Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Indigolapsista ja rajoista, katsokaa linkki. Ei siis vapaata kasvatusta!!!!
09.09.2006 |
http: //www. saunalahti. fi/~timote2/IndigoLapset. htm
Kommentit (2)
Mutta en toitota sitä sille, mutta tiedän sen itse. Jos lapsi on oikeasti erityinen, eikö vanhempi saa huomata? Erityiskohtelua minun poikani ei kuitenkaan saa, ehkä normaalia tiukemman kurin, koska on todellakin ylivilkas...
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
" Indigoilla on valmiina tunne, että he ovat erilaisia kuin muut. Jos heidät leimataan yliaktiivisiksi ja tarkkaavaisuushäiriöisiksi se saa heidät uskomaan, että he ovat erilaisia huonolla tavalla. Tämä johtaa arkuuteen, masennukseen ja negatiivisen käyttäytymisen noidankehään, mikä riistää heiltä mahdollisuuksia ja lahjoja " .
Kasvattaminen ja kohtaaminen tulevat olemaan entistä vaativampia ja antoisampia kokemuksia. Vaaditaan älykästä, tunneherkkää intuitioita ja asioiden kokemista lapsen näkökulmasta. On hienoa että tämä kirja on julkaistu suomeksi lähes uunituoreena. Suomessahan näyttää olevan melkoisia ongelmia nuorison ja erityisesti lasten kanssa. Ongelmien syitä on kovin vähän tarkasteltu julkisuudessa mutta seurauksista pidetään aina kovaa ääntä. Muutamat käännös- tai painovirheet hämmästyttävät Ne ovat niin selkeitä että ihmettelee mitenkä ne saattavat olla lopullisessa painotuotteessa. Se on kuitenkin pikkuseikka kirjan antiin ja tärkeyteen verrattuna. Hyviä lukuelämyksiä ja antoisia kohtaamisia!
***********************************************************
Tämä on juuri sitä, miksi niitä ongelmia tänä päivänä on lasten kanssa! Vanhemmat, jotka pitävät lapsiaan kovasti erityisinä, ovat niiden kanssa myös kaulaansa myöten pulassa. Näitä vanhempia on koko ajan enemmän ja enemmän, (10 vuotta sitten en tuntenut ketään, mutta nyt useampia) jotka vakuuttavat lastensa olevan aivan erityisiä ja vaativan vaikka millaista erityiskohtelua...minua ihan puistattaa...lapset olisivat ihan normaaleja, jos heitä sellaisina kohdeltaisiin. Nämä friikkivanhemmat vaan tuntuvat päättävän jo odotusaikana, että tästä meidän lapsesta tuleekin " jotain erityistä" ja kyllähän siitä sitten tuleekin. Ainakin kävelevä katastrofi, jos ei muuta.
Sitten on vanhempia, joilla on kasvatusmopo lähtenyt käsistä ja he selittävät lapsensa olevan joka käänteessä hyvin erityislaatuinen.