Oletteko te muut 40+ ikäiset naiset lähes jatkuvasti väsyneitä?
Mietin, että kuuluuko tämä tähän ikään. Esivahdevuosioireita on.
Kommentit (33)
Olen 47 vuotias ja en ole väsynyt. Työni on keskiraskasta fyysistä työtä, mutta en ole ollenkaan väsynyt töiden jälkeen. Lähden koiran kanssa kävelylle töiden jälkeen ja aika usein teemme toisen pitemmän lenkin illalla, saatan puuhata kaikkea muutakin, enkä ole ollenkaan väsynyt.
Kuntoni ja terveyteni ovat hyvät, liikun paljon ja monipuolisesti, syön niin kuin minulle on sopiva ja elämänasenteeni on muutenkin positiivinen.
Olen pian 50 vuotias ja en ole väsynyt töiden jälkeen. Olen kyllä ihmetellyt sitä, että aika moni minua nuorempikin valittaa asiasta. Nukun päiväunet muutaman kerran vuodessa ja öisin nukun hyvin noin 7-8 h heräten pirteänä. Harrastan liikuntaa aika paljon.
Olen vain sillon, jos nukun liian vähän. Liikun, syön terveellisesti ja kuuntelen kehoani. N46
Vierailija kirjoitti:
En ole enää. Syön välillä rautatablettikuurin. Onko työsi rasittavaa fyysisesti tai henkisesti? Kenties puuduttavan tylsää? Yleinen syy naisilla jatkuvaan väsymykseen on se kuuluisa raudanpuute. Kokeile rautakuuria, jos helpottaisi.
On henkisesti raskas työ. Veriarvojen pitäisi olla kunnossa,tsin t4v kilppariarvo viitteiden alarajalla.
Vierailija kirjoitti:
Voi vitsi kun väsymys poistuisikin jollain raudan, sinkin, deen tai B12:n avulla. Olisi niin helppo ratkaisu.
Ärsyttää kun on aina väsynyt. Joskus mietin, että olen varmaan vaan niin patalaiska, että kuvittelen oloni väsyneeksi. Tai että kaikki muutkin ovat väsyneitä, mutta tekevät silti sitä sun tätä.
Voi olla oikeasti noinkin, että iso osa tuntee ainakin ajoittain ärsyttävää, arkea rajoittavaa väsymystä, mutta päättää toimia siitä huolimatta.
Mulla tuli tuollainen vaihe, kun aloitin täysipäiväiset työt pitkään kestäneiden opintojen jälkeen. Oli ihan kammottava järkytys, että tällaiseksikö elämä nyt muuttuu, että käyn töissä ja sen jälkeen nuokun sohvalla. Sitten jossain vaiheessa vaan päätin, että rupean siitä väsymyksestä huolimatta tekemään. Jos torkahdan elokuvissa niin mitä siitä, ja lähden jumpasta kesken pois, jos väsyttää liikaa. No, en ole torkahtanut eikä ole tarvinnut lähteä. Uskon, että tuosta tulee helposti itseään toteuttava kierre ja kohtuullinen työn ulkopuolinen aktiivisuus ja virkistyminen oikeasti parantaa jaksamista, vaikka se lähteminen voikin raskasta olla.
Ja tottakai väsymykselle voi olla joku elimellinenkin syy, ja silloin kannattaa hoitaa sitä eikä asennetta. Mutta joskus se asenteen tarkistaminen ja päättäväisyyskin voi olla paikallaan.
Olin vielä muutama kuukausi sitten jatkuvasti niin väsynyt, etten selvinnyt päivästä ilman päikkäreitä. Tämä siis 9 tunnin yöunien päälle. Sitten jätin kaikki hiilihydraatit pois ja nyt on olo virkeä koko päivän eikä aamullakaan väsytä. Harmittaa, että vuosikymmenet meni koomassa ja vaikka mitä kokeilin, niin ei lääkärikään voinut mainita tätä niksiä. Paino oli ihan normaali niin ei tullut mieleenkään, että hiilihydraateilla voisi olla tuommoinen vaikutus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen +40v mies ja elämäni kunnossa! Viriili, voimakas ja ihana!
Viriili on ehkä yksi suomen kielen ällöttävimmistä sanoista.
Se on sitä sinulle, koska rahkeesi eivät riitä enää viriiliin mieheen.
En halua viriiliä miestä. Jatkan mieluusti tuon 25-vuotiaan jääkiekkoilijan kanssa ;)
Ja sitten heräsit siihen, ettet saa henkeä (lihavuuden aiheuttaman uniapnean takia).
Painoindeksi 20 👌🏼
Sokerikko kirjoitti:
Olin vielä muutama kuukausi sitten jatkuvasti niin väsynyt, etten selvinnyt päivästä ilman päikkäreitä. Tämä siis 9 tunnin yöunien päälle. Sitten jätin kaikki hiilihydraatit pois ja nyt on olo virkeä koko päivän eikä aamullakaan väsytä. Harmittaa, että vuosikymmenet meni koomassa ja vaikka mitä kokeilin, niin ei lääkärikään voinut mainita tätä niksiä. Paino oli ihan normaali niin ei tullut mieleenkään, että hiilihydraateilla voisi olla tuommoinen vaikutus.
Jaa, minä syön hiilareita aika paljonkin ja olen silti täysin pirteä hereilläoloaikani, eli noin 6:45-23:15. En siis pitäisi tuota hiilariasiaa ollenkaan syynä joidenkin väsymykseen. N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua viriiliä miestä. Jatkan mieluusti tuon 25-vuotiaan jääkiekkoilijan kanssa ;)
Ja sitten heräsit siihen, ettet saa henkeä (lihavuuden aiheuttaman uniapnean takia).
Painoindeksi 20 👌🏼
Painoindeksi ei kerro terveydestä tai kunnosta oikeastaan mitään.
Kyllä mua väsyttää, mutta silti en pysty nukkumaan päikkäreitä, en ole tottunut siihen.
Liitän tämän väsymyksen vaihdevuosijuttuihin.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Painoindeksi 20 👌🏼
Painoindeksi ei kerro terveydestä tai kunnosta oikeastaan mitään.
Kertoo se ainakin siitä, ettei ole lihavuuden aiheuttamaa uniapneaa.
En ole enää ja ikää jo paljon enemmän.
Yhteen aikaan olin väsynyt ja hemoglobiini oli romahtanut.