Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

olenko liian lepsu? annoin 8veen jäädä kotiin, koska

Vierailija
29.01.2015 |

valitti mahakipua ja pahaa oloa. nyt kuitenkin mättää tuossa kaakaota ja ranskanleipää täysin tyytyväisenä, kuulemma paha olo meni ohi.. ei ole ennen tehnyt tälläistä ja tykkää kyllä mennä kouluun, mutta olisiko kuitenkin voinut huijata? on vähän tyhmä olo, mutten halunnut ottaa riskiä että menee kouluun oksentelemaan !

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot, että jos ei kerran ole paha olo niin voi mennä nyt kouluun. Kirjoitat opettajalle lapun, että aamulla oli paha olo, mutta meni heti kahdeksan jälkeen ohi siksi lapsi tuli myöhässä kouluun.

Vierailija
2/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä se sinne vieläkin ehtii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sinne kouluun voi mennä myöhässäkin. Sano tytölle että kuva juttu että meni ohi, nyt voitkin mennä kouluun! Lappu mukaan missä kerrot tytön olosta aamulla ja miksi oli pari ekaa tuntia pois.

Vierailija
4/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa huijaamiselta tai vähintäänkin liiottelulta. Olisiko koulussa ollut tänään jotain, mikä jännittää? Joku liikuntatunti jolla jotain epätavallista? Joku koe? Onko ollut kiusaamista tai muuta vastaavaa jonka takia kouluun meno jännittäisi niin paljon, että tulisi paha olo? Voi toki olla että ihan vaan kokeili, miten helposti saa jäädä kotiin - itse muistan että kerran feikkasin sairasta ihan vaan huvikseni ja sainkin jäädä kotiin. Olin tosin niin tunnollinen, etten oikein osannut nauttia vapaapäivästä kun koin vaan tunnontuskia siitä, että olin valehdellut :D

Vierailija
5/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No anna nyt olla ja voi ne kaakaot sieltä vielä matolle tulla.

Vierailija
6/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun 13-v tänään sama juttu. Oli paha olo jo maanantaina. Ei saanut illalla syötyä. Sai olla tiistain pois koulusta. Keskiviikkona oli koulussa ja taas illalla oli huono olo. Minullakin oli kipeä olo, ei kumetta mutta sairas ja yököttävä olo. Tuossa se makaa sohvalla taas tänään. Kyllä voi olla niin, että huono olo pahenee iltaa kohden. Anna nyt vaan lapsen olla!

Vierailija
7/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdessä perheessä, jossa hoidin lapsia, kaikki teki tuota. Äiti ilmoitti aamulla että joku lapsista ei mene kouluun kun on pää/maha/hiukset/varvas kipeä. Kummasti parantui aina ku koulu alkoi ja äiti lähti töihin.. Yritin sanoa äidille että ei taida ihan oikeasti olla kipeänä, mutta ei se tajunnu:D

Vierailija
8/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo ovat asioita, joihin ei löydy totuutta koskaan. Psykologia vaikuttaa paljon ihmisen kokemiin vaivoihin. Eikö sinulla käynyt koskaan lapsena niin, että oli jotain pientä tautia ja huonoa oloa. Mutta sitten kun sai luvan olla kotona, henkinen helpotus vei vaivat mennessään hetkeksi. Ei se välttämättä ole tietoista huijaamista, mutta toisaalta voi se sitäkin olla. Muutama kerta vuodessa ei ole paha, mutta kannattaa olla tarkkana, että siitä ei tule tapa tai lapsi ala hyväksikäyttää sitä tarkoituksella.

Vierailija
9/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kiusata, vaan tykkää mennä kouluun ja kavereitakin on. itse entisenä koulukiusattuna tiedän, mitä on saada maha kipeäksi kouluaamuna mutta sellaisesta ei pitäisi nyt olla kyse! itse olen eilisestä päästellyt järkyttävän hajuisia paukkuja, joten mietin olisiko joku lievä vatsatauti? jos katsotaan tämä päivä ja huomenna tyttö kouluun/minä töihin (nyt vapaapv) ellei tilanne tästä pahene

ap

Vierailija
10/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:33"]

ei kiusata, vaan tykkää mennä kouluun ja kavereitakin on. itse entisenä koulukiusattuna tiedän, mitä on saada maha kipeäksi kouluaamuna mutta sellaisesta ei pitäisi nyt olla kyse! itse olen eilisestä päästellyt järkyttävän hajuisia paukkuja, joten mietin olisiko joku lievä vatsatauti? jos katsotaan tämä päivä ja huomenna tyttö kouluun/minä töihin (nyt vapaapv) ellei tilanne tästä pahene

ap

[/quote]

Uskon että teillä on lievä vatsatauti. Sama mikä meilläkin on.

Vierailija
11/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin lapsena mestari esittämään sairasta. Syynä oli juurikin joku epämiellyttävä koulupäivä ja koulukiusaaminen. Aina sain jäädä kotiin. Sitten kun myöhemmin sairastuin oikeasti mm. auralliseen migreeniin, kyllästyneenä vanhemmat pakottivat kouluun ja oksensin ruokalassa lautaselle. Tyttö, joka huusi sutta..

Mutta oikeasti, jos tenava näytää hyvinvoivalta, kannattaa viedä se kouluun. Oppii huijaamaan jatkossakin, jos annat pikkusormen.

Vierailija
12/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahanhajuiset pierut eivät ole merkki vatsataudista. Voi elämä. Jäättekö aina kotiin, kun pieru haisee? Mitähän työterveyslääkäri tykkäis jos hakisin saikkua pahanhajuisten pierujen takia :D

Vierailija
13/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:42"]Pahanhajuiset pierut eivät ole merkki vatsataudista. Voi elämä. Jäättekö aina kotiin, kun pieru haisee? Mitähän työterveyslääkäri tykkäis jos hakisin saikkua pahanhajuisten pierujen takia :D
[/quote]

Mun miehen pitäisi sitten varmaan jäädä jo sairaseläkkeelle :'D

Vierailija
14/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää kuitenkin muistaa, että osa lapsista huijaa koska saa esim.pelata tietokoneella yms koko päivän kun jää kotiin. Muista sitten, että jos on kipeä niin ei pihalle vaikka kuinks olisi parempi olo illalla, ei pelejä yms. Lepoa vain. Telkkaria antaisin katsoa. Jos ei kykene menemään kouluun niin silloin pitää levätä, vaikka olo onkin jo parempi niin kavereita ei tänään nähdä. Itse toimisin näin ja näin minun vanhempani toimivat. Kaveri jäi pienenä usein pois koulusta koska ei huvittanut. Sanoi sen itsekkin muille. Ja sitten koko päivän istui tietokoneella ja illalla kavereiden luo ja aamulla taas sanoi että ei sittenkään ole terve. Ja ei johtunut kiusaamisesta. Vanhempana käytti migreeniä tekosyynä kun iski laiskuus aamulla. Minulla on välillä iha oikeasti migreeni, hän vain keksi sen ja on senkin minulle myöntänyt

Vierailija
15/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:42"]

Pahanhajuiset pierut eivät ole merkki vatsataudista. Voi elämä. Jäättekö aina kotiin, kun pieru haisee? Mitähän työterveyslääkäri tykkäis jos hakisin saikkua pahanhajuisten pierujen takia :D

[/quote]

kuten sanoin, VAPAAPÄIVÄ. en tietenkään jäisi kotiin pierujen takia, hyvnen aika sentään! mutta mietin vain ovatko yhteydessä tytön vatsanväänteisiin koska en normaalisti haise kuin mätänevä ruumis..

ap

Vierailija
16/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainiin ja muuten minun vanhemmillani ei ollut hajuakaan kokemastani rajusta koulukiusaamisesta. Kavereita riitti, enkä näyttänyt pahaa oloani perheelleni.

t.12

Vierailija
17/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaahas, nyt siellä lentää varpusparvi vessassa! ihan hyvä, että annoin jäädä kotiin :)

ap

Vierailija
18/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:42"]

[/quote]

kuten sanoin, VAPAAPÄIVÄ. en tietenkään jäisi kotiin pierujen takia, hyvnen aika sentään! mutta mietin vain ovatko yhteydessä tytön vatsanväänteisiin koska en normaalisti haise kuin mätänevä ruumis..

ap
[/quote]

Mieheni pahanhajuiset pierut ovat ainakin yhteydessä omiin vatsanväänteisiini.

Vierailija
19/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:53"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:42"]

[/quote]

ap
[/quote]

Meinasin vaan, että jos sun mielestä pahanhajuiset pierut on yhtä kuin vatsatauti, eikä vatsataudissa ole kellään asiaa töihin muita tartuttamaan, niin olisi hauska nähdä, kun haet saikkua haisevan pierun takia.

Vierailija
20/32 |
29.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna lapsen olla kotona, mitä väliä yhdellä päivällä on, jos koulu menee hyvin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi