Kyllä on säälittävää, että aikuinen availee joulukalenteria
Eikö teillä ole arjessa tarpeeksi rasittavia vastuita muuten? Itsellä ovat kaikki 22 ikävuoden jälkeen hankitut joulukalenterit jääneet avaamatta. Mitä jännää on enää akuiselle niissä kuvissa?
Kommentit (198)
Meillä miehen kanssa suklaakalenteri,luukut avataan vuoropäivinä. Ollaan yli kuuskymppisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellä oli kanssa kämppis joka ruukasi ilolla availla joulukalentereitaan. Oikein odotti sitä hykerrellen ja voi pojat sitä riemua kun aattoluukku läheni. Meillä oli juhlat 22 päivä, jolloin viskasin roskiin sen molemmat kalenterit. Sanoin, että joku vieraista on varmaan erehdyksissä ottanut tai muuten vaan kadonnut. Alkoi vähämielisesti vollottamaan.
Huono. Kuin kymmenvuotiaan kirjoitus. "Sitten se aukaisi niitä luukkuja ja mä en tykännyt ja sitten mä heitin sen kalenterin roskikseen ja sitten se rupesi itkemään ja sitten mä kirjoitin tämän AV-palstalle ja mua jännitti kun varmaan joku suuttuu ja sitten tulee haukkumaan mua kun mä uskalsin muka tehdä näin jänskää"...
Kerrohan armas rasvauikku ennen virtuaalista joutsenlauluasi, miten voisin parantaa provoilunarratiiviani. Eikö omantunnon kolke aneurysmisoi aortaasi, jos ilkeät jättää utran rölliparan ilman kauan kaivattua stilisointiapua. Kiitos jo etukäteen; lupaan jättää joulukalenterisi rauhaan tänä vuonna.
Aina vain huonommaksi menee. Tarkoitus oli varmaan olla näpsäkkä ja vitsikäs mutta myötähäpeä iskee. Senverran tuli parannusta että kymmenvuotiaasta yleni jo esiteinitasolle.
Apteekeille olisi hyvä idea jakaa vitamiini joulukalentereita niin että joka luukusta saisi erilaisen vitamiinipillerin ja takapuolelta löytyisi luukun kohdalta sen pillerin pakkauksen kuva. Joku voisi apteekille tämmöisen idean esittää. Aattona voisi olla pore juoma tabletti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niin säälittävää kuin toisten joulukalentereiden kyttäily
Eikö sulla ole tylsiä/turhia velvollisuuksia arjessasi muuten tarpeeksi?
Ap
Kyllä ja siksi yritän tehdä arjesta hauskaa pienillä asioilla, kuten vaikka sillä joulukalenterilla. Ei se kalenterin avaaminen ole mikään tylsä velvollisuus, jos ei aamulla riitä paria sekuntia sen avaamiseen saatan säästää useamman luukun vaikka sunnuntaille.
Olisin halunnut kosmetiikkakalenterin, mutta se ainoa jota halusin oli liian kallis. Olen keski-ikäisenäkin nähtävästi ikuinen lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ap on nyt mielestään kasvanut aikuiseksi, eikä siksi voi ostaa joulukalenteriakaan, koska se mielletään lasten jutuksi. Ja nyt kiukuttaa!!
On mulla ollut aikuisena joulukalenteri, mutta unohdin jatkuvasti avata sitä. Niin pidän aika säälittävinä ihmisiä, joilta sellainen turha toiminta onnistuu.
Ap
Ap on varmaan tosi suosittua seuraava… vaikuttaa niin rennolta ja mukavalta tyypiltä.
Äitihullun avaukset tunnistaa siitä, että tunnissa tulee sivutolkulla jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Olisin halunnut kosmetiikkakalenterin, mutta se ainoa jota halusin oli liian kallis. Olen keski-ikäisenäkin nähtävästi ikuinen lapsi.
Mä pystyisin kyllä ostamaan minkähintaisen kalenterin tahansa, mutta kun olen järkevä. Inhottaisi olla se lapsellinen pelle, joka lankeaa markkinoijan ansaan: ostaa turhakekalenterin, jossa puolet tuotteista on täysin tarpeettomia, sen sijaan, että ostaa edelleen niitä tuotteita (ilman ”rakkautta itseen ja lämpöä tuovaa” kalenteria), joita tarvitsee ja käyttää.
Ap
Minä edelleenkin avaan suklaakalenterin ja samalla kun se on suussa, luen yhä samaa joulukalenteri-kirjaa jonka sain 5-vuotiaana jossain seurakunnan kerhossa. Joka päivälle on yksi tarina joulukuun ekasta päivästä loppiaiseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi ei, ap on nyt mielestään kasvanut aikuiseksi, eikä siksi voi ostaa joulukalenteriakaan, koska se mielletään lasten jutuksi. Ja nyt kiukuttaa!!
On mulla ollut aikuisena joulukalenteri, mutta unohdin jatkuvasti avata sitä. Niin pidän aika säälittävinä ihmisiä, joilta sellainen turha toiminta onnistuu.
Ap
No esimerkiksi se aika jonka vingut täällä AV:lla voisi viettää avaimen kalentereiden luukkuja.
Vierailija kirjoitti:
Minä edelleenkin avaan suklaakalenterin ja samalla kun se on suussa, luen yhä samaa joulukalenteri-kirjaa jonka sain 5-vuotiaana jossain seurakunnan kerhossa. Joka päivälle on yksi tarina joulukuun ekasta päivästä loppiaiseen asti.
Okei :D Ihana. Mä en saa edes sellaista adventtikynttilää poltettua niin, että se lyhenisi yhden ”päivän” joka päivä.
Ap
Elämässä on hyvä löytää niitä pieniä iloja tuottavia asioita. Ensiksikin esim partiolaisten joulukalenteri on tosi hieno, kyllä sitä kelpaa katsella ja avata uusi kuva. Toisekseen suklaa nyt vain on hyvää, joten siinä aamukaffen päälle yksi suklaapala on vain pientä "arjen luksusta".
Hauska perinne, itse ainakin ostan itselleni joka vuosi joulukalenterin, oikeastaan kaksi, sekä suklaakalenterin, että partiolaisten kalenterin. Ei elämän tarvitse olla niin vakavaa;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ApNo esimerkiksi se aika jonka vingut täällä AV:lla voisi viettää avaimen kalentereiden luukkuja.
Mä en keskustele täällä sellaisina arkiaamuina, jolloin se jäisi muutenkin avaamatta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on hyvä löytää niitä pieniä iloja tuottavia asioita. Ensiksikin esim partiolaisten joulukalenteri on tosi hieno, kyllä sitä kelpaa katsella ja avata uusi kuva. Toisekseen suklaa nyt vain on hyvää, joten siinä aamukaffen päälle yksi suklaapala on vain pientä "arjen luksusta".
Hauska perinne, itse ainakin ostan itselleni joka vuosi joulukalenterin, oikeastaan kaksi, sekä suklaakalenterin, että partiolaisten kalenterin. Ei elämän tarvitse olla niin vakavaa;)
Miksi ihmeessä ei voi ostaa vain pelkkää suklaata ja syödä aamukahvin kanssa? Mihin sitä lisäjätettä siinä tarvitaan? Mielestäni jos aikuinen haluaa kuvallisen kalenterin kauneutta kotiin, sitä ei tarvitse avaamaan ruveta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Siis kun sä et muistanut avata luukkuja niin sun pistää vihaksi kun muut muistaa ja niiltä onnistuu kyseinen toimenpide. Tämä on kyllä erikoisimpien ärsytys aiheiden listalla mitä oon lukenut/kuullut.
Alkokin voisi kehitellä maistiais joulukalenterinsa. Se voisi olla aika isokin ja painava. Ostaisin heti. Jos löytää jonkun uuden suosikki maun sieltä niin voi ostaa joulupöytään.
Niitä voisi olla valita konjakki, viski tai viini kalentereita.
Vierailija kirjoitti:
Ap on varmaan tosi suosittua seuraava… vaikuttaa niin rennolta ja mukavalta tyypiltä.
Näen katkeran ja kyynisen, suupielet alaspäin halveksuen kaikkeen iloiseen ja hauskaan puuskahtelevan tyypin. Kaverit läks jo ajat sitten.
Olen kuullut, että jotkut pariskunnat ovat toiselleen jopa joulupukkeinakin ja antavat lahjoja.
On kovin valitettavaa, kun ihmisen elämästä katoaa tietynlainen leikkisyys, huumorintaju ja muiden ihmisten kunnioitus, mistä kertoo se, ettei hyväksy muiden tekemisiä. Mieleltään terve vaan naureskelis joidenkin hassuille kalenteritouhuille. Palsta-avautuminen menee jo ylemmälle asteelle, eli huolestuttavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kun muistutit, täytyy ostaa se suklaakalenteri itselle, tulee iloinen mieli kun saa avata luukun joka päivä ihan niin kuin lapsena:)
t:Keski-ikäinen älykäs nainen joka osaa myös relata eikä revi housujansa tuntemattomien luukkujen availusta.
Se suklaa noissa kalentereissa on halpaa paskaa. Etkö osaa syödä suklaata muuten epäterveellisiin kellonaikoihin, kuin pahvikuvan takaa muovijätteen kanssa?
ApNyt sä alat jo puuttua muiden syömisiinkin. Laita nyt hei joku raja itsellesi, vai oletko täysin holtiton? eri
Millä lailla asiasta kysyminen on puuttumista toisen tekemisiin? Kielsinkö häntä jotenkin?
ApIlmaiset paheksuntaa ja siitä ilmenee että mielestäsi kyseinen henkilö syö epäterveellisesti halpaa paskaa ja epäterveellisinä kellonaikoina. Loukkaavaa. Ei kuulu sinulle mitenkään.
T: Barbieilla leikkivä ja Barbiekalentereita keräilevä
Miten niin mielestäni? Kysymys on faktasta. Suklaa kalentereissa on huonolaatuista ja halpaa p*skaa ja suklaansyönti aamulla on epäterveellinen tapa, sitäkö ei saa sanoa?
ApVoithan sinä omalla kohdallasi ja yleisesti ottaen ilmoitella ja kertoa ravintosuosituksistasi, mutta ehkä se muille, tuntemattomille kohdistettuna, on aika epäkorrektia? Tyylisikin on epäasiallinen ja omalla laillaan hyökkääväkin. Puutut jonkun muun henkilökohtaisiin asioihin. Ja ennen kaikkea et tiedä miten ja mitä tuo hlö muuten syö.
Oletkohon kaiken huipuksi vielä kerrostalokyttääjäkin. Merkit viittaavat vahvasti siihen.
En ole kerrostalokyttääjä :D Kerrostalot, joissa olen asunut ovat olleet laadukasta tekoa ilman tarvetta itkeä ja valittaa ”kun yhyyyy siellä asuu toisia”. Lisäksi kun asuu aina ylimmässä saa olla rauhassa.
Ap
Näinhän se on. Mulla on alan koulutus, joten onnekseni osaan syömiseni valita, vaikka eihän siihen koulutustakaan tarvita, vaan tervettä järkeä.
Mutta tässä on nyt sekin pointti, että yhteiset joulut on koronan takia pannassa, joten ei mulle suklaa oikein maistuisikaan. Jouluillallinenkin on peruttu, lapsenlapsen koulussa oli jo korona-altistus. Aivan liian suuret riskit. Ollaan kaikki riskiryhmää.