Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sain facessa runohaasteen, enkä tiedä mitään runoja!

Vierailija
29.01.2015 |

Auttakaa! Onko noloa laittaa vaikka jonkun laulun sanat? Onhan nekin tavallaan niinku loruja!? Tänään pitäis laittaa ja pää on ihan tyhjä :(

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:47"]Ai tiu tau tukset, hyvin luistaa sukset? Eihän tuo tarkoita mitään. Tykkään kyllä hiihdellä, joten laitan ehkä tuon. Ja toiselle joka kysyi, niin haluan kyllä osallistua, kun oon osallistunut muihinkin haasteisiin ( esim mieskuvahaaste oli helppo, viisi päivää ja viisi ruokakuvaa, oli helppo, mukihaaste helppo) mutta tää on näköjään vaikee. En voi enää perääntyä, pakko klaarata tää jotenkin :(
[/quote]

Laita ihmeessä se tulkku. Se on niin keväinen ja kiva :)

Vierailija
2/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eetu Salusen (lääkäri) esikoisrunokokoelmasta runo, joka huvitti minua:

[Joosef]

Penis on helppohoitoinen ja kätevä
vaikka naistenlehdissä muuta väitetäänkin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko näistä ap on valinnut runonsa?

Vierailija
4/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:56"]

[Joosef]

[/quote]

No onhan tuo runo nyt paljon parempi kuin moni huonompi!

Vierailija
5/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:35"]Google? Kirjasto? Kirjahylly?
[/quote] Tän mä voisin laittaa huomenna. Pakko oli mennä Wikipediaan äsken, niin siellä sanottiin, että ei oo pakko laittaa riimejä, jos runo on muuten taiteellinen. Tää runo on vähän niinkuin kyselis vaikka elämän merkitystä. Kiitos!! Nyt mulla on jo kaksi! Jee!

Vierailija
6/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:00"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:35"]Google? Kirjasto? Kirjahylly?
[/quote] Tän mä voisin laittaa huomenna. Pakko oli mennä Wikipediaan äsken, niin siellä sanottiin, että ei oo pakko laittaa riimejä, jos runo on muuten taiteellinen. Tää runo on vähän niinkuin kyselis vaikka elämän merkitystä. Kiitos!! Nyt mulla on jo kaksi! Jee!
[/quote]

:D

Vierailija
7/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:59"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:56"]

[Joosef]

[/quote]

[/quote] Toi pippelijuttu vähän arveluttaa, kun en halua antaa itestäni sellasta kuvaa, että ajattelisin niitä. Oon päiväkodissa töissä, niin joku voi loukkaantua. Sori, voihan tuo sopia jollekin toiselle. Mä vaikka vinkkaan tuon jollekin jonka haastan jos sekään ei heti keksi. Ap

Vierailija
8/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:59"]

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:56"]

[Joosef]

[/quote]

[/quote]

;-) Salunen onkin julkaissut runoilija!

Mä en ollut koskaan lukenut runoja, ja sitten kävin luonnollisen kirjoittamisen kurssia, jossa piti lukea jokin nykyrunokokoelma. Randomina kirjastosta osui käteen tuo Salunen ja sen miesrunoja sisältänyt esikoiskokoelma. Ei yhtään hassumpi tutustuminen, vaikka en mä kyllä sen kurssin jälkeenkään ole runoja sen enempää lukenut :-)

-13-

Vierailija
9/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lehmä ruohoa rakastaa, sille ruoho laulaa. Tommy taberman. Rip.

Miksi mulle tulee tuosta hipit piippuineen mieleen? Tuo on vain pätkä runosta en muista mitä kaikkea siinä ruohosta runoili. Tykkäsin kuitenkin.

Vierailija
10/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:04"]Lehmä ruohoa rakastaa, sille ruoho laulaa. Tommy taberman. Rip.

Miksi mulle tulee tuosta hipit piippuineen mieleen? Tuo on vain pätkä runosta en muista mitä kaikkea siinä ruohosta runoili. Tykkäsin kuitenkin.
[/quote]

Tää lehmäruno on kuin tehty kaikille av-mammoille :D

Vierailija
11/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:04"]Lehmä ruohoa rakastaa, sille ruoho laulaa. Tommy taberman. Rip.

[/quote]

Voisko tuon kirjoittaa niin kuin allekain kuin normaalirunot, vaiks näin:
Lehmä ruohoa rakastaa,
Sille ruoho laulaa:
Tommy Taberman.
Rip.

Tämäkin on aika erikoinen, mutta ihan kiva. En ihan tajunnut, että laulaako se ruoho että Tommy Taberman rip vai miten, mutta ihan jännä. Vai tuleeko se rip-ääni siitä kun se lehmä puraisee sitä ruohoa. Mut joo, otan tämän kolmanneksi. Vielä kaksi pitäisi löytyä!! Maali häämöttää.

Vierailija
12/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vielä pari lisää, kiitos! Ap

Vierailija
13/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up, en voi vielä luovuttaa! Tarvisin vielä kaksi. Käviskö än yy tee nyt?

Vierailija
14/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väinämöinen

Pohjolan Impi! Sinä leveä perseinen letukka, anna pillu pantavaksi, hirmu reikä hinkattavaksi. Tuli siihen seppä Ilmarinen, pani päivän, pani kaks, nuoltiin pillut puhtahaks..

Vierailija
15/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mahtava ketju :,D

Vierailija
16/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
17/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pilkkaa pimperoista, karvatontakaan kavaha.
Älä pillua paheksu, panettele paksuhuulta.
Älä vittua väheksy, vähättele väljänläntää.
Vaan kun oot tehny tempun tuiman, juputtanu julmetusti. 
Ja vaik ois vittu väljä ränni väkkäräsäärien välissä, niin sano topakaks tavara, ylistä se ihmeelliseks. Kehu kauniiks kantaja, niin on sulla paikka paneksia, huljutella huomennakin.

Vierailija
18/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:24"]
Väinämöinen

Pohjolan Impi! Sinä leveä perseinen letukka, anna pillu pantavaksi, hirmu reikä hinkattavaksi. Tuli siihen seppä Ilmarinen, pani päivän, pani kaks, nuoltiin pillut puhtahaks..

[/quote] en voi kyllä laittaa tätä kun tässä on näitä tyyppejä joita en tarkkaan tiedä , enkä muutenkaan voi kun oon siellä päiväkodissa ja tää on aika rumaa tekstiä . Mutta vinkkaan tän eteenpäin. Runoja on hyvä olla varastossa jos joku vaikka joskus pyytää sanomaan jonkun.

Vierailija
19/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:27"]Älä pilkkaa pimperoista, karvatontakaan kavaha.
Älä pillua paheksu, panettele paksuhuulta.
Älä vittua väheksy, vähättele väljänläntää.
Vaan kun oot tehny tempun tuiman, juputtanu julmetusti. 
Ja vaik ois vittu väljä ränni väkkäräsäärien välissä, niin sano topakaks tavara, ylistä se ihmeelliseks. Kehu kauniiks kantaja, niin on sulla paikka paneksia, huljutella huomennakin.
[/quote] tämäkään ei käy samasta syystä kuin äskön. Ap

Vierailija
20/52 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko runoa vaikka siitä hiihtämisestä tai kun kerään muumimukeja niin siitä?? Ap