IS: Tunteet kuumenevat nyt hiihtoladuilla – ”yli viisikymppiset miehet” aiheuttavat vaaratilanteita
Ihan tyypillisiä, kun ensilumilatuja tehdään. Ihmiset tunkevat koneiden sekaan. Kiinnostavaa on, että tätä tekevät pääasiassa aikuiset miehet, yli viisikymppiset.
Joka vuosi, kun latuja avataan, niin saamme ryhmään tietoomme mm. vapaaehtoisilta ja kuntien työntekijöiltä, että latua on tehty 60 metriä ja siellä kolme äijää hiihtää rinkiä latukoneen perässä.
Samat miehet luultavasti raivoaa jopa lapsille kesällä pyöränsä päältä. Mistä näitä kullieläimiä oikein sikiää?
Kommentit (58)
Hei, millainen laskutaito teillä mammoilla ja papoilla mahtaa olla, kun jo viisikymppiset ovat buumereita? Ne, joita pikkutytöt PM etunenässä ovat haukkuneet buumereiksi, ovat jo seitsenkymppisiä eikä heillä / meillä ole mitään kiirettä hiihtoladulle. Me ehdimme sittenkin, kun talvi oikeasti tulee ja ladut ovat hyvässä kunnossa. Hiekkaiset ensilumen ladut pilaavat vain sukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäminen on kiellettävä kun se aiheuttaa tuollaista raivoa. Pistää epäilyttämään käyttävätkö hormoneja?
M.50
Mikähän siinä on, ettei muiden lajien harrastajat raivoa ollenkaan samalla tavalla? Näillähän on jo oma sanakin : Laturaivo.
Se on sitä samaa sakkia, joka kesäisin homoilee spandexeissa hiilikuitualumiiniseosfillarin selässä, muille liikkujille keskaria näytellen.
Heitä varten mulla on aina pussillinen hiekoitussepeliä taskun pohjalla...
Eihän tuolla mitkään tunteet ole kiehuneet. Liian innokkaita tyyppejä vain. Tuohan olisi helppo estää laittamalla hiihtokielto kyltit eikä rukkaset jäässä ihmetellä.
Aloittajalla näyttää kiehuvan. Taitaa olla sitä populaa jonka ainoa liike on sohvalta jääkaapille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hiihtäminen on kiellettävä kun se aiheuttaa tuollaista raivoa. Pistää epäilyttämään käyttävätkö hormoneja?
M.50
Mikähän siinä on, ettei muiden lajien harrastajat raivoa ollenkaan samalla tavalla? Näillähän on jo oma sanakin : Laturaivo.
Ai ei? No mitähän just teet? Kerro mitä harrastat.
Mitä enemmän spandex kiristää palleja niin sitä vähemmän järki pysyy päässä.
Vierailija kirjoitti:
Hei, millainen laskutaito teillä mammoilla ja papoilla mahtaa olla, kun jo viisikymppiset ovat buumereita? Ne, joita pikkutytöt PM etunenässä ovat haukkuneet buumereiksi, ovat jo seitsenkymppisiä eikä heillä / meillä ole mitään kiirettä hiihtoladulle. Me ehdimme sittenkin, kun talvi oikeasti tulee ja ladut ovat hyvässä kunnossa. Hiekkaiset ensilumen ladut pilaavat vain sukset.
Minäpä opetan sinulle nyt uuden asian:
"Boomeri" sanana itarkoittaa hmistä, joka tekee jotain, jota sinun mielestäsi vain jotkut sinua vanhemmat ihmiset tekevät.
Siinä kaikki.
Tein ajatusleikin. Laadin mielessäni vastaavanlaisen otsikon eli: "Tunteet kuumenevat nyt Steissillä– ”korkeapigmenttiset” aiheuttavat ikäviä tilanteita".
Miksi laatimani otsikko on sitä itseään mutta viisikymppisiä miehiä saa syyllistää ryhmänä?
Koska lumi loppuu ja sitä on niin vähän. Se aiheuttaa ahnehtimista.
En tosiaan muista omasta nuoruudestani latiuraivoiajia. Usein lähdettiin suksilla ja leikkittiin siellä katujen seassa tai jäätiin laskemaan jotain mäkeä. Joskus joku huusi latua, mutta ihan normaalilla äänellä ja se oli normaalia. Nykyään jos joku sanoo takana latua, edessä oleva ottaa sen raivona. Tai toisaalta just jos ladulla jotkut menee eri vauhtia, niin joko nopeampi alkaa huutamaan hitaammalla tai se hitaampi raivostuu ohittajalle. Herkkää. Ladulle mennään purkamaan paineita.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten hiihtämässä täällä eteläeurooppalaisen kaverini kanssa. Tämä ystäväni sattui kaatumaan jyrkässä ylämäessä. Meni alta minuutin kun tällainen kullieläin alkoi raivoamaan ettei ladulla saisi olla jos ei osaa hiihtää. Kyllä minua nolotti. Kaverini muuten edelleen muistaa tämän tapauksen. Ei ole sen koommin uskaltanut kokeilla hiihtämistä.
Ihan oikein tunkeilija kaverillesi. menköön hiihtokouluun harjoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin pari vuotta sitten hiihtämässä täällä eteläeurooppalaisen kaverini kanssa. Tämä ystäväni sattui kaatumaan jyrkässä ylämäessä. Meni alta minuutin kun tällainen kullieläin alkoi raivoamaan ettei ladulla saisi olla jos ei osaa hiihtää. Kyllä minua nolotti. Kaverini muuten edelleen muistaa tämän tapauksen. Ei ole sen koommin uskaltanut kokeilla hiihtämistä.
Harjoittelijoiden ja lasten onkin syytä mennä vauhtiladuilta helpommille laduille harjoittelemaan. Suksissa ei ole jarruja. Alamäessa kaatunut joutuu helposti ylhäältä laskijan päälleajamaksi. Silloin voi edessä helposti olla sairaalareissu.
Miksi laturaivoojat eivät tee vaikka takapihoilleen omia latujaan? Kukaan ei ole silloin tiellä.
Tuntematon mies on raivonnut minulle jopa siitä, että ajoin hänen mielestään risteyksessä liian hiljaa. Yksikään tuntematon nainen ei ole koskaan tullut raivoamaan minulle. Toisaalta näitä raivoajia ei ole tullut vastaan edes kerran vuodessa. Suurin osa miehistä ei siis onneksi liene raivoajia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Harjoittelijoiden ja lasten onkin syytä mennä vauhtiladuilta helpommille laduille harjoittelemaan. Suksissa ei ole jarruja. Alamäessa kaatunut joutuu helposti ylhäältä laskijan päälleajamaksi. Silloin voi edessä helposti olla sairaalareissu.
Pääkkeajamaksi? Ainoastaan jos se takaa laskeva on harjoitteleva lapsi tai sitten idiootti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isäni oli kilpahiihtäjä ja hänellä oli aina tarinoita omista kaatumisistaan. Kukaan ei koskaan ajanut takaa päälle.
Jos sattuu kohdalleni niin pitäisi kaverin opetella hiihtämään kun kaatuu niin ikävästi että laukaan sattuu ja meni sukset ja porkatkin katki.
Ja jos miehet ajattelevat niin paljon seksiä kuin väitetään, niin jonkinlainen eroottinen kuhina siellä myös käy. Kai se tekee olon vielä tukalammaksi ja liikkumatilaa tarvittaisiin. Ei kai ole ihan tavatonta, että kova liikunta saa aikaiseksi myös virkoamista niin ylä- kuin alapäässäkin. Krapulasta nyt sitten puhumattakaan.