ihan törkeän väärin huumata meidät viattomat turistit siellä tyrmäystipoilla." <------ Minä minä minä, mitä välii millään thaikkuhuoril, joiden elämä on perseestä koska valtio, ei turistit, minä minä minä, kokemusta rikkaampana turvalliseen Suomeen ja thaikkuhuorat jatkaa samaa päivästä toiseen mut mitä välii, amen -.-

Vierailija
6/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä hyvä ketju osottamaan täysin faktisesti sen, että tällä palstalla kukaan kirjottelija ei perusta argumenttejään mihinkään osotettuun tai tutkittavaan asiaan, vaan pelkkään mielikuvitukseen.

"Thaimaassa nyt vaan kaikki baaritytöt on ihmiskaupan uhreja, koska kyllähän sen nyt vaan näkee".

On ihan ok tuohtua oikeasta ihmiskaupasta, se on sairasta ja täysin tuomittavaa. Thaikkulassakin kuitenkin on lait, ja aika helposti (paljon helpommin kun esim Suomessa) häkki heilahtaa.

Kun te ette itse tietenkään pääse ettekä voi mennä paikanpäälle asioita tutkimaan ja kokemaan, niin lukaskaa nyt vaikka kahden suomalaisen toimittajanaisen objektiivinen dokkarikirja Thaimaan baaritytöistä ja prostituutiosta siellä (miesten paratiisi - Annabella ja Annika Åsvik). Asuivat siellä ja toimittajina sitten päättivät tehdä tutkimusta ja juttua paikallisista tytöistä.

Kiteytettynä (spoiler) suurin osa tytöistä tekee hommaa ihan puhtaasti vain siksi, että siinä tienaa niin paljon paremmin kuin missään tavallisessa työssä siellä. Ja koska (tämäkin on totta, selvittäkääpä itsellenne tämäkin) thaimassa on vaan kulttuurisesti NIIN erilaisnen suhtautuminen seksiin ja omaan ruumiiseen kun länsimaissa, joissa on tiukka luterilainen tai katolinen "puhatusoppi" jonka mukaan seksi on suorastaan likasta eikä sitä oikeastaan sais harjottaa lainkaan tai sitten niin pyhää, että sitä saa harjottaa vaan papin aamenen jälkeen pimeessä peiton alla ja vain sillon kun on tarkotus tehdä lapsi.

Muualla maailmassa, ja tuolla aasiassa eritoten, seksiin suhtaudutaan huomattavasti vapaamielisemmin, eikä seksin myymisessä ole mitään pahaa. Siellä arvostetaan taas enemmän rahaa, ja varakas joka on prostituutiolla ansainnut elintasonsa on ihan samanlainen kansalainen kun joku muu.

Tässä kirjassa myös tuotiin esiin se, että yleensä joka kerta kun nämä naiset kuvittelivat, että nyt joku limanen ukkeli taluttaa käsipuolessaan alaikäistä, niin tyttö olikin sitten lähes kolmekymppinen kun juttelivat tämän kanssa. Monet siellä näyttää ikäistään paljon nuoremmalta. Tähän ennakkoluuloon itsekin syyllistyin siellä.

Lapsia pitää suojella joutumasta tai tulemasta pakotetuksi mihinkään tollaseen. Samoin tietysti aikuisia pitää suojella joutumasta pakon alla toimimaan vastoin tahtoaan. Mutta yleisellä tasolla ei kannata mennä tuomitsemaan prostituutiota tai "eroottisia esityksiä". Joillekin siellä se on oma valinta, jolla turvataan itselle tai perheelle riittävä elintaso, eikä sitä elintasoa saa sillä että täällä suomessa vaahdotaan ja tuomitaan ja leimataan ja paheksutaan ja toivotaan että nämä tytöt menis vaikka sitten mieluummin pellolle töihin.  

Vierailija
7/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Onko aina pakko vetää mukaan täysin asiaankuulumattomia aiheita? Nyt on kyse thaimaalaisista naisista ja heidän työstään, eikä mistään vitun siviilipalveluksesta.

Vierailija
8/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti. Ja mikä toi bloggaaja on, kunnon seliselit käynnissä. Idiootti.

Vierailija
9/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalaa tekstiä Jenniltä!

Vierailija
10/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oksettavaa. Onneksi nuo pennut ehkä jonain päivänä tajuaa mitä se ihmiskauppa oikeasti on.

Vierailija
11/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 21:59"]

Mua ensin suututti koko alkuperäinen postaus, mutta nyt tuun jotenkin surulliseksi jo kun miettii ja varsinkin kun lukee noita kommentteja.. 

Tässä pari poimintaa

"..Se että jollain thaimaalaisella huoralla menee asiat huonosti, ei ole meidän ongelma. Ne ongelmat lähtee sieltä maan sisältä eikä turisteista ketkä pitää hauskaa siellä."

".. älkääkä tulko tänne mollamaan ihmistä joka haluaa KOKEA elämässään asioita, ja kertoo myös meille muille, jotka ei ehkä itse uskalla lähtee kokeilemaan. Ei sillä, en toki mitään ihmiskauppaa tällä puolusta, mutta ihan suoraan sanottuna ei se nyt minua liikutakkaan. Maailma on paska, ja siinä ei mutamien nillittäjien nillitykset auta!!"

"En kannata ihmiskauppaa enkä ole paha enkä ilkeä ihminen. Silti turistina olisin mielenkiinnosta mennyt katsomaan."

"..tuskinpa ne valittajatkaan mitään puhtaita pulmusia ovat. Aina pitää vaan olla jotain mistä valittaa haha :D"

"Mä ainakin haluisin niin paljon mennä kattomaan sitä ping pongia ihan mielenkiinnosta :-D ja ihanaa et kerrot avoimesti täällä blogissa mitä elämässä tapahtuu, etkä pidä mitään "täydellinen naapurin tyttö" kulissia pystyssä niinkuin moni muu bloggaaja. Jatka Jenni samaan malliin!"

Varmaan otan nyt jotenkin tän asian liian raskaasti, mutta tuntuu pahalle, että ihmiset ajattelee noin.

[/quote]

Nää on niitä sinisilmäisiä faneja, jotka eivät hyväksy minkäänlaista kritiikkiä idolistaan. Jenni saisi kertoa vaikka ryhtyneensä sutenööriksi ja murhanneensa jonkun, ja nää fanit vain hehkuttaisivat kuinka ihana ja rohkea hän on ja kehottaisivat jatkamaan samaan malliin.

Vierailija
12/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ota selvää ensin, mitä ihmiskauppa tarkoittaa. Todella noloa tulla väittämään siviilipalvelusta sellaiseksi. Mitä taas siihen tulee, että totaalikieltäytymisestä saa ehdotonta vankeutta, on ihmisoikeuksien kannalta ongelmallinen asia, ja Suomi on siitä saanut Amnesty Internationalilta huomautuksia. Sen vuoksi Suomi ei myöskään ole saanut puhtaita papereita Amnestyn ihmisoikeuslistauksissa. Tässä keskustelussa ei kuitenkaan nyt ole tästä kyse, jos huomasit?

Vierailija
13/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi saatana ja noi kommentit vielä :(

Vierailija
14/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä nimisiä elokuvia Netfilxissä on ihmiskaupasta?

Vierailija
15/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka joku nainen tekisikin tuota vapaaehtoisesti, niin sairastahan tuo on eikä taatusti tee ihmisen psyykeelle hyvää, päinvastoin. Tämä englanninkielinen artikkeli puhuu seksuaalisesta kidutuksesta: http://pulitzercenter.org/blog/untold-stories/price-sexual-torture-usd-181month

Jenni kommentoijineen ja puolustajineen voisi miettiä sanan kidutus merkitystä. Puhumattakaan seksuaalisesta kidutuksesta.

Artikkelista kopsattua: "The blades sliced her open like a gutted fish.  "My god, the pain," recollected Tiew with a stoic face."

Sairas, sairas maailma. 

Vierailija
16/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:19"]Minkä nimisiä elokuvia Netfilxissä on ihmiskaupasta?
[/quote]

Human trafficking on siis ns.minisarja, jossa vain kaksi jaksoa ja ne on aika pitkiä. Todella ahdistava.
Tykkäsin kyllä että on kuvattu myös uhrien näkökulmasta. Ja omaisten.
Toinen on The Whistleblower, ei niin hyvä kuin tuo ensin mainitsemani, sijoittuu Serbiaan ja on aika inhottava.

Vierailija
17/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2015 klo 19:19"]Minkä nimisiä elokuvia Netfilxissä on ihmiskaupasta?
[/quote]

Esim Human Trafficking. On kyllä hyvä ja avasi silmät totaalisesti, vaikka pelkkä elokuva onkin

Vierailija
18/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 21:59"]

Mua ensin suututti koko alkuperäinen postaus, mutta nyt tuun jotenkin surulliseksi jo kun miettii ja varsinkin kun lukee noita kommentteja.. 

Tässä pari poimintaa

"..Se että jollain thaimaalaisella huoralla menee asiat huonosti, ei ole meidän ongelma. Ne ongelmat lähtee sieltä maan sisältä eikä turisteista ketkä pitää hauskaa siellä."

".. älkääkä tulko tänne mollamaan ihmistä joka haluaa KOKEA elämässään asioita, ja kertoo myös meille muille, jotka ei ehkä itse uskalla lähtee kokeilemaan. Ei sillä, en toki mitään ihmiskauppaa tällä puolusta, mutta ihan suoraan sanottuna ei se nyt minua liikutakkaan. Maailma on paska, ja siinä ei mutamien nillittäjien nillitykset auta!!"

"En kannata ihmiskauppaa enkä ole paha enkä ilkeä ihminen. Silti turistina olisin mielenkiinnosta mennyt katsomaan."

"..tuskinpa ne valittajatkaan mitään puhtaita pulmusia ovat. Aina pitää vaan olla jotain mistä valittaa haha :D"

"Mä ainakin haluisin niin paljon mennä kattomaan sitä ping pongia ihan mielenkiinnosta :-D ja ihanaa et kerrot avoimesti täällä blogissa mitä elämässä tapahtuu, etkä pidä mitään "täydellinen naapurin tyttö" kulissia pystyssä niinkuin moni muu bloggaaja. Jatka Jenni samaan malliin!"

Varmaan otan nyt jotenkin tän asian liian raskaasti, mutta tuntuu pahalle, että ihmiset ajattelee noin.

[/quote]

Toi on vaan ihan helvetin noloa, että on noin tyhmä! (tarkoitan kommentteja yllä, en siis edellistä...)

Vierailija
19/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

netflixistä löytyy myös trade

Vierailija
20/84 |
30.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin tuota 37:n linkkaamaa artikkelia ja en tiedä kumpi järkyttää enemmän; seuraavat lainaukset vai Jenni + typerät kommentoijat:

She watched women hold firecrackers in each of their hands and then insert the lit firecrackers inside themselves during an erotic dance. In one act,Tiew learned how to place a lit cigarette in her vagina, inhale the fumes and exhale the smoke. In another act, Tiew mimicked a woman who inserted an unboiled egg in her vagina and smacked her body against the wooden floor multiple times before removing the unbroken egg.

"We put frogs, fish, snakes, and sparrows up there."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän viisi