En ajatellut vaihtaa talvirenkaita ollenkaan
Täällä pääkaupunkiseudulla ei montaa päivää ole, jolloin talvirenkaat olisivat välttämättömät. Niinä päivinä voin käyttää julkisia tai tehdä etätöitä. Muuten ajelen kesäkumeilla. Säästöä tämäkin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Täysin turhat. Ajotaidoista kiinni.
Onko MB vai BMW?
Audi
Kunhan muistat että sakot tulee jos ajat sitten liukkailla, se että tie suolattu ei riitä perusteeksi jos sivutiet liukkaita. Poliisi kyllä tietää ettei sitä suolaa löydy koko matkalta kotiovelle asti. Ja vakuutusyhtiöt tuskin uuden lain myötä korvaa jos aiheutat kolarin liukkalla ja kesärenkailla.
Itse en usko alkuunkaan kun joku sanoo että "pysyy kotona" tai "kulkee julkisilla" kun liukasta. Kyllä se mukavuudenhalu on liian suuri ja ajtellaan että "kai tämän kerran pärjään kesärenkailla" jne.
Ihan vit#n väärin sille ihmiselle, joka kuolee sun takia.
Tiet voi muuten olla ihan kuivat ja sulat, mutta siltojen kohdat ovat jäässä. Reitin valinta voi olla ongelmallista.
Käyhän se noinkin, jos ihan oikeasti pystyy tarkkaan tietämään koko matkalta mikä se keli tiellä on, eikä liiku autolla, jos ei kesärenkaat ajamiseen sovellu. Onko tuo sitten mahdollista, on toinen juttu...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minäkään. Täysin turhat. Ajotaidoista kiinni.
Muuten hyvä, mutta poliiseille ei välttämättä kelpaa tuo selitys.
Nythän saa ajaa kesärenkailla, jos keli on sopiva. Eihän niitä lumi- ja jääkelipäiviä ole eteläsuomessa montaakaan talvessa.
Sopii sellaisille, jotka voivat valita että ajavatko vai eivät.
Mutta silti tämä Sipilän laki muutos on perseestä, koska käytännössä pakollinen talvirengaskausi piteni niillä, joiden on lähdettävä ajamaan säästä riippumatta.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan muistat että sakot tulee jos ajat sitten liukkailla, se että tie suolattu ei riitä perusteeksi jos sivutiet liukkaita. Poliisi kyllä tietää ettei sitä suolaa löydy koko matkalta kotiovelle asti. Ja vakuutusyhtiöt tuskin uuden lain myötä korvaa jos aiheutat kolarin liukkalla ja kesärenkailla.
Itse en usko alkuunkaan kun joku sanoo että "pysyy kotona" tai "kulkee julkisilla" kun liukasta. Kyllä se mukavuudenhalu on liian suuri ja ajtellaan että "kai tämän kerran pärjään kesärenkailla" jne.
Meinaatko pöllö että poliisi lähtee tarkastamaan koko väitetyn ajoreitin? No ei kuule lähde. Käytännössä tuo lainkohta napsahtaa sitten, kun ajaa kolarin ja poliisi totetaa että on onnettomuuspaikan keliin sopimattomat renkaat alla.
Mulla kolme autoa joihin en vaihda talvirenkaita.
Vierailija kirjoitti:
Mulla kolme autoa joihin en vaihda talvirenkaita.
Ihan ok, kunhan pidät ne tallissa kevääseen saakka.
Ajan mopolla. Siinä vain yhdet renkaat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko pöllö että poliisi lähtee tarkastamaan koko väitetyn ajoreitin? No ei kuule lähde. Käytännössä tuo lainkohta napsahtaa sitten, kun ajaa kolarin ja poliisi totetaa että on onnettomuuspaikan keliin sopimattomat renkaat alla.
Ei tietenkään ala tarkistamaan koska tietävät jo millaiset olosuhteet sivuteillä. Luuletko pöllö että sillä tarkalla ajoreitillä olisi väliä?
Ei ole vielä ollut tarvetta talvirenkaille, eikä ihan äkkiä näytä tulevan. Parina yönä on ollu pakkasen puolella. Ehkä nuo kitkat voi joskus heittää alle, niillähän saisi laillisesti ajaa ympäri vuoden. Mutta kesällä kesäkumit on kuitenkin paremmat.
Molemmat!😃