Sain facessa runohaasteen, enkä tiedä mitään runoja!
Auttakaa! Onko noloa laittaa vaikka jonkun laulun sanat? Onhan nekin tavallaan niinku loruja!? Tänään pitäis laittaa ja pää on ihan tyhjä :(
Kommentit (52)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:34"]
Onko runoa vaikka siitä hiihtämisestä tai kun kerään muumimukeja niin siitä?? Ap
[/quote]
;-) Muumimukeista ei löytynyt, mutta itse Eino Leino on kirjoittanut hiihtämisestä: http://pihlajavesi.keuruu.fi/20042005/kevat05/02helmi/27ladutkutsuvat/yksinhiitaja.htm (Ainakin mun selaimessa ääkköset on keturallaan tuolla sivulla, mutta kyllä sen tulkitsemaan pystyy.)
Vähän aikaa tuossa mietin, niin keksin tämmöisen ( sori vähän on lainattu yhdestä lumiukkolaulusta)
Niiskuneiti hahhahhaa
Itseksensä naurahtaa
Muistaa jutun salaisen
Harharetken yöllisen
Tove Jansson. Rip.
Nyt vasta tajusin tuon rip- jutun. Vähänkö oon yksinkertainen:D. Se siis laitetaan runoilijan perään jos se on kuollut.
Et sä kyllä voi laittaa sitä toisten nimiin, jos itse runoilet. Mutta mikset laittaisi omatekemää?
Sanokaa nyt voinko laittaa tuon muumirunon? Onko se jotenkin väärin jos tekee noin? Toisaalta tuo kyllä liittyy mun elämään joten sen puolesta voisin laittaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:03"]Et sä kyllä voi laittaa sitä toisten nimiin, jos itse runoilet. Mutta mikset laittaisi omatekemää?
[/quote] no okei. Olisihan Tove Jansson rip voinut tehdä tuollaisen, eikö ? Tuohan on ihan kuin jostain muumien jaksosta. Jos en ois sanonu että se on mun keksimä, niin ei ois kyllä arvannu. Ap
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:44"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 15:34"]
Onko runoa vaikka siitä hiihtämisestä tai kun kerään muumimukeja niin siitä?? Ap
[/quote]
;-) Muumimukeista ei löytynyt, mutta itse Eino Leino on kirjoittanut hiihtämisestä: http://pihlajavesi.keuruu.fi/20042005/kevat05/02helmi/27ladutkutsuvat/yksinhiitaja.htm (Ainakin mun selaimessa ääkköset on keturallaan tuolla sivulla, mutta kyllä sen tulkitsemaan pystyy.)
[/quote] tuo oli ehkä vähän liian vanhanaikaisesti kirjotettu, mutta muuten ihan kiva. Eikös tuo Eino kans ollut joku laulaja vai oliko se? Onko se levyttänyt tuota niin voisin kuunnella, mulla tarttuu asiat paremmin päähän kun kuuntelen :)
"Ari Stevarin" isän kirjoittama runo missä on sika ja sika. Tuttu tuhansista hääkutsuista.
Voi ei miten noloa, Sanna! Mä tunnistin sut :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 14:30"]
Auttakaa! Onko noloa laittaa vaikka jonkun laulun sanat? Onhan nekin tavallaan niinku loruja!? Tänään pitäis laittaa ja pää on ihan tyhjä :(
[/quote]
Runohaasteet sukkaa,
kökköä pukkaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:22"]Voi ei miten noloa, Sanna! Mä tunnistin sut :D
[/quote] miten muka? En laittanut mitään tunnisteita. Muumimukeeja keräileviä on tuhansia Suomessa.
Biisien sanoituksetkin ovat runoja.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:28"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:22"]Voi ei miten noloa, Sanna! Mä tunnistin sut :D
[/quote] miten muka? En laittanut mitään tunnisteita. Muumimukeeja keräileviä on tuhansia Suomessa.
[/quote] no siitä kun tyyppi juuri postasi runohaaste runon: tiu tau tulkku, mulla heiluu sukset. Eino Leino.rip.
:,,,,,DDD nolo!!!!
Oot ap hauska. Osaat varmaan kirjoittaa vaikka minkälaisen runon. Sulla on nimittäin kirjoittamisen taito, sen huomaa tästä ketjusta. Tässä vielä mun lempiruno, kirjoittanut Einari Vuorela. Runon nimi on "Vävy"
Oli synkeä salo.
Meni tie.
Tuli talo.
Oli loimuava takka.
Oli tyttö.
Oli akka.
Soma puheitten sävy.
Tuli yö. —
Olin vävy.
Vävy -runossa jokainen lause tulee omalle rivilleen. Tää padi ei tehnyt jakoa.
Onpa tämä historiallinen AV-ketju: kukaan ei ole vielä haukkunut Ap:ta vaikka toinen on ihan pihalla, vaan kaikki yrittävät liikuttavan yksimielisesti auttaa toista. Paitsi tietty tämä viimeisin fb-"kaveri" :(
Tässä Ap. Säikähdin kyllä vähän kun luulin, että toi yksi on tunnistanut, mutta sitten rauhotuin kun tajusin että fbssä on monta muutakin Sannaa.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 16:37"]
Oot ap hauska. Osaat varmaan kirjoittaa vaikka minkälaisen runon. Sulla on nimittäin kirjoittamisen taito, sen huomaa tästä ketjusta. Tässä vielä mun lempiruno, kirjoittanut Einari Vuorela. Runon nimi on "Vävy"
Oli synkeä salo. Meni tie. Tuli talo. Oli loimuava takka. Oli tyttö. Oli akka. Soma puheitten sävy. Tuli yö. — Olin vävy.[/quote]
unohdit ripin lopusta
Vai voinko keksiä itse? Onko ihan noloa jos keksin jonkun ja sanon että se on vaikka Tove janssonin?