Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kyllä on säälittävää, että aikuinen availee joulukalenteria

Vierailija
12.11.2021 |

Eikö teillä ole arjessa tarpeeksi rasittavia vastuita muuten? Itsellä ovat kaikki 22 ikävuoden jälkeen hankitut joulukalenterit jääneet avaamatta. Mitä jännää on enää akuiselle niissä kuvissa?

Kommentit (198)

Vierailija
81/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, ap on nyt mielestään kasvanut aikuiseksi, eikä siksi voi ostaa joulukalenteriakaan, koska se mielletään lasten jutuksi. Ja nyt kiukuttaa!!

On mulla ollut aikuisena joulukalenteri, mutta unohdin jatkuvasti avata sitä. Niin pidän aika säälittävinä ihmisiä, joilta sellainen turha toiminta onnistuu.

Ap

Siis kun sä et muistanut avata luukkuja niin sun pistää vihaksi kun muut muistaa ja niiltä onnistuu kyseinen toimenpide. Tämä on kyllä erikoisimpien ärsytys aiheiden listalla mitä oon lukenut/kuullut.

Ei mua siinä se ärsytä, vaan se turhan roskan tuottaminen maailmaan. Koska joulukalenteri aikuiselle on turha ja sen sisällöt vasta turhia sitten ovatkin.

Ap

Vierailija
82/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. se ei mua haittaisi yhtään, jos joku availisi lapsena saamaansa kuvakalenteria uudelleen aikuisena joka joulu. Jos joku aina sen muistaa.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on hyvä löytää niitä pieniä iloja tuottavia asioita. Ensiksikin esim partiolaisten joulukalenteri on tosi hieno, kyllä sitä kelpaa katsella ja avata uusi kuva. Toisekseen suklaa nyt vain on hyvää, joten siinä aamukaffen päälle yksi suklaapala on vain pientä "arjen luksusta".

Hauska perinne, itse ainakin ostan itselleni joka vuosi joulukalenterin, oikeastaan kaksi, sekä suklaakalenterin, että partiolaisten kalenterin. Ei elämän tarvitse olla niin vakavaa;)

Miksi ihmeessä ei voi ostaa vain pelkkää suklaata ja syödä aamukahvin kanssa? Mihin sitä lisäjätettä siinä tarvitaan? Mielestäni jos aikuinen haluaa kuvallisen kalenterin kauneutta kotiin, sitä ei tarvitse avaamaan ruveta.

Ap

Kiitos kysymästä, pelkkä suklaahan nyt olisi noh, pelkkää suklaata kahvin kanssa. Joulukalenterin avaaminen liittyy tietysti lapsuuden onnellisiin kokemuksiin samaisesta toiminnasta. Muistoihin on mukava palata näin aikuisenakin.

Kuvallinen kalenteri tehdään avattavaksi, joten se on ihan olennainen osa sitä:D

En ole huolissani jätteen määrästä tässä yhteydessä. Kuten sanoin, pienet arjen ilot on hyvä säilyttää. Asun pienessä asunnossa, pidän sisälämpötilan maltillisena, käyn lyhyissä suihkuissa sekä pyöräilen ympäri vuoden töihin, en käytä autoa tai julkista liikennettä. Joten hyvällä omalla tunnolla nautin esim joulukalenterista tai pääsiäismunista.

Vierailija
84/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. se ei mua haittaisi yhtään, jos joku availisi lapsena saamaansa kuvakalenteria uudelleen aikuisena joka joulu. Jos joku aina sen muistaa.

Ap

Aloituksessahan mainitset, että mitä jännää on niissä kuvissa. Mutta nyt yhtäkkiä vuosien takainen kuvakalenteri onkin ok? 🤔

Vierailija
85/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä kun muistutit, täytyy ostaa se suklaakalenteri itselle, tulee iloinen mieli kun saa avata luukun joka päivä ihan niin kuin lapsena:) 

t:Keski-ikäinen älykäs nainen joka osaa myös relata eikä revi housujansa tuntemattomien luukkujen availusta. 

Se suklaa noissa kalentereissa on halpaa paskaa. Etkö osaa syödä suklaata muuten epäterveellisiin kellonaikoihin, kuin pahvikuvan takaa muovijätteen kanssa?

Ap

Nyt sä alat jo puuttua muiden syömisiinkin. Laita nyt hei joku raja itsellesi, vai oletko täysin holtiton? eri

Millä lailla asiasta kysyminen on puuttumista toisen tekemisiin? Kielsinkö häntä jotenkin?

Ap

Ilmaiset paheksuntaa ja siitä ilmenee että mielestäsi kyseinen henkilö syö epäterveellisesti halpaa paskaa  ja epäterveellisinä kellonaikoina. Loukkaavaa. Ei kuulu sinulle mitenkään.

T: Barbieilla leikkivä ja Barbiekalentereita keräilevä 

Miten niin mielestäni? Kysymys on faktasta. Suklaa kalentereissa on huonolaatuista ja halpaa p*skaa ja suklaansyönti aamulla on epäterveellinen tapa, sitäkö ei saa sanoa?

Ap

Voithan sinä omalla kohdallasi ja yleisesti ottaen ilmoitella ja kertoa ravintosuosituksistasi, mutta ehkä se muille, tuntemattomille kohdistettuna, on aika epäkorrektia? Tyylisikin on epäasiallinen ja omalla laillaan hyökkääväkin. Puutut jonkun muun henkilökohtaisiin asioihin. Ja ennen kaikkea et tiedä miten ja mitä tuo hlö muuten syö.

Oletkohon kaiken huipuksi vielä kerrostalokyttääjäkin. Merkit viittaavat vahvasti siihen.

En ole kerrostalokyttääjä :D Kerrostalot, joissa olen asunut ovat olleet laadukasta tekoa ilman tarvetta itkeä ja valittaa ”kun yhyyyy siellä asuu toisia”. Lisäksi kun asuu aina ylimmässä saa olla rauhassa.

Ap

Kerros kerrokselta sinä kuorit kuin sipulista itsestäsi yhä enemmän,  ja lopulta paljastuu mätä sisus.

Vierailija
86/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvia? Vastuu?

Mä vasta säälittävä olen, kun availen marraskuusa puurokalenteria (joka silkkaa pahvia eli menee lopuksi pahvinkeräykseen). Joulukuuksi on Fazerin patukkakalenteri.

XD

En niin minkäänlaista "vastuuta" koe näistä, silkkaa iloa ;p

Vierailija
87/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeasti sua haittaa toisten kalenterien luukkujen availu? Ihan oikeasti? Ymmärrän tuon että ottaa päähän turha roina ja muovijäte ym. Munkin mielestä se on maailmassa ongelma, paljon muussakin kuin kalentereissa. Mutta jotenkin sä takerrut nyt tuohon availuun, se tuntuu olevan se suurin suuttumusta aiheuttava ongelma sulle. On ne turhat roinat siellä kalenterien sisällä ilman availujakin, eli mä keskittyisin siihen kuinka moisten turhakkeiden valmistus voitaisiin lopettaa. Suklaa on ihan jees kun se tulee syötyä, tai jotkut tavarat joilla on käyttöä.

Vierailija
88/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä ostin aikuisten joulukalenterin, jossa joka luukussa on erimakuinen teepussi sellaisia teemakuja joita ei myydä normaalisti. Jos juon teetä muutenkin niin en kyllä näe tässä isoa ongelmaa. Ylimääräisen roskan määrä on aika pieni normaaliin teepakkaukseen nähden.

Vierailija
89/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ostin ompelujoulukalenterin.  Kirjettä odottelen loppukuusta että tulee nippu kaavoja. Samalla nettipalstalla muiden kanssa saa jutella aiheesta ja vaihdella vinkkejä.

Vierailija
90/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei joulukalenteri ole rasittava vastuu. Se on rentouttava aamuhetki. Luvallinen paluu lapsuuteen, että jaksaa sitten taas päivän aikuisen elämää. 

Vierailija
91/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elämässä on hyvä löytää niitä pieniä iloja tuottavia asioita. Ensiksikin esim partiolaisten joulukalenteri on tosi hieno, kyllä sitä kelpaa katsella ja avata uusi kuva. Toisekseen suklaa nyt vain on hyvää, joten siinä aamukaffen päälle yksi suklaapala on vain pientä "arjen luksusta".

Hauska perinne, itse ainakin ostan itselleni joka vuosi joulukalenterin, oikeastaan kaksi, sekä suklaakalenterin, että partiolaisten kalenterin. Ei elämän tarvitse olla niin vakavaa;)

Miksi ihmeessä ei voi ostaa vain pelkkää suklaata ja syödä aamukahvin kanssa? Mihin sitä lisäjätettä siinä tarvitaan? Mielestäni jos aikuinen haluaa kuvallisen kalenterin kauneutta kotiin, sitä ei tarvitse avaamaan ruveta.

Ap

Kiitos kysymästä, pelkkä suklaahan nyt olisi noh, pelkkää suklaata kahvin kanssa. Joulukalenterin avaaminen liittyy tietysti lapsuuden onnellisiin kokemuksiin samaisesta toiminnasta. Muistoihin on mukava palata näin aikuisenakin.

Kuvallinen kalenteri tehdään avattavaksi, joten se on ihan olennainen osa sitä:D

En ole huolissani jätteen määrästä tässä yhteydessä. Kuten sanoin, pienet arjen ilot on hyvä säilyttää. Asun pienessä asunnossa, pidän sisälämpötilan maltillisena, käyn lyhyissä suihkuissa sekä pyöräilen ympäri vuoden töihin, en käytä autoa tai julkista liikennettä. Joten hyvällä omalla tunnolla nautin esim joulukalenterista tai pääsiäismunista.

Ap ahdasmielisyydessään ja tietämättömyysessään luulee joulukalentereiden olevan oikein suursaastuttaja :D Mä kyllä luulisin, että useimmat lajittelevat jätteensä ja ne päätyvät asianmukaisiin käsittelylaitoksiin.

Pitäis varmaan lähettää ap esim. Greenpeace-aluksille katselemaan mitä kaikkea valtamerialuksista kipataan meriin. Mies ollut sekä rahti- että matkustajalaivoissa töissä vuosikymmeniä ja vois tarinoida ap:lle näitä pikkufaktoja :D Ehkä ap:kin löytäisi jouluilon.

Vierailija
92/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi ei, ap on nyt mielestään kasvanut aikuiseksi, eikä siksi voi ostaa joulukalenteriakaan, koska se mielletään lasten jutuksi. Ja nyt kiukuttaa!!

On mulla ollut aikuisena joulukalenteri, mutta unohdin jatkuvasti avata sitä. Niin pidän aika säälittävinä ihmisiä, joilta sellainen turha toiminta onnistuu.

Ap

Siis kun sä et muistanut avata luukkuja niin sun pistää vihaksi kun muut muistaa ja niiltä onnistuu kyseinen toimenpide. Tämä on kyllä erikoisimpien ärsytys aiheiden listalla mitä oon lukenut/kuullut.

Ei mua siinä se ärsytä, vaan se turhan roskan tuottaminen maailmaan. Koska joulukalenteri aikuiselle on turha ja sen sisällöt vasta turhia sitten ovatkin.

Ap

Etkö sä koskaan tee mitään turhaa? Internet aiheuttaa noin 2% kaikista maailman kasvihuonekaasupäästöistä, mikä on enemmän kuin lentoliikenne ja joulukalenterituotanto yhteenlaskettua . Ja silti sä jauhat täällä turhia asioita?

Vierailija
93/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuisenakin pitäisi muistaa ja osata leikkiä välillä, tehdä asioita jotka ei ole niin vakavia ja totisia. Joulukalenteri on pientä kivaa hömppää. Ei pidä ottaa elämää eikä itseään liian vakavasti.

Vierailija
94/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei niin säälittävää kuin toisten joulukalentereiden kyttäily

Eikö sulla ole tylsiä/turhia velvollisuuksia arjessasi muuten tarpeeksi?

Ap

Minulla ei ole mitään tylsiä/turhia velvollisuuksia arjessani. Tasainen arki toistuvien askareineen on ihan parasta! Minusta on hauskaa laittaa joka päivä ruokaa; miettiä mikä maistuisi tänään ja suunnitella ateria lisukkeineen ja kehitellä uusia reseptejä. Kauppalistat laadin kahden viikon välein ja verkkokauppa toimittaa priimalaatuiset elintarvikkeet keittiööni saakka.

Viikonlopuksi kutsutaan ehkä vieraita ja ruoan suunnittelu ja tekeminen on erikoisen hauskaa. Siivous hoituu tekemällä joka päivä vähän jotain, mikä sattuu huvittamaan. Näin on aina siistiä.

Joulukalenterin avaaminen kertoo luukku luukulta, että ihana joulu lähestyy. Joka päivä voi tehdä jotain pieniä valmisteluja. Joulu on nautinto, ei hampaat irvessä tehty pakollinen suoritus. Elämä on ihanaa kun siihen suhtautuu positiivisesti.

Vierailija
95/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Aloituksessahan mainitset, että mitä jännää on niissä kuvissa. Mutta nyt yhtäkkiä vuosien takainen kuvakalenteri onkin ok? 🤔

niin siis mitä jännää niissä on, että pitää uusi kalenteri ostaa?

Ap

Vierailija
96/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hankkinut jo teekalenterin ja partion kuvakalenterin. Harkitsin toisen teekalenterin hankkimista marraskuulle mutta pidättäydyin. Saatan hankkia vielä suklaakalenterinkin! :)

N27

Vierailija
97/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aikuisenakin pitäisi muistaa ja osata leikkiä välillä, tehdä asioita jotka ei ole niin vakavia ja totisia. Joulukalenteri on pientä kivaa hömppää. Ei pidä ottaa elämää eikä itseään liian vakavasti.

Voi toki, mutta joulukalenteri on kaupallista p*skaa, tehty ottamaan tyhmiltä rahat pois.

Ap

Vierailija
98/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hankkinut jo teekalenterin ja partion kuvakalenterin. Harkitsin toisen teekalenterin hankkimista marraskuulle mutta pidättäydyin. Saatan hankkia vielä suklaakalenterinkin! :)

N27

Markkinointiosastolla nauretaan iloisesti kun paskemmatkin teemaut saadaan näin kaupattua hölmöille.

Ap

Vierailija
99/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse raaputtelen Veikkauksen joulukalenteria. Tämä on yhtä säälittävää kuin loton tai eurojackpotin pelaaminen.

Vierailija
100/198 |
12.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Oikeasti sua haittaa toisten kalenterien luukkujen availu? Ihan oikeasti? Ymmärrän tuon että ottaa päähän turha roina ja muovijäte ym. Munkin mielestä se on maailmassa ongelma, paljon muussakin kuin kalentereissa. Mutta jotenkin sä takerrut nyt tuohon availuun, se tuntuu olevan se suurin suuttumusta aiheuttava ongelma sulle. On ne turhat roinat siellä kalenterien sisällä ilman availujakin, eli mä keskittyisin siihen kuinka moisten turhakkeiden valmistus voitaisiin lopettaa. Suklaa on ihan jees kun se tulee syötyä, tai jotkut tavarat joilla on käyttöä.

Voi jeesus. No se loppuu sillä, ettei kukaan ostaisi noita kalentereita! Hyvä valopää! Mutta ostatteko niitä, mutta ette availe? Ette.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi