V*t*u että ärsyttää kunnollisuus
Olen itsekin kunnollinen, mutta voi v*t*u että on ruvennut ärsyttämään sellainen kunnollinen elämä niin kuin meillä on. Käymme vuosittain parisuhdeleirillä hoitamassa suhdettamme, tuemme lapsiamme, meillä on hyvät koulutukset, neuvottelemme asioista rakentavasti emmekä riitele, arvostamme erilaisuutta ja syömme hyvää ruokaa, jonka teemme yhdessä.
H*l*etti että vihaan itseäni ja miestäni ja tätä kokonaisuutta. Miksi minusta tuli näin kunnollinen? Onko tämä jotain neljän kympin kriisiä? Tähän prkeleen tasaisuuteenko nyt sitten lahotaan? Kunnollisena loppuun saakka, kaikki halliten, virheitä vältellen?
Kommentit (26)
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:57"]
Mua ärsyttää olla kunnollinen ja tunnollinen yhteiskunnan tukipilari, veronmaksaja, en ole kenellekään vaivaksi, maksan laskuni ajoissa, kannan korteni kekoon joka saralla, elämä on tylsyyden sietämistä ja tunnollista elannon itse ansaitsemista. Sitten niille jotka ovat sössineet elämänsä ja työ ei maistu on taloudellista tukea, on kivaa tukitoimintaa ja virikkeitä, päiväaskartelua (jos jaksaa), ihan voi istuskella vaikka kahvilassa keskellä päivää ja tehdä kaikkea mukavaa "että jaksais ottaa elämästään taas otteen".
Välillä sitä miettii, että miksi sitä on niin tyhmä.
[/quote]
Kenen mielestä kahvilassa istuskelu, tukitoiminta ja päiväaskartelu on hauskaa? Mun mielestä tollanen elämä olisi tylsää, jos mikä!
AP:n ongelma on varmaankin se, että hänellä ei ole koskaan mennyt huonosti, joten ei osaa arvostaa sitä että elämä on kunnossa. Minä olen ollut niin kaaottisissa elämäntilanteissa, että en mitään muuta arvostakaan yhtä paljon kuin tasaista elämää.
AP voisi lähteä elämysmatkalle Jakomäkeen. Ainakin jossain vaiheessa Helsingissä oli joku firma, joka järjesti näitä matkoja rikkaille ja hyvätuloisille. Matkan tarkoitus oli, että rikkaat ihmiset viettävät viikon työttömän alkoholistin/narkkarin elämää köyhän väestön ongelmalähiössä .
[/quote]Joopa joo. Se oli elokuva, pölvästi. Nousukausi nimeltään. EI ole oikeasti ollut olemassa!!!
Ymmärrän jollain tasolla aloittajan fiiliksiä. Pysähdyn itsekin toisinaan ajattelemaan että tässäkö tämä nyt oli. Kohtalaisen menestyneet vanhemmat, kaksi kaunista ja tervettä lasta, seksiä, läheisyyttä, kumppanuutta, luottamusta ja kaikkea löytyy. Toisinaan se on vähän tylsää, mutta tosipaikan tullen en koskaan vaihtaisi tätä mihinkään. Haluan olla tässä samassa, toisinaan tylsässä paikassa vielä vanhanakin. Silti, joskus fantasioin ex-tempore seksistä työpaikan kuumimman miehen kanssa tai otan mieheltäni suihin auton etupenkillä kun olemme kauppareissulla. Se riittää jännitykseksi.
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:32"]
Ymmärrän jollain tasolla aloittajan fiiliksiä. Pysähdyn itsekin toisinaan ajattelemaan että tässäkö tämä nyt oli. Kohtalaisen menestyneet vanhemmat, kaksi kaunista ja tervettä lasta, seksiä, läheisyyttä, kumppanuutta, luottamusta ja kaikkea löytyy. Toisinaan se on vähän tylsää, mutta tosipaikan tullen en koskaan vaihtaisi tätä mihinkään. Haluan olla tässä samassa, toisinaan tylsässä paikassa vielä vanhanakin. Silti, joskus fantasioin ex-tempore seksistä työpaikan kuumimman miehen kanssa tai otan mieheltäni suihin auton etupenkillä kun olemme kauppareissulla. Se riittää jännitykseksi.
[/quote]
Juuri näin. Muutama vuosi sitten sukua/ystäviä sairastui ja kuoli muutaman kk välein, joten tasaista hyvää arkea osaa nykyään tosiaankin arvostaa. Jännitykseksi mullekin riittää pikkupervoilut puolijulkisilla paikoilla :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:57"]
Mua ärsyttää olla kunnollinen ja tunnollinen yhteiskunnan tukipilari, veronmaksaja, en ole kenellekään vaivaksi, maksan laskuni ajoissa, kannan korteni kekoon joka saralla, elämä on tylsyyden sietämistä ja tunnollista elannon itse ansaitsemista. Sitten niille jotka ovat sössineet elämänsä ja työ ei maistu on taloudellista tukea, on kivaa tukitoimintaa ja virikkeitä, päiväaskartelua (jos jaksaa), ihan voi istuskella vaikka kahvilassa keskellä päivää ja tehdä kaikkea mukavaa "että jaksais ottaa elämästään taas otteen".
[/quote]
Miten voi itseään tukipilarina tituleeraava olla noin kapea-alaisesti asioita tarkasteleva, typerä (siis tässä viestissäsi nyt) sekä ilkeä. Se on kuule ihan sinun itsesikin etu, ettei tässä maassa toimita mitenkään raakalaismaisesti ketään kohtaan. Ja jos nyt Suuri ja Mahtava Itsesi jätettäisiin koko asiayhteydestä hetkeksi sivuun, niin todellako sun mielesi ja olosi olisi parempi, jos täällä jotain ihmisryhmää vielä nykyistä enemmän ns. potkittaisiin. Niin paljon muutakin olisi tuollaiselle sanottavaa, mutta olen todennut sen olevan aivan turhaa. Sinä et nyt vaan ole kovinkaan viisas, sen nyt voi ainakin mennä sanomaan tuosta tekstistäsi. Saatat olla monenlaista ja ihan älykäskin tietyllä tavalla epäilemättä, mutta sulta puuttuu tietty laajempi ja lempeämpi käsityskyky, syvällisempi ja maanläheisempi, mikä tekee ihmisestä viisaan. Sun täytynee olla vielä todella nuori ns. mitään pahaa kokematon, tai sitten sun mielesi on jämähtänyt mielestäni hieman väärällä tavalla liian jyrkkään taantuneeseen moodiin. Älä koskaan tuomitse, kun et tunne. Älä tee niin. Ja vaikka luulet jonkun tuntevasi suuressa itseriittoisuudessasi, et siltikään välttämättä tunne. Ihmisillä ja asioilla on aina pitkät taustat, ja ne ovat monitahoisemmat kuin älykkäinkään ihminen voisi täysin käsittää, niin monimutkaisia nimittäin ihmiset kuitenkin ovat. Paitsi kaltaisesi äänekkäimmät ja... no jätetään sanomatta nyt lopultakin tämän enempää. Vastoinkäymisiä sulle toivotellen, niin on toivoa että susta tulee inhimillisempi ihminen vielä joskus oman kokemuksesi kautta!
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:18"]
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 08:16"][quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:57"] Mua ärsyttää olla kunnollinen ja tunnollinen yhteiskunnan tukipilari, veronmaksaja, en ole kenellekään vaivaksi, maksan laskuni ajoissa, kannan korteni kekoon joka saralla, elämä on tylsyyden sietämistä ja tunnollista elannon itse ansaitsemista. Sitten niille jotka ovat sössineet elämänsä ja työ ei maistu on taloudellista tukea, on kivaa tukitoimintaa ja virikkeitä, päiväaskartelua (jos jaksaa), ihan voi istuskella vaikka kahvilassa keskellä päivää ja tehdä kaikkea mukavaa "että jaksais ottaa elämästään taas otteen". Välillä sitä miettii, että miksi sitä on niin tyhmä. [/quote] Kenen mielestä kahvilassa istuskelu, tukitoiminta ja päiväaskartelu on hauskaa? Mun mielestä tollanen elämä olisi tylsää, jos mikä! AP:n ongelma on varmaankin se, että hänellä ei ole koskaan mennyt huonosti, joten ei osaa arvostaa sitä että elämä on kunnossa. Minä olen ollut niin kaaottisissa elämäntilanteissa, että en mitään muuta arvostakaan yhtä paljon kuin tasaista elämää. AP voisi lähteä elämysmatkalle Jakomäkeen. Ainakin jossain vaiheessa Helsingissä oli joku firma, joka järjesti näitä matkoja rikkaille ja hyvätuloisille. Matkan tarkoitus oli, että rikkaat ihmiset viettävät viikon työttömän alkoholistin/narkkarin elämää köyhän väestön ongelmalähiössä . [/quote]Joopa joo. Se oli elokuva, pölvästi. Nousukausi nimeltään. EI ole oikeasti ollut olemassa!!!
[/quote]
Ai oli vai? Hehhee, nyt kyllä repesin ääneen nauramaan. Näköjään mulla menee todellisuus ja kuvitelma sekaisin. :D :D :D
[quote author="Vierailija" time="29.01.2015 klo 07:57"]
[/quote]
Kenen mielestä kahvilassa istuskelu, tukitoiminta ja päiväaskartelu on hauskaa? Mun mielestä tollanen elämä olisi tylsää, jos mikä!
AP:n ongelma on varmaankin se, että hänellä ei ole koskaan mennyt huonosti, joten ei osaa arvostaa sitä että elämä on kunnossa. Minä olen ollut niin kaaottisissa elämäntilanteissa, että en mitään muuta arvostakaan yhtä paljon kuin tasaista elämää.
AP voisi lähteä elämysmatkalle Jakomäkeen. Ainakin jossain vaiheessa Helsingissä oli joku firma, joka järjesti näitä matkoja rikkaille ja hyvätuloisille. Matkan tarkoitus oli, että rikkaat ihmiset viettävät viikon työttömän alkoholistin/narkkarin elämää köyhän väestön ongelmalähiössä .