Kaikki kotiavaimet hävinneet
Voi jumankaut. Istun nyt kotona pohtien kuinka saisin avaimen mahdollisimman nopeasti. Mitähän helvettiä pitäisi tehdä? Kauanko vuokranantajalla menee teettää uusia? Voinko saada esim jostain isännöitsijätoimistosta avaimen käyttööni ennen uusia? Mulla ei onneksi tänään ole mitään tekemistä mut ei tää nyt hauskaakaan ole tietää että vaik tulis jotain niin en vois lähtä ulos.
Kommentit (16)
Kaikki? Eli olet levitellyt avaimia pitkin maita ja mantuja ja nyt vasta kun viimeisen hukkasit alat miettimään, että mitäs nyt ?
Kaikki 2 :) Viikon sisään, en ehtinyt toimia. Älkää kysykö miten tämä on mahdollista, se kävi ihan helposti. Ap
Jätät vaan tästälähtien jonkun pulikan oven väliin.
Jos asut vuokralla saatat joutua maksamaan lukon sarjoituksen, jos selviää vuokraisännällesi. Taloyhtiöllä on tietysti vara-avaimet kaikkiin asuntoihin, mutta meillä ainakin uudet avaimet pitää tilata erikseen, maksaa jokaisesta avaimesta panttimaksu ja tosiaan, vuokraisännän hyväksynnällä. Tilauksessa meni joku viikon verran.
Jos on ihan perusabloy (ei suojattu) saat tietysti suutarilla teetettyä heti, jos antavat taloyhtiöltä sen viimeisen avaimen hetkeksi lainaan (epäilen). AINA pitää olla vara-avaimia!
No jo on. Ois tuo nyt eri hauska kuulla, että miten niin kävi. Putosivatko taskusta jonnekin, unohtuivatko johonkin vai heititkö vain kiivastuksissasi jonnekin? Olen itse hukannut avaimia, ja aina ovat löytyneet. Jos olet liikkunut julkisissa tiloissa, onko vahtimestareilta tiedusteltu löytötavarat?
Joudut tosiaan maksamaan lukkojen uudelleen sarjoituksen itse, vuokranantaja ei ota sitä riskiä että teettäisi vain uuden avaimen kun vanhat lojuu varkaiden ulottuvilla. Sarjoitus maksaa muutaman satasen ja otetaan varmaan takuuvuokrasta.
http://b2b.abloy.fi/fi/abloy/abloyfi/Lukostonvaihto/ABLOY-EXEC/
Luulen, että olivat tällaisia. Vähän naarattaa sekin että kun vertailen execiä ja sentoa, on oikeasti vaikea muistaa kumpia olivat, pääni on varmaan täynnä sahanpurua... Molemmat tippuneet taskusta ja olen harannut kulkemani reitit luupin kanssa kontaten, ei ole löytynyt :D
Soita taloyhtiölle, onko heillä sopimus jonkun tietyn lukkoseppäfirman kanssa. Sitten tilaat uuden sarjoituksen mahd. pian (on myös 24h lukkoseppiä). Lukkosepältä saat uudet avaimet samantien. Hinnaksi tulee n. 150-200 euroa. Jos saat ajan vasta huomiselle, et voi poistua kotoasi tai joudut maksamaan taas oven avauksen. No, onneksi on nettiruokakaupat jne. :-D.
Ehkä nyt opit pitämään avaimistasi parempaa huolta.
Mulla ei myöskään ole yhtään rahaa ennen 4.pv :D:D:DD:D:.d alan itkeä kohta kunhan ensin räkänauran sille kuinka kuseen olen itseni liisteröinyt t: ap
Onko yksityinen vuokranantaja vai esim. kaupunki?
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:14"]
Mulla ei myöskään ole yhtään rahaa ennen 4.pv :D:D:DD:D:.d alan itkeä kohta kunhan ensin räkänauran sille kuinka kuseen olen itseni liisteröinyt t: ap
[/quote]
Pyydät lukkosepältä laskun tietenkin, ei sille tarvitse heti maksaa. Tai sitten lainaat joltakin kaverilta / vanhemmilta rahaa. Hoida nyt se homma ei se odottamalla parane!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:14"]
[/quote]
Maksoitko takuuvuokran muuttaessasi? Siitä voidaan todennäköisesti ottaa sarjoituksen hinta.
Olen vuokralla yksityisellä. Olen maksanut takuuvuokran. Ap
Kysy jos vuokranantajalla on ylimääräinen avain, jos siitä voisi teettää sulle uuden.
Bamboleo! Oleado! Maailmanluokan toimintaa!!!
Vuokranantaja varmaan hykertelee tyytyväisyyttään.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 13:54"]
Kysy jos vuokranantajalla on ylimääräinen avain, jos siitä voisi teettää sulle uuden.
[/quote]
Ja vuokranantaja riskeeraisi asuntonsa sillä että joku tuntematon avaimen löytäjä pääsisi kämppään? Juu ei :D vaikka todennäköisyys esimerkiksi varkauteen on pieni, ei kukaan asunnon omistaja tee noin koska sarjoituksen voi laittaa vuokralaisen piikkiin.
Soitat heti vuokranantajalle ja sovit hänen kanssaan.