Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaupassa kuulutetaan, että avataan kassa kaksi. Miksi ihmiset eivät hievahdakaan pitkistä jonoista?

Vierailija
12.11.2021 |

Kävelen aina itse kiirehtimättä ensimmäiseksi jonoon ja saan hoidettua ostokseni heti. Ihmiset tulevat laiskasti perässäni.

Miksi ihmiset eivät reagoi?

Kommentit (73)

Vierailija
41/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaiset on jonottajakansaa. Ei kehdata siitä jonon hänniltä etuilla koska odotetaan että etummaiset menisi ensin jne. ja lopulta tulee sitten se tilanne että kaikki vaan idioottina seisoo yhä samassa jonossa vaikka vieressä olisi vapaa kassa. "Mitähän ne muut minusta ajattelee" ohjailee käytöstämme ihan hallitukseen saakka.

ja sitten kun vihdoin se yks uskaltaa mennä siihen jonoon, niin yli puolet tulee perässä yhtäkkiä. :D oikein lammaskansa

Lammashullukin aktivoitui! 🐑🐑

Vierailija
42/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

K-kaupassa en ole kuullut kirjoitti:

En ole kuullut K-kaupassa tällaisia kuulutuksia. K- kaupassa kovalla äänellä kassa huutaa ”täällä vapaa kassa”.

Ja näistä "vapaista kassoista" täällä on oma ketju! Hah. Törkeää toimintaa😉😉🤧

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

K-kaupassa en ole kuullut kirjoitti:

En ole kuullut K-kaupassa tällaisia kuulutuksia. K- kaupassa kovalla äänellä kassa huutaa ”täällä vapaa kassa”.

Ja näistä "vapaista kassoista" täällä on oma ketju! Hah. Törkeää toimintaa😉😉🤧

Joo, aikamoista huutoa joskus. Noihin ei kannata miestään yksinään päästää ;D

Vierailija
44/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonon viimeinenhän sinne avautuvaan kassaan yleensä ryntää.

Vierailija
45/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normikassoille on paljon jonoa, ihan pientekin ostoksien kassa. Ip-kasssalla ei ole ketään. 

Vierailija
46/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Normikassoille on paljon jonoa, ihan pientekin ostoksien kassa. Ip-kasssalla ei ole ketään. 

Olen huomannut saman. En ymmärrä miksi. Itse käytän aina kun ei ole isoja ostoksia kyydissä.

Vierailija
47/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen huomannut saman. En ymmärrä miksi. Itse käytän aina kun ei ole isoja ostoksia kyydissä.

Yleensä ovat vanhemman polven ihmisiä, jotka perustelevat asian sillä et luovat työtä. Nuoremmilla voi olla käteistä vain. Kiireisenä veronmaksajana ei mulla ole aikaa jonotella. 

Vierailija
48/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidlissä niillä menee kuulutuksesta 10min saada se kassa oikeasti auki.

Vierailija
49/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä seuraan edessä olevaa.

Vierailija
50/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä niillä menee kuulutuksesta 10min saada se kassa oikeasti auki.

Näin on käynyt monta kertaa. 

Vierailija
51/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä mene, koska muut ehtivät kuitenkin ensin ja joudun vain huonommalle paikalle jonossa. Ei Suomessa ole jonotuksessa mitään sellaista logiikkaa, että ensimmäinen menisi ensin vaan aina ihmiset rynnivät miten lystäävät. Jos joku on jonottanut pidempään, sillä ei ole mitään merkitystä koska "minäminä"-ihmisten tulee päästä ensin kaikkialle.

Kokemukseni siis on, että kyllä ihmiset sinne kassalle menevät, mutta juuri ne jotka ovat vähiten aikaa odottaneet.

Vierailija
52/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kovinkaan coolia rynniä kaupassa miten sattuu ärsykkeiden perässä.

Vierailija
53/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mä taas oon törmännyt siihen, että kun kuulutus tai kassa huutelu tulee, minä otan askeleen kohti avautuvaa kassaa, mutta takana oleva Pertti tunkee minut kumoon ja suorastaan juoksee kassalle, jotta ehtii ensin. Ihmettelen, että missä käytöstavat :D

Kysyitkö hänen nimeään vai miten tiesit hänen nimensä olevan Pertti?

Vierailija
54/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lidl ja S- kauppa ei kuulu kauppoihin jossa käyn. Käyn cittarissa ja k-kaupassa. Siellä ei tälläistä kuulutuksia ole. K-supermarketissa huutelee kassa ladyt ”täällä vapaa kassa” en tiedä onko varattu vai vapaa oikeesti.

Vierailija
55/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa vai ei? kirjoitti:

Lidl ja S- kauppa ei kuulu kauppoihin jossa käyn. Käyn cittarissa ja k-kaupassa. Siellä ei tälläistä kuulutuksia ole. K-supermarketissa huutelee kassa ladyt ”täällä vapaa kassa” en tiedä onko varattu vai vapaa oikeesti.

Tänään viimeksi tuli kuulutus Citymarketissa, että avataan kassa kaksi. Siitä aloitus. ap

Vierailija
56/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aijaa, mä taas oon törmännyt siihen, että kun kuulutus tai kassa huutelu tulee, minä otan askeleen kohti avautuvaa kassaa, mutta takana oleva Pertti tunkee minut kumoon ja suorastaan juoksee kassalle, jotta ehtii ensin. Ihmettelen, että missä käytöstavat :D

Kysyin samaa tuolla aiemmilla sivuilla, mutta kommentoija ei vastannut.

Vierailija
57/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa ne ei halua kakkoseen.

Vierailija
58/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkihan Pertin tuntee. Sillä on tapana huutaa Minä olen Pertti ja nyt mä menen kassalle!

Pirkko on hänen vaimonsa ja tekee ihan samalla tavalla. Ikävä pariskunta kyllä.

Vierailija
59/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokemus on opettanut ettei vaihtamalla yleensä parane vaan jopa kestää kauemmin selvitä pois kaupasta.

Vierailija
60/73 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinun ongelmasi?

En ymmärrä ilmiön psykologiaa. Ihmiset pääsisivät pois pitkästä jonosta, mutta eivät hievahdakaan, vaikka kuulutetaan. K-kaupassa, kun joku kysyi.

koska he olettavat, että jos siirtyvät jonosta avattavalle kassalle, on riski, että sille kassalle on jo muodostunut jonoa ja tuleekin sitten huonompi jonopaikka mitä alunperin oli. Tai sitten odottavat, että jonossa heitä ennen olevat siirtyvät ja näin he itse pääsevät sitten omassa jonossaan nopeammin kassalle. Tai sitten heillä ei vaan ole kiire eivätkä viitsi lähteä pelaamaan jonorallia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi